Penge retur med gode renter

• Jeg købte et DVD drev og en DVD brænder, af en online butik d. 20-02-2005.
    Da de, som noget nyt og uden at fortælle det, var begyndt at sende med DHL i stedet for post dk, nægtede jeg at bøvle med, at ringe efter pakken og annullerede ordren.
    Jeg skulle så have mine penge retur - porto.

Det var de evigheder om, så jeg sendte en rykker mail.

Jeg har lige fået godt 700 kr. sat ind på min konto, så den sag burde være i orden - omsider.

De har været så "flinke" at sætte pengene ind 2 gange, så det må siges, at være nogle helt ok renter jeg har fået. :))

Gosh... :roller: Jeg er spændt på at se hvor længe der går, inden de opdager det, hvis de opdager det. :))

• se det er service... når de glemmer at fortælle ting osv, så må de hoste op med nogle penge :P hehe

ja håber da ikke de finder ud af det.. :D hehe så kan de jo ligesom lærer det ;) men Gratz

• Du er jo kriminel :)

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

Oprindeligt indlæg af søndergård
    Du er jo kriminel :)

Hvorfor det ? Det er da ikke mig, som har indsat de penge 2 gange på min konto. ;)
    Hvis de gerne vil have dem tilbage, får de det selvfølgelig, selv om de ikke har fortjent det. :evil:
    Hvis ikke, betragter jeg det som renter for overdreven lang ventetid på, at få mine penge tilbage. :))

Oprindeligt indlæg af The Hans

Hvorfor det ? Det er da ikke mig, som har indsat de penge 2 gange på min konto. ;)
    Hvis de gerne vil have dem tilbage, får de det selvfølgelig, selv om de ikke har fortjent det. :evil:
    Hvis ikke, betragter jeg det som renter for overdreven lang ventetid på, at få mine penge tilbage. :))

HeHe... :))

Oprindeligt indlæg af Shooqer
    hvorfor??? det er jo IKKE ham der har lavet fejlen;)

problemet ligget at at han VED at de har lavet en fejl og dette går ikke. Han vinder jo økonomisk på deres fejl, så reelt skal man gøre dem opmærsomme på fejlen. Selv om det ikke er bevist, så holder den ikke.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

Oprindeligt indlæg af dkwolf

problemet ligget at at han VED at de har lavet en fejl og dette går ikke. Han vinder jo økonomisk på deres fejl, så reelt skal man gøre dem opmærsomme på fejlen. Selv om det ikke er bevist, så holder den ikke.

du kan ikke anholde ham for at have fået for mange penge uden at sige det.. så dermed ikke kriminalt

Dummebøder vel sagtens :)) , ej, blot en bette joke ;-). Hvilket firma var det? Skal vidst bestille meget derfra snart.. =D.

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

Oprindeligt indlæg af Firedog
    du kan ikke anholde ham for at have fået for mange penge uden at sige det.. så dermed ikke kriminalt

han kan ikke direkte blive anholt, men han har jo begået økonomisk "bedragerri" mod dem ved at han velvidende har får for mange penge tilbage af dem.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Oprindeligt indlæg af dkwolf
    han kan ikke direkte blive anholt, men han har jo begået økonomisk "bedragerri" mod dem ved at han velvidende har får for mange penge tilbage af dem.

Jep. Jeg ville blot vise, at deres fejl, som sædvanligt går ud over kunderne. Jeg gør selvfølgelig opmærksom på fejlen om en 3 -4 ugers tid.
    Så kan de få det på samme måde, som de gjorde det ved mig. ;)

Jep. Jeg ville blot vise, at deres fejl, som sædvanligt går ud over kunderne. Jeg gør selvfølgelig opmærksom på fejlen om en 3 -4 ugers tid.
    Så kan de få det på samme måde, som de gjorde det ved mig. ;)

hehe jeps det er jo "fair" nok :)

• Han har såmend pligt til at oplyse om det.. Så jo på en måde er han halv krimi.. :))

Og til Firedog: Du bliver jo heller ikke anholdt for at køre 20 km/t for hurtigt, du får blot en bøde.. Men det gør det jo ikke mere lovligt af den grund ;)

Oprindeligt indlæg af SeePee
    Han har såmend pligt til at oplyse om det.. Så jo på en måde er han halv krimi.. :))

hehe jeps det er jo det - det er dog ikke noget folk tænker over og nogle gange gør det ond ikke at gøre det :)

Oprindeligt indlæg af SeePee
    Han har såmend pligt til at oplyse om det.. Så jo på en måde er han halv krimi.. :))

Og til Firedog: Du bliver jo heller ikke anholdt for at køre 20 km/t for hurtigt, du får blot en bøde.. Men det gør det jo ikke mere lovligt af den grund ;)

Hallo der, du moralens vogter... Overordnet set, er der jo en pointe med her.
    Prøv lige at vende den om. ;)

Hvis jeg havde skyldt dem 700 kr, ville jeg få en eller flere rykkere med trusler, om både det ene og andet.
    Jeg ville få pålagt nogle uhyrlige rykkergebyrer, som jeg ikke havde en jordisk schance for, at slippe for at betale.

Jeg har da også sendt to rykkere og hvad får jeg for det... en prut at pille i.

Der er da noget galt et eller andet sted. ;)

For god ordens skyld, må jeg hellere lige gøre opmærksom på, at det ikke er SHG og det kan ikke være dem,
    da jeg ikke handler der mere og ikke har gjort det længe.

• Gosh... :roller: Jeg er spændt på at se hvor længe der går, inden de opdager det, hvis de opdager det. :))[/quote]

selv om de opdager det kan de ikke gøre noget.. så der er ikke noget at være bange for.. :D

700 kr er sku dejligt når de bare falder ned fra den blå luft :D

Sikke da en gang vrøvl. Den gode mand modtager beløbet TO gange - og han ved udmærket at det er forkert. Han gør altså ikke dette i "god tro" (eller hvad fanden det nu lige hedder på lov-sprog) - han gør det mod bedrevidende - velvidende at det er en fejl. Det er både ulovligt OG strafbart - altså kriminelt.

At jeg og de fleste andre så havde gjort nøjagtig det samme - er jo en helt anden snak. At beløbet så er så lille at de nok ikke gider gøre noget ved det - er så noget helt andet - men det gør det ikke mindre "kriminelt".

• He he. Du har jo ret, men jeg har også ret, når jeg siger at det sucks, at de var 5 uger om at refundere mine penge. ;)