En erstatning for Cola ?

• Hvis jeg har cola her hjemme, drikker jeg ca 2l+ om dagen... ellers er det vel ca 3-4 liter om ugen.

Min tandlæge har aldrgi brokket sig - tvært i mod, jeg er god tl at børste tænder,og har nogle yderst velholdte tædner. hvis jeg er heldig bliver de børstet 10 gange på en uge!

Erstatning for cola? Uhm... saftevand? Prøvede på et tidspunkt med mælk, og det var satme godt, indtil de gamle brokkede sig over at jeg drak 1+ liter om dagen... :/

Undskylder for evt. satvefejl eller/og ufortsålige sætninger... jeg har været til 2x18 års fødseksdag.

• Drikker stortset ikk noget cola i hverdage, til gengæld kan jeg sagtens komme op på 6-8 liter på en weekend.

Det skal dog siges jeg passer rimelig meget på mine tænder, og børster dem 2 gange om dagen. Sidst jeg var til tandlæge spurgte hun mig faktisk om jeg slet ikke drak cola :) Tror bare det gælder om at børste dem grundigt - kender mange der børster tænder på 20 sec

MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

• Me too. Jeg drikker kun cola eller anden sodavand, når jeg er til LAN. Ellers er det vand, der står på menuen

• Drikker man nok vand er der faktisk ingen grund til at drikke mælk...

tashda:

1) Som nævnt før skal man ikke børste tænder efter en gang cola da det bare smører syren ud over de resterende tænder.

2) Har du hørt om vand?

• Det er en god idé at børste tænder bagefter. Ens pH værdi i munden svarer til en god gang syre (læs 3-4) efter man har taget en mundfuld cola. Det ødelægger emaljen da det tager ca 5-7 timer for munden at komme tilbage til sin neutrale tilstand. Hvis du der i mod børster tænder, neutraliserer tandpastaen skidtet, og man har en pH værdi på 7 igen.

Det var hvad min tandlæge fortalte os. - Men helt ærlig? Børste tænder efter hver mundfuld, gah?

Oprindeligt indlæg af SjQLunD
    Drikker stortset ikk noget cola i hverdage, til gengæld kan jeg sagtens komme op på 6-8 liter på en weekend.

Damn.... :cheers:
    Det er ellers ik så lidt, men når du siger du børster godt og Zlinky har kommet med noget godt info, og med gode reasultater, så handler det nok meget om det:D

Oprindeligt indlæg af Torque
    Vand er nummer 2.

Isvand er nummer 1 :D

Klasse idé der :D I tyskland har de tilbud på 5 kg isterninger til 15 kr :T

Oprindeligt indlæg af SeePee

Dooh.. hvem fanden KØBER sine isterninger ?? :))

Det er lidt nemmere som at skulle til at lave 5kg selv.

Hvem har ikke råd til at bruge 15 kr på isterninger?

• Jeg drikker ikke Cola, men Pepsi Max (nogen vil sikkert sige at det er det samme)... Jeg drikker vel 2-5 dåser om dagen. Mine tænder har det fint (synes jeg selv), jeg bruge en elektrisk tandbørste, da jeg er overbevist om at den gør det bedre.

Jeg vil sige at mælk er et godt alternativ, det er også billigere pr. liter end cola... Men vand er jo nok det bedste...
    Jeg har dog hørt at man ikke må drikke for meget vand, da det så kan "skylde" vigtige stoffer/ting/noget ud af kroppen... ?(

Oprindeligt indlæg af kio_liex
    Jeg drikker ikke Cola, men Pepsi Max (nogen vil sikkert sige at det er det samme)... Jeg drikker vel 2-5 dåser om dagen. Mine tænder har det fint (synes jeg selv), jeg bruge en elektrisk tandbørste, da jeg er overbevist om at den gør det bedre.

Jeg vil sige at mælk er et godt alternativ, det er også billigere pr. liter end cola... Men vand er jo nok det bedste...
    Jeg har dog hørt at man ikke må drikke for meget vand, da det så kan "skylde" vigtige stoffer/ting/noget ud af kroppen... ?(

Jeg tror også at for meget af en ting kan være skadeligt, men om det gælder for vand skal jeg ikke kunne svare på. Men det er da også noget med at voksne helst ikke må drikke for meget mælk, noget med kalken og knoglerne mener jeg.
    Pepsi Max :rolleyes: Så vil jeg hvertfald HELLERE drikke vand :cheers:

• Jeg drikker omkring 3-4 liter vand om dagen, ca. ½ liter mælk og en enkelt dåse cola eller Faxe K hist og her :)

I skulle prøve at drikke vand... som før skrevet, så renser det ud i kroppen + hvis i lider af bumser, så hjælper det til at fjerne dem! ;)

Det er lidt nemmere som at skulle til at lave 5kg selv.

Hvem har ikke råd til at bruge 15 kr på isterninger?

Ku' ik ha' sagt det bedre selv ;)

[i]Oprindeligt indlæg af HyPe

Jeg drikker omkring 3-4 liter vand om dagen, ca. ½ liter mælk og en enkelt dåse cola eller Faxe K hist og her :)

I skulle prøve at drikke vand... som før skrevet, så renser det ud i kroppen + hvis i lider af bumser, så hjælper det til at fjerne dem! ;)

Jeg er ik så angrebet af de røde svin, kun når lan-party er overstået :chain:

Masser af mennesker .. Bl.a. en stor del af de 295.734.134 mennesker + alle de illegale mexikanere der bor i USA .. Selvom mange har isterningdims i deres køleskab/fryser så er der et stort salg af isterninger og stort set alle butikker/kiosker/tankstationer sælger dem .. Det kunne måske skyldes klimaet .. :))

Men kunne man købe isterninger i Føtex, ville jeg da også gøre det ..

• æble jiuce osv, det er ligeså dårligt for tænderne som cola, eller næsten.. der er nemlig osse rigtig meget lort i..

SØGER OPTERON 185 til s. 939

Dont hate tha playa, hate tha game
    CPU: Athlon64 3500+ winny@2200mhz
    Bundkort: A8N-SLI deluxe, nVidia nForce4
    Grafikkort: MSI NX6800-TD256E GeForce 6800 PCI-E 256MB GDDR3.@415/881 cooled by ac cooling5 rev.2
    Ram: 2x1GB kingston Value pc3200, 400mhz ddr
    PSU: 450watt, 14A på 12'ern
    CD/DVD drev: NEC DVD-ROM DV-5700A
    DVD brænder: NEC DVD_RW ND-3540A

• Drikker ca. 1,5 til 2 L Cola om ugen.Drikker 2-3 L vand pr dag samt ½ L minimælk :)
    Har været til LAN et par gange med en gut fra Q3 verdenen.Han drak, fra fredag eftermiddag til lørdag eftermiddag, 7x1½ liter cola. Tørstig dreng :cheers:
    Han gik selvfølgelig ned til døgnkiosken og købte mere cola...

• water and milk ... Drik dig et par liter mælk i ugen, det giver godt med kalk og fint til tænderne :)

Drik sodavand og spis slik med måde, klart man får huller hvis man spise meget slik samt drikker meget sodavand :)

Edit:
    Nul huller i snart 23 år ;)