Intel Celeron oc?

• Kan det lade sig gøre at overclocke en celeron cpu på 2.4 Ghz..... og hvor meget kan man gøre det..? Jeg syntes at jeg en gang så en der havde lavet et rimeligt sygt overclock på en celeron cpu..? :P Er der nogle der har prøvet noget ligende..!? ;)

ThermalTake - Shark Silver
    MSI - K8N SLi Platium
    Amd - Athlon64 3800+ @ 2.6 Gzh
    Kingston - HyperX 1024 DDR RAM TCCD Cas 2-2-2-5
    POV - Geforce 6800 Ulltra
    Maxtor - 200 Gb 7200 rpm SATA
    Chill - 510 Watt
    Samsung - SyncMaster 710T

Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    ¨celeron = kæmpe overclock :) på gode dage kan du få en 2,4 ghz op på over 3 ghz men du tjener sgu ikke meget

Du glemte lige den meget ringe ydelse ... :))

En Celeron er jo computer-verdens svar på en bil hvor man har flået gear-kassen ud, men efterladt ét gear ... :boxed: .... Tøf Tøf ... :crazyeyes:

... og nu er 0,6 Ghz jo ikke just "kæmpe overclock" ... Langt langt fra ... ;)

• celeron er for det meste gode oc'ere, da det jo er intels flagskibe, der bare er neddroslede, eller man kan sige det på en anden måde:

De warfere man laver cpu'er af, er ikke altid lige gode, og for at man ikke skal smide alle de dårlige væk, så har intel f.eks. celeron. dvs. det er p4 cpu'er, som bare ikke er gode nok.

Kender et par stykker som har købt celerons 2.0 /2.4 og de igger alle med oc på 3.0 /3.2 ... det er jo sådan set udemærket, men deres superpi ligger stadig i 1600xp klassen :P hvilket jo ikke er specielt imponerende :p

• Læs godt efter ? :D

ja du kan sagtens få den højere ved det men alligevel 3,0 ghz er udemærket... og ja har set et par gange med de 2,4 = 3,6 ghz :D

• havde en 2.0 og den havde jeg oc´et til 3.1 men det var ikke fordi det gav det store. men det er alligevel lidt vildt og det var kun med luft køling.. så gad vide hva den ville med vand.. :)