Nyt forum

Oprindeligt indlæg af Aerial
    Man skal have lavet UNDER 50 tråde eller besvarelser for at oprette ny tråd ;)

Så kan jeg se fornuften igen ;) Er måske ikke helt vågen oven på påsken :O

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

Oprindeligt indlæg af KarGa
    Vil det sige at nye brugere kun kan få hjælp i det forum, af andre nye brugere?

Det er da ikk så fedt imo.. Så ka jeg og andre med mere end 50 posts jo ikk hjælpe nye brugere :boxed:

Kun nye brugere skal oprette tråde, men gamle brugere skal jo netop hjælpe de nye ;)

Oprindeligt indlæg af Aerial

Kun nye brugere skal oprette tråde, men gamle brugere skal jo netop hjælpe de nye ;)

Det ka de jo netop ikke, hvis de ikke må skrive i forummet, fordi de netop ikke er nye (Nye = under 50 posts)..

Altså det burde være sådan at nye brugere godt ka oprette en tråd, men gamle brugere godt kan svare i dem, altså lave reply's
    Hvis det altså kan lade sig gøre?

• Må indrømme at jeg ikke kan se ideen med det nye forum.

Hvorfor kan man ikke bare spørge om sine spørgsmål i de andre forums?

Der bliver sagt at ingen spørgsmål er for dumme til det forum. Vil det sige at hvis der fx bliver spurgt om hvad et motherboard er i Hardware og Tilbehør, så har man lov til at høvle ham ned fordi spørgsmålet er dumt?

Et groft eksempel, men det viser vist hvorfor jeg er i tvivl om hvad det nye forum skal bruges til.

• go ide....

Så undgår vi nok mange latterlige tråde herinde i OT... :D

Thumbs up!

~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

• Nye brugere føler sig mere velkomne til at spørge om hvordan man laver et reply eller what ever i det nye forum..

Hvor i helvede består det latterlige i at spørge om noget man ikke ved?! Den kommentar er for langt ude

Nye brugere føler sig mere velkomne til at spørge om hvordan man laver et reply eller what ever i det nye forum..

Men hvad så hvis man placere sit spørgsmål forkert i første omgang?

Jeg tror ikke ligefrem man vil føle sig mere velkommen, hvis ens spørgsmål bliver flyttet til newbieforummet fordi det er 'for dumt' til at ligge andetsteds.

Vil det sige at nye brugere kun kan få hjælp i det forum, af andre nye brugere?

Det er da ikk så fedt imo.. Så ka jeg og andre med mere end 50 posts jo ikk hjælpe nye brugere :boxed:

Idéen er at folk der _intet_ ved kan oprette tråde med de spørgsmål de nu en gang skulle have, og så kan mere erfarne brugere hjælpe.

På den måde får vi alle de spørgsmål samlet et sted, og de mere specifikke spørgsmål kan så blive placeret i et af de andre boards.

• Go' ide...., men vil gi' Zlinky ret i at det burde ligge som det øverste forum så det er det første man ser!

Godt arbejde drenge... :clap:

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

• Hvordan ved man så hvor grænsen går?

Hvad er der åbenlyst for nogle, er måske ikke så åbenlyst for andre.

Fx synes jeg det ser røvbøvlet ud af sleeve sådan en PSU, men det for andre er barnemad. Hvis så jeg opretter det spørgsmål i Newbieforummet (hvis jeg altså havde under 50 posts) så kunne der jo nemt opstå en diskussion om hvorvidt det er oprettet det rigtige sted.

Og selvom der sættes en grænse, hvilket nok er ret umuligt da der er mange, mange ting der skal dækkes ind, synes jeg stadig det er lidt overflødigt det forum.

Men det er jo bare min lille mening. 8)

• Det er selvfølgelig op til en selv at vurdere. Men pointen er at du ikke bliver "høvlet ned" i det forum. Hvis jeg eller en anden mod finder at den passer bedre i andet forum, rykker vi den selvfølgelig.

Endnu en gang vil jeg nævne at jeg er glad for at I synes om det - og håber selvfølgelig I vil være flinke og hjælpsomme overfor de tråde og problemer der måtte komme derinde :D

Det ka de jo netop ikke, hvis de ikke må skrive i forummet, fordi de netop ikke er nye (Nye = under 50 posts)..

Altså det burde være sådan at nye brugere godt ka oprette en tråd, men gamle brugere godt kan svare i dem, altså lave reply's
    Hvis det altså kan lade sig gøre?

Læs nu reglerne igennem.. Brugere med under 50 posts er de eneste der kan lave tråde... alle kan replye derinde... ;) :crazyeyes:

Oprindeligt indlæg af Brition
    Hvad hvis man bliver høvlet ned i et andet forum?

Er det så tilladt? Det synes jeg at jeg kan tyde udfra din post. Og hvis det er tilladt, er der da noget helt galt her.

Vi har netop lavet det forum til dem der måske ikke "lever" for computere. Så dem der godt selv ved at de ikke er så skarpe endnu, kan bruge dette og være sikre på at få et pænt og ordentligt svar. Da tweak generelt er for "tweakere" ved mange nok også at det ikke er begyndere der huserer i de andre fora.

men nej - generelt er der ingen der skal sables ned - men da det næsten er umuligt at håndtere 100 % har vi lavet dette forum til begynderne ;)

Oprindeligt indlæg af Brition
    Hvad hvis man bliver høvlet ned i et andet forum?

Er det så tilladt? Det synes jeg at jeg kan tyde udfra din post. Og hvis det er tilladt, er der da noget helt galt her.

Ingen skal høvles ned i nogle som helst forums her ;)

Men er der nogle der ikke har vildt styr på computere og hardware realeteret ting af den ene eller den anden art, kan de uden at føle sig flove osv. henvende sig i "nybegynder" forumet, hvor jeg er sikker på de vil blive taget godt imod ;)

• Det lyder bare forkert, at i er nød til at lave et forum for at nye medlemmer skal føle sig velkommen. Ligemeget hvor man færdes på et forum bør man da kunne føle sig velkommen, og forstå at man må spørge om alt mellem himmel og jord, så længe man har placeret sit spørgsmål det korrekte sted. Og det er uansat hvor meget computerviden man har, og uanset om man har 5 eller 5000 indlæg.