Rookie Clocker xp2800+ barton /Epox

• Epox 8rda3+
    2800 barton
    1gb kingston ram
    120 wd sata
    Msi nx 6600 gt

Hvis jeg skal clocke denne procesorer hvordan finder jeg ud af hvordan mine id-strings skal stå. Jeg kører lige nu 166*12.5. Det er vel ikke nok at sætte den til optimal. Jeg kan sagtens kører 3.2 mhz og temp stiger fra 48gr til 54gr.
    Nogle der har nogle guldkorn ???

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by gzzwho on 01-20-2005 at 22:13.

• øhm tror du skal begynde helt fra bunden det der lyder mest af alt som volapyk! og er du sikker på at du ikke har oc den til 3200+ (dvs. 2200mhz)?

du oc ved at hæve FSB (eller multiplier hvis den er unlocked) du skal ikke ind og stille på noget med optimal (med mindre det er ram du snakker om men det er noget helt andet)

men det ville hjælpe hvis du kunne skrive det samme igen bare en del mere udførligt som man lidt bedere kan forstå ;) (for det er ret uforståeligt)

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

• Forklaring udbedes....

• Ok. Det var noget skvadder jeg skrev. Lige nu kører jeg 166*12.5 og det som jeg tror er id-strings står til optimal 8-3-3-2.5. (ved ikke om det hedder id-strings)
    Men den starter op som en xp2800+ altså 2075mhz.
    Men hvis jeg skal prøve mig frem er det så bedst at starte fra fsb 166 og op eller fsb 200 og lege med multiplieren. Volten på cpu skal vel også have et lille nyk. Men jeg tror ikke cpu er unlocked. Men den kan godt køre fsb200*11 og starte op som +3200. Ved bare ikke om det er bedst at have Real cpu clock højere, og så være ligeglad med hvad den starter op som. Håber i forstår hvad jeg mener.

Oprindeligt indlæg af gzzwho
    Ok. Det var noget skvadder jeg skrev. Lige nu kører jeg 166*12.5 og det som jeg tror er id-strings står til optimal 8-3-3-2.5. (ved ikke om det hedder id-strings)
    Men den starter op som en xp2800+ altså 2075mhz.
    Men hvis jeg skal prøve mig frem er det så bedst at starte fra fsb 166 og op eller fsb 200 og lege med multiplieren. Volten på cpu skal vel også have et lille nyk. Men jeg tror ikke cpu er unlocked. Men den kan godt køre fsb200*11 og starte op som +3200. Ved bare ikke om det er bedst at have Real cpu clock højere, og så være ligeglad med hvad den starter op som. Håber i forstår hvad jeg mener.

det du kalder id-strings er vidst det som vi andre kalder ram timmings! nu ved jeg ikke med sikkerhed hvad det er for nogle ram du har men du kan sikkert godt sætte dem til 2-3-3-7 uden de store problemer, men de skal bare være så lave som mugligt (2-2-2-5 er optimalt). dette giver i sig selv et hurtigere system uden du skal oc din CPU.

du kan starte med at hæve FSB lidt ad gangen (eks. 5mhz) når den så bliver ustabil skal du hæve Vcore lidt, bare hæv 0,025 volt ad gangen.

du kan også godt hæve din mutliplier det kræver nok bare at du sænker FSB lidt... men det kræver at du prøver dig frem til maks oc! det kan fx være at du får den hurtigste CPU med lav multiplier men høj FSB eller omvendt (det kommer nu mest an på hvad din CPU laver)...

men det kommer meget an på dine ram hvor høj FSB du kan kører! og hvis dine ram er for langsomme kan du ændre på deres hastighed (ved ikke lige helt hvordan man gør men det er der sikkert en masse andre herinde der ved hvordan man gør)

• Ok. Jeg vil prøve lidt ad. Det er kingston value pc3200 400mhz ram jeg kører med. Når jeg clocker den kan jeg få den til at vise +3200 (2100 mhz), men også feks 2318 (tror jeg nok) og det samme i Real clock cpu altså det samme 2318mzh. Det svarer vel til en størrere cpu ???

Oprindeligt indlæg af gzzwho
    Ok. Jeg vil prøve lidt ad. Det er kingston value pc3200 400mhz ram jeg kører med. Når jeg clocker den kan jeg få den til at vise +3200 (2100 mhz), men også feks 2318 (tror jeg nok) og det samme i Real clock cpu altså det samme 2318mzh. Det svarer vel til en størrere cpu ???

når du skriver hvor mange mhz din CPU kører kan du så ikke opgive FSB og mutliplier synes at det bliver lidt lettere at overskue så!

prøv eventuelt at køre en SuperPi for at se hvor meget hurtigere din CPU bliver når du overclocker den!

• Jeg har sat min fsb til 180 og multiplier til 12.5
    180*12.5=2250. Systemet starter op som +2800 og i real cpu clock står der 2250mhz. Det svarer vel også til en god 3200mzh, eller hvad ? Ved heller ikke om jeg skal prøve at fortsætte. Kører fint nok nu.