TØmmermÆnd ?

Oprindeligt indlæg af ^Genzo^

så vidt jeg ved gælder det kun inde for privatens 4 vægge.

og hal bal kan vidst ikke betegnes som privat

til halbal må man ihvertfald godt drikke, der er ingen lov der siger det er ulovligt at drikke når man er under 18, kun køb der er ulovligt... Halbal (i viborgs omegn i hvert fald) arrangeres af politiet

Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    så vidt jeg ved gælder det kun inde for privatens 4 vægge.

og hal bal kan vidst ikke betegnes som privat

I så fald, er du ikke særlig godt oplyst - enhver på 16 og derover må købe og drikke alkohol så længe det er i et vist tidsrum på døgnet, og så længe det ikke udskænkes på barer, værtshuse, caféer, eller lign.

Oprindeligt indlæg af SimonSKAT
    til halbal må man ihvertfald godt drikke, der er ingen lov der siger det er ulovligt at drikke når man er under 18, kun køb der er ulovligt... Halbal (i viborgs omegn i hvert fald) arrangeres af politiet

Få lige styr på tingene inden du udtaler dig om noget ..

Et Halbal er et offentligt tilgængeligt sted .. Det kræver en spiritusbevilling at sælge spiritus og derfor må man ikke udskænke til personer under 18 .. Disse regler gælder ligemeget hvem der arrangerer det ..

Derudover er det nok normalt ikke politiet der arrangerer sådanne ting .. De steder jeg kender til, er det som regel private foreninger der står bag, men derfor gælder reglerne stadig ..

• jeg tror det er dig der skal have styr på tingene hr. til halbal medbringer man selv - og dem der så er over 18 kan købe fadøl... og jeg har personligt stået og snakket med Viborg Politichef fordi jeg mente ikke det kunne passe at de arrangerede sådan noget - men det var dem!

jeg tror det er dig der skal have styr på tingene hr. til halbal medbringer man selv - og dem der så er over 18 kan købe fadøl... og jeg har personligt stået og snakket med Viborg Politichef fordi jeg mente ikke det kunne passe at de arrangerede sådan noget - men det var dem!

Hr?

Tja .. Så har i en anden form for halbal, for her i området køber man det på stedet .. Det er jo netop det der bliver tjent penge på så tingene kan hænge sammen ..

I Studsgård og Sinding-Ørre (to små flækker udenfor Herning) har der været arrangeret "ungdoms-halbal" som SSP stod for da jeg gik i folkeskole (kan være de stadig gør det) og der var det ikke muligt at købe alkohol på stedet .. Det betød så bare, at buskene var et meget besøgt sted for en del af dem der deltog ..

Ligemeget hvem det er der arrangerer det, så er der regler for hvem der må drikke der og hvis de sælger alkohol skal de have en spiritusbevilling (hvilket politiet nok har ret nemt ved at få) .. Jeg tror ikke på, at det er lovligt for unge under 18 at drikke på stedet bare fordi de selv har det med .. det må du jo heller ikke alle andre steder hvor der bliver udskænket alkohol ..

• Jeg kan garantere dig for at her i Viborg omegn (mønsted specielt...) må de drikke, du har sikkert ret for det lyder da som om du ved hvad du snakker om - men i det her er jeg altså også sten sikker på at jeg har ret, jeg har været på kursus og derudover personligt snakket med politiet.

For nylig kom der et kriterie om at man skulle være fyldt 14 (så vidt jeg husker) for at komme ind til halbal, men det var fordi at der var mange af de yngre der havde fået tæsk (jeg ved ikke hvorfor og det betyder egentlig heller ikke så meget) men det har hele tiden været sådan at der var mulighed for at alle kunne drikke...

Jeg kan garantere dig for at her i Viborg omegn (mønsted specielt...) må de drikke, du har sikkert ret for det lyder da som om du ved hvad du snakker om - men i det her er jeg altså også sten sikker på at jeg har ret, jeg har været på kursus og derudover personligt snakket med politiet.

For nylig kom der et kriterie om at man skulle være fyldt 14 (så vidt jeg husker) for at komme ind til halbal, men det var fordi at der var mange af de yngre der havde fået tæsk (jeg ved ikke hvorfor og det betyder egentlig heller ikke så meget) men det har hele tiden været sådan at der var mulighed for at alle kunne drikke...

Jeg er selv arrangør af ungdomsfester, og skal jeg lave noget med alkohol involveret vil det kræve spiritusbevilling samt dørmænd der kontrollerer alle folk for ID .. Udover ungdomsfester har jeg også været involveret i technofester, bluesfestival og diverse arrangementer på Torvet i Herning ..

Det lyder yderst underligt, at unge under 18 kan få lov til at drikke bare fordi de selv medbringer det .. IMO en yderst underlig holdning at have, og så specielt fra politiets side .. Der er absolut ingen logik i det, hvis det er sandt, og så helst en kilde direkte fra politiet der bekræfter det ..

Oprindeligt indlæg af Bentzin

JA og sikken en virkelighed - hold da helt ferie !! Hvor er det fedt, at det er almindeligt at 14 årige børn drikker sig stive. :roller:
    Passende alder at ødelægge - den vigtige og nødvendige udvikling af krop og hjerne. [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/34.gif
    Bare tanken om, at det er nogle af dem, som skal føre samfundet videre. [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/smiley_aasg.gif]

Jeg siger ikke, at det er korrekt! Men sådan er det nu engang.. Langt de fleste, jeg kender, drikker... :rolleyes:

Inddirekte at påstå at jeg er dum, syntes jeg er meget uetfærdigt.. I mine sidste 2 afleveringer har jeg fået 13, og mit gennemsnit i årskaraktere ligger over 10...

Så bare fordi jeg drikker i en ung alder behøver jeg altser ikke, at være dum som et bræt.. -.Bare tanken om, at det er nogle af dem, som skal føre samfundet videre. ....

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• Du behøves da ikke, at føle dig truffet - for som du sikkert nok har bemærket - så skrev jeg "nogle af dem, som skal føre . . . ." !
    Dermed ikke møntet på alle ! ;)