INTERNET VIA PPPoE

• Ja, vores internetudbyder har skiftet fra den almendelige dejlige DHCP forbindelse ud til noget lorte PPPoE!!!

Hvad er forskellen lige på de to forbindelser?

Nu skal jeg skrive adgagnskode og oprette en forbindelse, før var jeg hele tiden online, hvorfor fanden GØR DE DET?!!!??!

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    Ja, vores internetudbyder har skiftet fra den almendelige dejlige DHCP forbindelse ud til noget lorte PPPoE!!!

Nu skal jeg skrive adgagnskode og oprette en forbindelse, før var jeg hele tiden online, hvorfor fanden GØR DE DET?!!!??!

Sikkerhed? Hehe... Ved det sq ikk...

Vi er lige skiftet fra PPPoE til DHCP... Synes det er næsten ligemeget... Du kan skrive kode/pw på din router så det fungerer stort set ens...

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    Ja, vores internetudbyder har skiftet fra den almendelige dejlige DHCP forbindelse ud til noget lorte PPPoE!!!

forskellen ligger i at DHCP ikke kræver brugernavn og adgangs kode -> den giver direkte dig en IP adresse fra en DHCP server.
    PPPoE kræver brugernavn og adgangs kode pga man sådan set "ringer op" til en RAS (Remote Access Server) som så godkender dig ud fra bruger/kode også giver den dig en IP adresse.
    Det er sådan set meget kort hvad forskellen er - kan ikke se hvorfor man skulle gå fra DHCP->PPPoE, det giver mere mening den anden vej.

Hvis du vil have din PPPoE til at virke som en DHCP skal du sætte en router på eller sætte en server op som vil virke som router

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

Oprindeligt indlæg af dkwolf

forskellen ligger i at DHCP ikke kræver brugernavn og adgangs kode -> den giver direkte dig en IP adresse fra en DHCP server.
    PPPoE kræver brugernavn og adgangs kode pga man sådan set "ringer op" til en RAS (Remote Access Server) som så godkender dig ud fra bruger/kode også giver den dig en IP adresse.
    Det er sådan set meget kort hvad forskellen er - kan ikke se hvorfor man skulle gå fra DHCP->PPPoE, det giver mere mening den anden vej.

Hvis du vil have din PPPoE til at virke som en DHCP skal du sætte en router på eller sætte en server op som vil virke som router

JA PRÆCIST!
    det er FULDKOMMEN IDIOTI at skifte fra PPPoE Til DHCP!!!

ARG!!!

Kører desværre ikke med router, kun en alm. switch...

• Aha... Ja så er det ærgeligt.. Hehe... Køb en router.. De er ikke så dyre.. Så kan i også være flere på ad gangen ;)

Men kan du ikke få det lavet om til DHCP igen?

• Vi har en switch i hjemmet, 2 computere sat i switchen. ;) men måske man snart skulle købe en router.

Tror ikke vi kan skifte til DHCP igen, de tager ikke deres forbandede tlf. (lol havde skrevet "...skrifte til DHCP..." :)) )

Nettet virker dog ;)