let at lære at spille guitar ?

  • har også gået og tænkt på om jeg skal købe mig en guitar.. jeg kan spille lidt efter akkorder på et klaver, men det er vist ikke helt det samme som guitar ;)


    dette har jeg fået af vide af en af mine venner som har spillet guitar i 1½ år:


    du skal være fingernem hvis du skal lære og spille godt. det lærer man også hen af vejen, men det er helt sikkert et plus hvis du har evnen i forvejen.


    vær opmækrsom på at det kan være ret hårdt for fingrene at spille på guitar i starten. det kommer selvfølgelig an på hvor meget du spiller om dagen, men der kan hurtigt komme tyk hud på fingerspidserne som gør nas :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe
    Min opfattelse er efterhånden at det er noget man er født med. Man kan lære sig til en masse, men har man ikke talentet, så vil det kunne høres.
    Jeg har selv spillet klassisk guitar i knap 14-15 år efterhånden.
    Jeg fik stukket en guitar i hånden da jeg var en lille knægt, og alt er selvlært.
    Held og lykke med det :)

    Jeg har faktisk gået og puslet lidt med ideen om også at begynde lidt guitar spil. Hvilken type guitar er nemmest at begynde med? Klassisk? Og hvilke akkorder og riffs (Er hat til musik instrumente, så ved ikke om jeg skriver rigtigt) bør man starte med? Og hvad koster en god guitar?


    Hehe, det var en del spørgsmål...

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af amig0
    Dejlig tråd, går nemlig selv med tankerne om at begynde til det, sammen med nogle kammerater. Hvad med den DVD, hvad hed den? Og hvilke bøger anbefaler i at jeg låner eller køber for at lære det grundlæggende?


    Jeg startede med at spille meget efter gehør.


    Prøv evt at tjek G3 koncerten med bla Joe Satriani og Steve Vai - det er god inspiration og giver blod på tanden til at træne ;)


    Har selv optrådt med en del af Satrianis numre - det er efter min mening noget af det fede guitarlir

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kimsdipchips
    Har brugt Gutar Pro meget http://guitar-pro.com


    Virkelig et Nice program til både Elektrisk, Akustisk, bass og klaver...
    også Findes der hundred tusind sange til og vis det ikke er nok kan du finde en mill på nettet;)
    Link til billede: http://667.dk/Images/Gutiarpro.JPG


    OT: Har lavet dit billede om til link, da vi jo skal tage hensyn til dem med ikke så høje opløsninger.
    Topic: Har altid drømt om, at kunne nå hen i nærheden af Clapton og Santana-nivauet. Men mine rynkede pølsefingre, synes altså ikke det er nogen go' idé. Hmm - :( - ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    OT: Har lavet dit billede om til link, da vi jo skal tage hensyn til dem med ikke så høje opløsninger.
    Topic: Har altid drømt om, at kunne nå hen i nærheden af Clapton og Santana-nivauet. Men mine rynkede pølsefingre, synes altså ikke det er nogen go' idé. Hmm - :( - ;)


    Ok Havde ellers lavet det mindre!;) 800*600 er maks ?(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kimsdipchips
    Har brugt Gutar Pro meget http://guitar-pro.com


    Virkelig et Nice program til både Elektrisk, Akustisk, bass og klaver...
    også Findes der hundred tusind sange til og vis det ikke er nok kan du finde en mill på nettet;)
    Link til billede: http://667.dk/Images/Gutiarpro.JPG


    guitaristen i et af de bands jeg spiller i, bruger også guitarpro.. men har aldrig selv prøvet det..


    Jeg vil ligesom en bredere forsamling mene at det også handler om talent.. men specielt at man også har rytmen i kroppen...


    Har hørt at de der "spil guitar med ole kibbsgaard" skulle være nogen udemærkedede dvd'er...

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

  • Jeg har spillet guitar siden jeg var 12-13 år. Og er 20 i dag.. Og jeg mener selv at være kommet ret godt fra det. Så vidt jeg husker havde jeg ikke de store problemer med at lære det fordi en af mine venner er suveræn til at spille guitar og allerede dengang havde han spillet i 7 år såå.. Men det er måske lidt svært at komme i gang på egen hånd.. Men det grundlæggende er let nok. De første akkorder kommer hurtigt.. men svært at lære at skifte hurtigt imellem dem.. Men det kommer ;) Har spillet til en del koncerter bl.a. i Ålborg og Ebeltoft.. Kommer selv fra Sønderborg. Har også været med på en CD.. Men hæng i, det kommer :)