Cascade OC FX55 SLI 7 del

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Det er umuligt. det eneste der i praksis holder er at finde forskellen på et kort som duer og et som ikke gør. for det ER set..


    Jeg holder stadig på at det kan gøres software-style...


    Jeg tænker på at cool-bits giver adgang til ting i driveren, så kan man vel også i regedit, eller et andet sted, fjerne noget der har med tempen at gøre...


    Men jeg kan se hvad du mener...

  • Hmm hvis proben sidder i selve kernen, så har vi et problem.


    Men som flere af jer foreslår så kan en mulig løsning måske findes via ren software modding.


    Som Slacker siger, så vil det nok være en god ide at snakke med Lardarse og sammenligne med hans kort, evt. bede han sende sin BIOS bare for at prøve, og hvis det ikke virker må man have fat i Tic-tac og få ham til at skrue en bios sammen :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pejsen
    Hmm hvis proben sidder i selve kernen, så har vi et problem.


    Men som flere af jer foreslår så kan en mulig løsning måske findes via ren software modding.


    Som Slacker siger, så vil det nok være en god ide at snakke med Lardarse og sammenligne med hans kort, evt. bede han sende sin BIOS bare for at prøve, og hvis det ikke virker må man have fat i Tic-tac og få ham til at skrue en bios sammen :P


    Tictac ved bare ikke ret meget om grafikkort, og han laver ikke bioser fra bunden ;)
    En bios er ikke bare noget man lige bygger, især ikke hvis man ikke kender alle detaljer om det kort den skal styre.
    Måske kan det gøres i software, men jeg tvivler lidt på der findes en god løsning.
    For eksempel er der en mulighed for at slå throttling fra i rivatuner. har bare kun hørt det skulle give grafikproblemer..

  • #SlackeR
    Giver ingen grafikprobs, men man kunne da håbe de kunne finde en løsning så man kunne deaktivere temp problemet i fx rivatuner

    A64 3000+ Winny @ 2,6GHz
    MSI K8N Neo2 Platinum-54g
    512MB PC3000 KHX BH-5 3,3V
    Creative FX5900 Vmod
    Western Digital 200GB
    Antec True380 railmod

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KaZ
    #SlackeR
    Giver ingen grafikprobs, men man kunne da håbe de kunne finde en løsning så man kunne deaktivere temp problemet i fx rivatuner


    Dem jeg har set bruge det giver det da problemer. Altså når de ellers burde have throttlet.
    Men det er forsøget værd vil jeg da vurdere..

  • Ellers må Tom finde en af ATI bios programøre (han skal ikke ha' rent mel i posen) og give ham en klat penge for at lave en speciel bios... Vi ved jo du har pengene Tom, der er ikke mange der er "ligeglade" med at lodde på deres 4.5k kr gfx, og det de er meste urolige over, er hvornår de kan få/købe et nyt, hvis det nu går i stykker under lodding... :D