Jeg fulgte jeres gode råd og satte den tilmed som 1:1 (DDR 200)
Satte FSB til 205 og testede med 3Dmark2001SE
Fik 22.000.
så testede jeg med 210, men så faldt den til 17.000
????
Jeg fulgte jeres gode råd og satte den tilmed som 1:1 (DDR 200)
Satte FSB til 205 og testede med 3Dmark2001SE
Fik 22.000.
så testede jeg med 210, men så faldt den til 17.000
????
Der stadig noget der ikke er helt på plads her hos mig ihf. endnu et billede fra bios setup. DDR 400 er da hurtigere end DDR 200 - ik' ?
Så skal den da stå på - 2:1. Ellers er der lige en der må forklare hvorfor det ikke passer.
der er noget der ikke passer det er korrekt prøv lige at sætte den til 2:1 men ved de fleste andre bundkort er det 1:1 det skal stå til
Løste det selv nu:
AGP blev låst til 66
cool`n quite deaktiveret og divideren til 1:1
FSB sat til 210 og så virkede det hele som det skulle!
Bundkortet sørger selv for timmings og skulle ikke gennem hele den smøre
QuoteOprindeligt indlæg af freehelp
http://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=3887
prøv lige at se i cpu-z under memory hvormange mhz de køre?
er rigtigt...de har ændret det så 2:1 i virkeligheden betyder synkront...følg med tiden mr flashbang inden du sabler folk ned.....
QuoteOprindeligt indlæg af Fragman
er rigtigt...de har ændret det så 2:1 i virkeligheden betyder synkront...følg med tiden mr flashbang inden du sabler folk ned.....
ja 2:1 på det asus er = 1:1
QuoteOprindeligt indlæg af Karse
ja 2:1 på det asus er = 1:1
Rart at vide, at jeg ikke har mistet min logiske sans.
ej pis, nu kom jeg til at give bentzin ret...why did U make me do that!
QuoteOprindeligt indlæg af Fragman
ej pis, nu kom jeg til at give bentzin ret...why did U make me do that!
[Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/smiley_aadt.gif] [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/smileys10_2.gif]
SÆRT. Den clocker godt til 210, men går jeg på 215 lukker maskinen ned, og jeg skal defaulte.
Er der bare nogen MHz den ikke vil med, og kan jeg bare gå videre
SÆRT. Den clocker godt til 210, men går jeg på 215 lukker maskinen ned, og jeg skal defaulte.
Er der bare nogen MHz den ikke vil med, og kan jeg bare gå videre
Har du prøvet at ændre timimgs, når du øger til højere mhz + evt. øge volt på ram og cpu ?
QuoteOprindeligt indlæg af bentzin
Rart at vide, at jeg ikke har mistet min logiske sans.
I det her tilfælde havde du ikke...hehe.
Har selv haft et Asus mb + A64. Det med RAM var det værste jeg nogensinde har rodet med.
Som P4 mand går man ud fra at 1:1 er lig med FSB200
QuoteOprindeligt indlæg af bentzin
Har du prøvet at ændre timimgs, når du øger til højere mhz + evt. øge volt på ram og cpu ?
Mit bundkort behøver ikke få stillet RAM timmings. Det gør det automatisk. Dette har jeg direkte fra Asus danske support.
Kan jo heller ikke passe jeg skal forøge volt allerede ved 210
Mit bundkort behøver ikke få stillet RAM timmings. Det gør det automatisk. Dette har jeg direkte fra Asus danske support.
Stil de timings manuelt!
Og jo det kan godt passe at dine ram fejler der, hvis de køre med for lave timings.
QuoteOprindeligt indlæg af noxon
Stil de timings manuelt!
Og jo det kan godt passe at dine ram fejler der, hvis de køre med for lave timings.
hvad skal de på
hvad skal de på
Du kan jo starte med 2.5-3-3-7 eller højere, og se om det hjælper. Du kan jo tweake timings mm. når du har fundet max for cpu.
QuoteOprindeligt indlæg af noxon
Du kan jo starte med 2.5-3-3-7 eller højere, og se om det hjælper. Du kan jo tweake timings mm. når du har fundet max for cpu.
Er ikke lige med undskyld
Efter hvad jeg har læst og hvad min logiske sans siger - så skal der mere strøm til jo flere hertz - cpu'en og rammene skal jo have mere at "spise" jo mere de skal "arbejde". Og det skal de jo når man OC'er, så presser man jo tingene ud over deres normale leje. Dine PC3200 ram er jo beregnet til at køre 2x200. Nu år du presser dem over denne grænse så skal de jo ha' lidt mere "guf" - det samme er gældende for cpu'en.