Maskinen lukker ned!!

Oprindeligt indlæg af Karse

ja det hedder bare ht på min. Prøv og sæt den til 800(x4)

Altså disable cool´n quite>sætter OC til manuelt og så hæve den til 210 og genstart.??

Oprindeligt indlæg af freehelp

Altså disable cool´n quite>sætter OC til manuelt og så hæve den til 210 og genstart.??

Jeps og så prøv at ændre dine timings til manuel (2.5-3-3-6 el. 2-3-2-8 ) og prøv at sætte vcore op..

Oprindeligt indlæg af bentzin

Jeps og så prøv at ændre dine timings til manuel (2.5-3-3-6 el. 2-3-2-8 ) og prøv at sætte vcore op..

Er du rar og forklare hvor jeg gør det i den AMI bios?

Lyder dette logisk:

Sæt HT til 4X og AGP til 66 eller 67 låst

RAM til 2.5.4.4.10 volt 2.8

Jep på nær timings - her burde du kunne sætte dem til 2.5-3-3-6 el. 2-3-2-8 med volt på 2.8. Prøv dig frem og altid et lille skridt ad gangen. Det samme gælder for Cpu'en når du OC'er den !

• host of memory dividers; from 1:1, 4:3, 3:2, 5:3 and 2:1. On VIA based systems there's typically a bank interleaving setting, and this time there's also Node interleaving.

Er det denne jeg skal sætte til 2:1 eller???

• Fik stadig ikke svar på om det er der jeg skal sætte den til 2:1

Er det, så kan jeg ikke se hvordan jeg at de restende er 2.3.2.8

Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    du skal sætte cpu og ram til at køre 1:1

HMM nu må I bestemme jer. Skal den være 2:1 eller 1:1?????

• den tosse som har skrevet det skulle være 2:1 er ikke rigtig klog... vælg 1:1 så de kører synkront ellers hvis du siger 2:1 eller hvad du gør kører de ikke synkront altså to forskellige hastigheder og det hjælper ikke når du ikke kommer højere end omkring de 250 fsb...

Fik stadig ikke svar på om det er der jeg skal sætte den til 2:1

Er det, så kan jeg ikke se hvordan jeg at de restende er 2.3.2.8

Kig på billedet. De markerede er dem som du skal bruge !

den tosse som har skrevet det skulle være 2:1 er ikke rigtig klog... vælg 1:1 så de kører synkront ellers hvis du siger 2:1 eller hvad du gør kører de ikke synkront altså to forskellige hastigheder og det hjælper ikke når du ikke kommer højere end omkring de 250 fsb...

Hm god forklaring...takker :D

Det vil sige jeg gør sådan:

Disabler cool`quite
    Sætter den til manuel
    DDR voltage 2.8
    AGP voltage 1.6
    V-link 2,6

Memclock 1:1

Så hæver jeg FSB lidt af gangen, testen og går videre?

Er dette korrekt

Oprindeligt indlæg af bentzin

Kig på billedet. De markerede er dem som du skal bruge !

Super tak :D

Dog tror jeg 1:1 er mere logisk ikke?

• ser utroligt mystisk ud med at der står 2:1 (ddr400)

du skal kører 1:1 for at kører synkront så ved ikke hvorfor de skriver dette... men måske fordi de ikke gør som andre :D der står jo ddr400 men prøv at starte 2:1 og så prøv Cpu-Z og se om den siger det er 1:1...

ser utroligt mystisk ud med at der står 2:1 (ddr400)

du skal kører 1:1 for at kører synkront så ved ikke hvorfor de skriver dette... men måske fordi de ikke gør som andre :D der står jo ddr400 men prøv at starte 2:1 og så prøv Cpu-Z og se om den siger det er 1:1...

Nu er jeg ikke helt inde i det de der A64 (har jo kun min "lille" men gode Xp2100)
    Men der står jo 2:1 og imo er det 2x200mhz= 400 Hvis der står 1:1 er det så ikke = 200 mhz.

Eller er jeg helt galt på den ? Som sagt, så ved jeg ikke så meget om A64.