jeg ville høre om hvordan man kan lave sarkasme uden at folk tager det som en fornærmelse. jeg laver tit jokes og skriver fx "du dum" uden at mene det, men så sætter jeg også en smiley bag.
der er vist bare nogen folk herinde som enten tager alt alvorligt eller også bare vil rakke ned.
jeg har også set andre fellow tweakers blive rakket fuldstændig ned på en kommentar som jeg i hvert fald ville mene var en joke og skulle tages med et gran salt.

sarkasme eller fornærmelse
-
-
Ja det burde være meningen at der er plads til lidt gas, uden at folk går amok over det.
Jeg har så valgt for en sikkerheds skyld kun at gøre det med dem jeg ved kan ta' det - og de plejer bestemt også at være friske på at give igen - (f.eks Wizz, Rotten og Hans
)
-
Oprindeligt indlæg af Aerial
Ja det burde være meningen at der er plads til lidt gas, uden at folk går amok over det.Jeg har så valgt for en sikkerheds skyld kun at gøre det med dem jeg ved kan ta' det - og de plejer bestemt også at være friske på at give igen - (f.eks Wizz, Rotten og Hans
)
Det er jo det ... Men det kommer jo også an på hvordan man skriver det .... og evt. efterfuldt det med en smiley eller to ..
...
....
....
btw ... Er WIZZ ikke slang for at tisse ? ...
-
Oprindeligt indlæg af GrillRotten
btw ... Er WIZZ ikke slang for at tisse ? ...ha ha jo da
-
ha ha jo da
nice 1 grill
QuoteOprindeligt indlæg af Meesalith
jeg ville høre om hvordan man kan lave sarkasme uden at folk tager det som en fornærmelse. jeg laver tit jokes og skriver fx "du dum" uden at mene det, men så sætter jeg også en smiley bag.
der er vist bare nogen folk herinde som enten tager alt alvorligt eller også bare vil rakke ned.
jeg har også set andre fellow tweakers blive rakket fuldstændig ned på en kommentar som jeg i hvert fald ville mene var en joke og skulle tages med et gran salt.Det er jo sværere at lave sarkasme på tekst end som hvis man stod over for personen. det har noget med tonelejet at gøre. Men ja folk er nogen gange lidt nærtagende. Jeg kan for det meste godt selv gennemskue hvis det er fis og hvis det ikke er... Men det er da altid en god idé at fyre en
efter sætningen hvis det er fis, og hvis det ik er fis så en
god til formålet. Men nu er det jo ikke fordi vi skal rakke ned på hinanden, men en lille spydighed har aldrig gjort nogen skade...
-
Man forstår ikke ironi hvis ikke der er en smiley med. Sådan er det. Da vores opfattelse har brug for noget mere, end bare ord, for at forstå en sammenhæng.
Desuden forstår jeg godt, hvis folk bliver sure over sarkasme, da det aldrig er sjovt. Sarkasme er noget negativt. Så jeg tror du mente "ironi".
-
Oprindeligt indlæg af Berleburg
Man forstår ikke ironi hvis ikke der er en smiley med. Sådan er det. Da vores opfattelse har brug for noget mere, end bare ord, for at forstå en sammenhæng.Desuden forstår jeg godt, hvis folk bliver sure over sarkasme, da det aldrig er sjovt. Sarkasme er noget negativt. Så jeg tror du mente "ironi".
Jep.
ironi [iroZniO] subst. -en, -er, -erne. en udtryksmåde hvor man siger det modsatte af hvad man i virkeligheden mener, fordi man vil lave sjov, drille el. håne
sarkasme [sHZkasmS] subst. -n, -r, -rne. en stærkt ironisk el. spottende måde at udtrykke sig på
Jeg er spændt på at se, hvor længe det varer, før en bestemt "tisse"trold.. hæ hæ hæ....
kommer farende og deler verbal bøllebank ud. -
Jeg er spændt på at se, hvor længe det varer, før en bestemt "tisse"trold.. hæ hæ hæ....
kommer farende og deler verbal bøllebank ud.Tisse troldmand - fnis.
-
Ja det burde være meningen at der er plads til lidt gas, uden at folk går amok over det.Jeg har så valgt for en sikkerheds skyld kun at gøre det med dem jeg ved kan ta' det - og de plejer bestemt også at være friske på at give igen - (f.eks Wizz, Rotten og Hans
)
What the fuck....
- did I hear The Oil Sniffing Midget From Hell say something - Watch out boy - or i'm gonna put some sugar in your gastank....
- Nå ok - bortset fra det så kan jeg sagtens følge din logik - Bare surt at man skal passe på hver gang man gasser folk lidt. Der er fandeme meget der bliver opfattet en del anderledes end det er ment...
-
Det er jo det ... Men det kommer jo også an på hvordan man skriver det .... og evt. efterfuldt det med en smiley eller to ..
...
....
....
btw ... Er WIZZ ikke slang for at tisse ? ...
Hmm - pas nu på jeg ikke wizz'er dig midt over så....
Forresten Hansemand : Pas dine skolebøger din skide skoleelev........
- eller du kommer over knæet. PS: sørg lige for at lænke hesten tak....
-
Tager det ikke så tungt. Dem der kender mig ved hvornår jeg laver gas og hvornår ´jeg er seriøs.
-
Oprindeligt indlæg af Maverick
Tager det ikke så tungt. Dem der kender mig ved hvornår jeg laver gas og hvornår ´jeg er seriøs.problemet er jo bare at vi ikke kender hinanden her inde... med vi, mener jeg alle tweakere og ikke kun os to...
-
Oprindeligt indlæg af Meesalith
problemet er jo bare at vi ikke kender hinanden her inde... med vi, mener jeg alle tweakere og ikke kun os to...
Dem der har været her længe ved sgu godt hvem jeg er og de kender også mine holdninger.... -
Synes lidt at problemet ligger i at folk kan flippe ud over hvad fremmede fortæller dem :p
Stick n' stones..
-
Oprindeligt indlæg af Hayes
Synes lidt at problemet ligger i at folk kan flippe ud over hvad fremmede fortæller dem :pStick n' stones..
Ikke helt ved siden af. Blev selv kørt over af Wizzard da jeg kaldte ham en drengerøv og så senere fandt ud af, at han faktisk er ældre end mig. Undskyldte i PM og vi kan da stadig snakke sammen.
Hvis man kvajer sig bør man også have nosser nok til at sige undskyld. -
Er lidt synd det er blevet sådan ja
Nogen burde slappe lidt mere af og tage det stille og roligt med det der bliver skrevet nogen gange...
Men efterhånden som man skriver herinde så syntes jeg også man finder ud af hvem der kan tage lidt "wizz" og hvem der ikke kan
-
Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Er lidt synd det er blevet sådan jaNogen burde slappe lidt mere af og tage det stille og roligt med det der bliver skrevet nogen gange...
Men efterhånden som man skriver herinde så syntes jeg også man finder ud af hvem der kan tage lidt "wizz" og hvem der ikke kan
enig
-
Oprindeligt indlæg af WizzarD
Forresten Hansemand : Pas dine skolebøger din skide skoleelev........- eller du kommer over knæet. PS: sørg lige for at lænke hesten tak....
He he... Jeg vidste at du ville komme farende. Mavericks avatar ville passe perfekt til dig... *GG*...
QuoteOprindeligt indlæg af Meesalith
problemet er jo bare at vi ikke kender hinanden her inde... med vi, mener jeg alle tweakere og ikke kun os to...Når man har været her længere, kommer man til at "kende" en hel del. Jeg har set nogle stykker IRL.
-
He he... Jeg vidste at du ville komme farende. Mavericks avatar ville passe perfekt til dig... *GG*...
Når du ligefrem "proklamerer" at der vil falde brænde ned - så er man jo nødt til at være der. Nu var hverken - Midget's - Gnaveren's ELLER The Little School-Boy's post - noget der normalt ville få mig til at gøre som Maverick's avatar - meeeeeeen på den anden side sååååååååååå.........
-
ROFL
- Little School Boy, den skal jeg huske