how to logon script?

  • jeg har søgt nu en ½ time på google.. jeg leder efter en how to make logon script på en win2003 server..
    altså en der forklare i dybten hvordan et logon script fungere og hvordan man laver et...


    logon scriptet bliver sat på en win 2003 server som skal køres fra en XP og en Linux Redhat :D bare en guide til hvordan jeg får et logon script til at køre ville være dejligt.. mange tak.

  • din 2003-server skal sættes op som domain controller og pc'erne som skal køre scriptet skal logge på dette domæne.. Du kan så vidt jeg ved ikke logge på en windows domæne med en linux-box..


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • hmm scriptet skal bare mappe nogle drev fra en samba server..


    og vi kan køre scriptet.. og den kan sagtens køre i linux også . man skal bare ind i bash_profile og sætte nogle ting op :D og så skal man ind i samba og give lov til at nogle ting..


    men jeg vil gerne lære noget merer så jeg vil gerne have en how to guide hvor jeg kan læse 100% hvordan jeg laver et logonscript på en win2003 og ja den er DC :D

  • så vidt jeg ved, står der kun på cisco's hjemmeside.


    men for at dele fx. netværks drev, så lyt lidt til spazoid. Det er nemlig rigtigt at din windows server 2000/2003 server skal sættes op med DNS,DHCP - domain controller.


    Active Directory eller hvordan fanden det staves :T


    Det er den der giver tilladelser hvad folk må når de logger ind (login / logoff script)
    Man går i Directory og finder script og sætter det ind.


    Standart er det:
    (De samme commands som MD-dos . BAT files)
    Filen skal være "*.BAT"


    @echo off
    rem (læs om den inden brug)
    call \\window-sserver-2003\mappe\stigen.bat


    eller.


    net use P: \\windows-server-2003\privat\user$
    net use F: \\windows-server-2003\faellesdev


    Sådan ca. :clap:


    $ betyder at mappen er usynlig, den skal ikke med hvis mappen er synlig for alle.
    Gør lige opmærksom på at mappen skal deles på serveren.

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

    Rettet en gang, sidst af dragox ().