Half-Life og Counter-Strike guide til forbindelsesindstillinger

• Som nævnt er det cirka-tal og det er ikke sikkert de er optimale for alle. Man kan sagtens spille optimalt med 100 fps og en updaterate på 25-40, hvis omgivelserne passer.

• man skal gå efter laveste interp hvor models ikke lagger....jeg prøver mig som regel frem med disse:

0.066
    0.033
    0.01 (LAN)

det kommer meget an på både serveropsætning og din egen linie hvad der er bedst.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Ganda
    Fragman med 0,066 svarre det til at spille med lidt under 20 fps, måske skal du overveje at få en ny internet forbindelse hvis dine moddels lagger med den indstilling.
    desuden hvis du spiller kamp vil du nok få besked på at skifte dine indstillinger alligevel.

Fragman skriver netop at det også kommer an på serveren, så det er ikke nødvendigvis hans system den er galt med, som der står i interp-guiden kan man blive nød til at sætte interp ned hvis serveren er for langsom, men man kan stadig godt spille med 100 fps selvom det ikke er optimale indstillinger.

Oprindeligt indlæg af r3ptile

Fragman skriver netop at det også kommer an på serveren, så det er ikke nødvendigvis hans system den er galt med, som der står i interp-guiden kan man blive nød til at sætte interp ned hvis serveren er for langsom, men man kan stadig godt spille med 100 fps selvom det ikke er optimale indstillinger.

ja du kan godt spille med 100 fps men din skærm viser dig ikke andet end sølle 20fps... ;)

Prøv lige at forklar dig ordentligt. Det er rigtigt nok at man kun ser de andre spillere 20 gange i sekundet, men de 80 andre gange udregnes jo af serveren så man ser stadig 100 fps.

præcis.. de informationen du modtager / forvist på din skærm "stemmer ikke overens" med serveren.

fra interp guiden:
    [Blocked Image: http://www.slap.dk/sl/artikler/ex_interp1.gif
    De "hele" figurer af manden er de gange, du faktisk ser mandens placering, mens de "stiplede" omrids er de gange, serveren gætter hvor vedkommende er. Det, du vil se, er en flydende bevægelse, fordi serveren fylder de huller mellem data med gæt. Problemet er bare, at det ikke behøver at være sandheden om modstanderens position, og derfor kan du kynisk set skyde på ham uden at ramme, selvom dit aim er perfekt.

Præcist, der står at det kan være man ikke rammer, der står ikke man aldrig vil ramme de steder hvor serveren udregner fjendes position. Hvis serveren aldrig kunne udregne den rigtige position ville det ikke give mening at den prøvede på det.

giver ingen mening det du skriver...

EDIT:
    efter at have læst det ca. 10 gange så tror jeg måske jeg ved hvad du mener..
    men du tager fejl, for serveren har jo de rigtige positionen, men når den sender dig 20 eller du kun for vist 20 på din skærm så stemmer det jo ikke overens..du vil komme til at mangle nogle billeder

i din config.cfg (den skal åbnes med notepad) som ligger i din cstrike mappe

i cs 1.6 skal du tilføje ex_interp "0.01"
    i cs:s hedder den samme command cl_interp "0.01"

Ok, men kan det passe at jeg bare kan nøjes med at ændre det i konsollen. Det ser umiddelbart sådan ud - men gemmer den så indstillingerne.

Det bedste er at ændre det i filen og så lave den skrivebeskyttet. hvis du ser hltv kan den ændres hvis du ikke har skrivebeskyttet config filen.

Filen findes ikke i min .cfg fil. cl_updaterate findes godt nok og ser ud til at beholde den ændring som jeg lavede i konsollen, men hvad så med cl_interp??? Skal jeg bare gå udfra at indstillingen er ændret???

• Argh.. Jeg kan simpelthen ikke få consollen frem i nogle af spillene :boxed: Har sat den til det dr inde i advanced setting på både HL 2 og CS:C :rolleyes:

giver ingen mening det du skriver...

EDIT:
    efter at have læst det ca. 10 gange så tror jeg måske jeg ved hvad du mener..
    men du tager fejl, for serveren har jo de rigtige positionen, men når den sender dig 20 eller du kun for vist 20 på din skærm så stemmer det jo ikke overens..du vil komme til at mangle nogle billeder

Fatter godt nok heller ikke hvad du mener. Jeg prøver at forklare dig at hvis CS f.eks. kører med 100 fps er det 20 fps af disse som er 100% rigtige, resten, de stiplede linier på billedet, udregnes af serveren og kan stadig godt være rigtige.

Fatter godt nok heller ikke hvad du mener. Jeg prøver at forklare dig at hvis CS f.eks. kører med 100 fps er det 20 fps af disse som er 100% rigtige, resten, de stiplede linier på billedet, udregnes af serveren og kan stadig godt være rigtige.

nej, dine moddels opdateres 20 gange i sec. (20fps) så istedet for kun at få 20fps så kan du få 100fps af "de rigtige" som du kalder dem... det kræver bare at du spiller med interp på 0.01...