Forkølet og propper i ørene

  • Jeg sidder her og er pisse hamrende forkølet og med de grumme propper i ørene, som jeg er ved at blive sindsyg over!
    Så tænkte jeg om nogle af jer havde nogle gode råd til hvordan man afhjælper sådan noget? :)
    Jeg kender tricket med at holde sig for næsen og så "udligne trykket", men propperne er så kraftige at det ikke hjælper! :chain:


    Så nu er det tid til at i skal finde jeres indre doktor-mand frem ;)

  • kan rigtig godt trick som jeg tror ingen rigtig kender :D


    det går ud på at i stedet for at tænde computeren og skrive en tråd gør man dette:
    tager sin største og varmeste trøje på, og bevæger sig dernæst hen mod sin seng og trækker ind under dynen og sover...


    det plejer at hjælpe :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Rens dine ører ? ... Drik noget kamille-the og klæ dig ordenligt på når du går udenfor .... Få noget mere jern i kosten ... og flere vitaminer ...


    Nu spørger jeg om råd til hvordan jeg får propperne ud af ørene, og ikke hvordan jeg undgår det! :)


    Jeg opfylder alle de ting du skriver, men man kan jo ikke undgå at blive syg engang i mellem!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    kan rigtig godt trick som jeg tror ingen rigtig kender :D


    det går ud på at i stedet for at tænde computeren og skrive en tråd gør man dette:
    tager sin største og varmeste trøje på, og bevæger sig dernæst hen mod sin seng og trækker ind under dynen og sover...


    det plejer at hjælpe :D


    Jeg har sovet og sovet, men nu har jeg efterhånden ret ondt i ryggen af at ligge i sengen! :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HyPe


    Jeg har sovet og sovet, men nu har jeg efterhånden ret ondt i ryggen af at ligge i sengen! :rolleyes:


    når man er forkølet skyldes det normalt en selv men okay :D sov videre det hjælper sgu :D


    hvis ikke er the rigtig godt... hader det pis... men jo det hjælper propperne i ørene gad jeg sgu godt at vide hvordan du får :D

  • Eftersom du nok skal have løsnet op for noget af alt det hovedet er fyldt med lige nu, kan du prøve med et dampbad .. Altså kog noget vand .. Hæld evt. noget euakalyptus eller andet i, og så et håndklæde over hovedet og hovedet over vandet .. Kan være det kan løsne lidt op ..



    Og derudover kan du stoppe med at pive *G* Utroligt som hankønsvæsner kan pive når de bare er lidt syge .. ;)

  • Mod propper i ørerne, efter fly ture og sådan noget, hjælper det der næse spray ting faktisk lidt :D

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Eftersom du nok skal have løsnet op for noget af alt det hovedet er fyldt med lige nu, kan du prøve med et dampbad .. Altså kog noget vand .. Hæld evt. noget euakalyptus eller andet i, og så et håndklæde over hovedet og hovedet over vandet .. Kan være det kan løsne lidt op ..



    Og derudover kan du stoppe med at pive *G* Utroligt som hankønsvæsner kan pive når de bare er lidt syge .. ;)


    Det lyder som en god idé... det kunne være jeg skulle prøve det! :)
    Man må godt pive lidt... bare lidt :]

  • For at fixe problemet med ørene, kan du gøre tre ting.


    1. Udligne trykket ved at holde for næsen, mens du puster gennem næsen.
    2. Gabe (virker utrolig godt)
    3. Synke, prøv at tage nogle halspastiller, hvor du næsten skal synke konstant.


    Edit: Er det en (ond) trykken for ørene, eller er det kun hørelsen der er dæmpet?

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

    Rettet en gang, sidst af Slammand ().

  • Tåregas renser godt ud!
    så har du absolut ingen problemer med at slippe af med snot osv. og det tager også dine tanker væk fra øre problemerne!


    Ellers er der vist ikke rigtig noget at gøre andet end at vente på at du bliver rask, tror ikke der findes nogen vidunder kur endnu :D

  • har også samme problem nogle gange, når jeg er forkølet. Eneste råd min læge gav mig var at købe nogle næsedråber. Det skal være dem af rent saltvand, ikke med alt muligt andet halløj i. Og så skal du ellers bare ligge dig så du får hovedet godt tilbage, for så løber dråberne ned til ørene... hjælper RIGTIGT godt! :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slammand
    For at fixe problemet med ørene, kan du gøre tre ting.


    1. Udligne trykket ved at holde for næsen, mens du puster gennem næsen.
    2. Gabe (virker utrolig godt)
    3. Synke, prøv at tage nogle halspastiller, hvor du næsten skal synke konstant.


    Edit: Er det en (ond) trykken for ørene, eller er det kun hørelsen der er dæmpet?


    1-2.


    Pas på, forsigtigt ..
    Du kan få det til sige højt svup.. Hvis du presser til.. Har jeg gjort PAS PÅ! :(


    Mellem øres betændelse er noget RØV! Har haft flere gange..