Hvad skal man lære en amerikaner at sige?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Butcher_hik
    Er de interesseret i at høre om Danmark? og kender de de overhovedet til os sådan generelt :))
    Altså de amerikanere jeg har snakket med kender DK, men man ser jo nogle gange i TV hvor folk tror det er tropeøer eller noget... 8)


    De er faktisk ret interesserede i Danmark - men det skyldes nok, at min chef engang har været på Bornholm og i Kbh. fordi hun for ca. 10 år siden havde en dansk udvekslingsstudent .. En af mine kollegaer har så en dansk mor, og forstår derfor en del dansk, og kan egentlig også sige mere end man lige regner med .. Den kollega jeg prøver at lære lidt dansk vil voldsomt gerne rejse rundt i Europa, og dermed også Danmark - og så er det bare underholdende mens man laver støvede computere for dumme amerikanere .. Udover at have "dansktimer", så er de også interesserede i det danske samfund generelt, og den sidste person jeg nu arbejder sammen med, har flere gange fundet informationer på nettet som han mener er interessante .. Bl.a. havde vi en samtale om 24 års reglen i går, som han selv bragte på banen ..


    Men rent generelt, så er der ikke ret mange der ved noget om noget som helst .. Var i Sears med min niece en lørdag, og vi møder så en eller anden "Sears mand" der skal tilbyde folk et kontokort .. Først spørger han min niece om hun er 18 .. Hun er 13, og det kan man godt se, selvom hun er pænt høj .. Så spørger han så mig om jeg er interesseret i et kontokort, og jeg fortæller jeg ikke er amerikansk statsborger og ikke har et greencard .. Så vil manden jo gerne vide hvor jeg er fra, og jeg svarer "Danmark i Europa" eftersom jeg ikke vidste om han var klar over hvor det lå *G*


    Så spørger fjolset sørme om vi snakker engelsk i Europa .. For at fortsætte med om vi så snakker dansk i Danmark, og som en afslutning siger han et ord på svensk, og et på fransk og spørger om jeg kan forstå det .. Øhm ja, jeg er ikke totalt idiot vel *GG*



    Men det er efterhånden min opfattelse, at amerikanere ikke aner en meter om hvad der foregår omkring dem - og da slet ikke udenfor USA .. I min nieces skole er det stort, at hun er tosproget - og en del amerikanere er overrasket over, at jeg i det hele taget kan snakke engelsk .. Når de så også finder ud af, at jeg kan dansk og tysk, så går det da helt galt for dem .. *GG*

  • A Æ U Å A Ø Å A Å...


    Ren sønderjysk-.- den kan ham ik tage

    CPU: AMD Newcastle 3000+ 2000@2400 MHz
    Epox 8KDA nForce 250Gb @ VCORE+VDIMM mod
    Grafikkort: Albatron FX5700 256 mb,
    Ram: Mushkin 2*512 PC3200 / 400 MHz
    HD: Samsung SP 160 Gb
    PSU: Chill Innovation CP-400A

  • ja lidt vi havde en ung stundent fra usa på skolen 16.... hun kendte til 4 ting :


    H.C.A(det kunne en hver regne ud)
    Christiania ( det er netop DERFOR STADEN SKA BEVARES . DET ER DANSK KULTUR )
    Parken (ja hva kan man sige)
    Lars ulrich ( hun vidste han var født i dk )

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Butcher_hik
    Er de interesseret i at høre om Danmark? og kender de de overhovedet til os sådan generelt :))
    Altså de amerikanere jeg har snakket med kender DK, men man ser jo nogle gange i TV hvor folk tror det er tropeøer eller noget... 8)


    Der er mange amerikanere der tror at DK er hovedstaden i stockholm :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris


    ........Og så: Du er sgu en kammerat, en rigtig gutter mand.


    Lidt sjovt hvis han bytter om på noget af det, fx.:
    "hvor er toilettet, jeg har det dårligt"
    "Den stærkeste du har"


    eller


    "gider du ringe efter en taxa?"
    "Den stærkeste du har"



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Meesalith
    far får får får? nej får får ikke får, får får lam!


    Den kan laves om til:
    Fede far får fede får fede får? nej fede får får ikke fede får, fede får får fandme fede lam!...

  • Da jeg var derovre, besøgte vi en familie der havde 2 børn på 15 og 8. Den lille knægt på 8 spurgte om vi brugte penge i Danmark :))

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2