Pisse træls pop

• Jeg har lige samlet en Computer til min kærestes lillebror da han lige er blevet konfirmeret...

Alt virker bortset fra deres internet er noget lort der hele tiden bliver spammet med warez :rolleyes:

Problemet er at der nogen gange kommer sådan en lille pop op ude i windows hvor der står noget med "critical error" blah blah blah gå til en eller anden hjemmeside og download et program som skulle tage det...

der er ingen viruser, spyware, malware eller noget som helst på computeren og der køre sygate personal firewall på den og stadig bliver den her pop op ikke blokket...

Er der nogen der har Ide om hvad der umiddelbart lige kan gøres for den er skide træls...

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

• hvis hans com spammes af "warez" så har han nok selv hentet det, warez er et navn for ulovlige filer. du mener nok spyware, prøv lige at finde ud af om han har installeret msn plus og så har sagt ja til den der licensaftale - det skal man nemlig ikke. for så får man spyware - an mas !

• Noget snask er der ihf. - siden den ter sig sådan.
    Er der et antivirus program installeret - hvis ikke så er det nok en go' idé at få sådan et.
    Evt. kør en onlinescan hos TrendMicro.
    Har du prøvet at køre en tur med et opdateret Spybot ?

Oprindeligt indlæg af FlexQ
    hvis hans com spammes af "warez" så har han nok selv hentet det, warez er et navn for ulovlige filer. du mener nok spyware, prøv lige at finde ud af om han har installeret msn plus og så har sagt ja til den der licensaftale - det skal man nemlig ikke. for så får man spyware - an mas !

prøvede jeg også på min fars computer..:O..

har i opdateret alt hvad i kan ?

• lol.. han har ikke engang rørt computeren

her var forløbet..

installation af windows XP pro SP1

diverse drivers (internettet er ikke engang sat til her)

Sygate firewall

Antivir + updates

Spybot search and destroy

computeren fejlede intet der var virkelig intet på den

Jeg satte internettet til og BANG! så var sygate firewall der allerede for at blokkere imod warez... linien bliver spammet der er intet på den for jeg kører samme setup hos mig selv og jeg har ingen problemer...

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5

• der er ikke engang messenger på den for jeg ved godt man ikke skal installere plus eller at man ikke skal sige man vil bruge deres søge bar.

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5

• Prøv evt. at installere SP2 og de nye opdateringer der er til XP. Der findes også et antispyware program fra MS som kan downloades. Skulle efter sigende være okay.
    Har du husket at opdatere Spybot og Immunize efter opdatering og sætte hak ved Blokér bad sites i baggrunden (tror jeg det hedder).
    Prøv evt. med et andet antivirus program. F.eks. http://www.avast.com/eng/down_home.html

Har ikke haft gode erfaringer med AntiVir - finder ikke alt.

• Jeg nægter at installere SP2 sorry kan bare ikke lide det 8o

der er alt opdateret og jeg har også fundet fejlen...

Det viste sig at være et sikkerheds hul i Explorer hvor opdatering kunne hendes på MS's hjemmeside ;)

Mange tak for alt lukker tråden :)

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5