Mach 1 temp`s

Oprindeligt indlæg af Tom Holck
    Ja det blev lidt uklart, jeg mener kondensere

ellers helt enig i dine betragtninger, hvis der er 2 skal de ikke sidde ved siden af hinanden. :cheers:

satan et niveau i lige diskede op med :O

Fatter hat.

Ja kunne virkelig godt tænke mig at modde min LS til mere optimal køle evne, Men ligefrem at skære i skidtet og tilføje/fjerne gas frygter jeg sku meget. Ville da også blive en dyr omgang?

Ærger mig godt nok over vand ikke ville hjælpe meget :(

for syntes den er forholdsvis ustabil når blæserne står på 30 % :(

• LS kan der nu ikke gøres SÅ meget ved hvis det er en rev2, og det er det nok.
    Man kunne igen putte et stort filter ind på sugesiden hvor det ikke hører til, det øger mængden af gas, man kan putte en større kondenser ind eller køre 2 over et y-stykke eller man kan prøve at skifte til r410. det er vist bare møgsvært at arbejde med, og ingen har det ca.
    Ellers kan man bare sørge for den har den helt optimale påfyldning eller smide en blæser på den anden side af kondenseren, det er der vist plads til så vidt jeg husker.

• Den optimale på fyldning ville så være?

på Mit test cheat står der.

____ Fyldning, antal gram 85

Effect/Watt | Chillcontrol | varmelegme | Slut test |
    0 Watt |- 53 °C | -48 °C | -56 °C
    200 Watt |- 30 °C | -5 °C |SORT |

Ja en ekstra blæser burde vel kunne give noget mere stabilitet ved 30 % på fans og max belastning?

Endnu et spørgsmål i min M8´s tråd :p

Hvor mange Watt yder en P4 Nw 3.0 @ 4.425 ghz ved 1.475@1.625 Vcore???

Skifter til PresHOT 3.6 snart nemlig :p

• ja en ekstra blæser vil jo nok give noget. og så behøver den ikke brydes.
    angående hvad chippen udvikler ved jeg det ikke - men en 150W+ under load er nok ikke galt..

• Tak for svarende gutter :)

Dejligt med oplyste danskere :p

Tak for lånet af din tråd Nvang :p

BTW kunne man ikke køle radiatoren ned med en Mach 1???

Ville det smadre LS´en hvis man gjorde det?

• man kunne sikkert godt , men vile nu sige det ville være spild af en lækker Mach1 :D

• Ingen problem der , Nosfer@tu : )
    Får jo også selv gode info !

Overvejer kraftigt at modde den !
    Men kan godt se at det ikke er så ligetil :)

• Hej Raller :)
    Du er velkommen til at bruge løs !

Super fedt at du får den modded ,bare det var mig :)

Ja smid nogen billeder :T

Måske der er een der har et link til lidt info om hvordan og hvorledes ,altså længder på div. rør ,antal af rad. og valg af gas ? 8)

• Hej Djarke !
    Rigtige fine billeder der :)

For sku blod på tanden !
    Hvor kan jeg købe de kobberdele der skal til ,gerne et link ?
    Hvordan fandt du ud af hvor langt det extra rør skulle være ?

Oprindeligt indlæg af NordVang
    Hej Djarke !

For sku blod på tanden !

du kan købe kopper rør osv , i silvan ( mener jeg )

Hej Djarke !

For sku blod på tanden !

Hej

Jeg har ikke selv særlig meget forstand på det, så det er petter78 der har lavet det.

Den den kører rigtig godt efter moddet, kan kun anbefale det.

• det er helt klart smartest at betale sig fra det vil jeg sige.
    Ikke sikkert du kan skaffe alle dele selv, og kølemiddel er svært at købe. Desuden kræver det at du kan lodde det, det vil sige du skal bruge en brænder. Du skal også have et sæt manometre til at fylde gas på og holde øje med trykkene.
    Hvis du vil give den den helt store tur vil jeg anbefale noget der ligner følgende:
    En større kondenser eller en ekstra på et T-split.
    Bibehold kapillærrør.
    Få sat et U-buk ind før kompressoren, det tager vibrationer og koger det sidste gas af.
    skift til r404a eller r507.

• Respekt til dig Djarke ! :) For ikke at tage æren for en andens kunnen ,Damm nice !

Hej SlackeR der ! :)
    Har opdaget at det ikke er nemt at skaffe de rigtige dim. i rør ,men vil stadig selv lave det hele undtagen det med påfylning ,da det kræver udstyr ,som er vildt dyrt :)
    Har dog et sted hvor jeg kan få gassen ,så går efter max mod på denne mach 1 `r !

Respekt til dig Djarke ! :) For ikke at tage æren for en andens kunnen ,Damm nice !

Hej SlackeR der ! :)
    Har opdaget at det ikke er nemt at skaffe de rigtige dim. i rør ,men vil stadig selv lave det hele undtagen det med påfylning ,da det kræver udstyr ,som er vildt dyrt :)
    Har dog et sted hvor jeg kan få gassen ,så går efter max mod på denne mach 1 `r !

Jeg tror du skal snakke med din kølemand først så.
    Hvis det skal være rigtigt skal han trække den gamle gas ud i en beholder. Man må ikke bare uslippe det til atmosfæren.
    hvis du virkelig vil det ville jeg skaffe en kondenser mere af ca samme slags og sætte dem på sådan her med Y-stykker eller t-stykker:
    (paintskills :)) )

• Hej ! SlackeR

Ja !! Det ville da være bedst at gassen blev genbrugt ,klart !
    Gad jeg da også godt ,men tror ikke at min montør ,har tid til det ! : (

Tak for ide` der ,ved endnu ikke helt , hvad de foskellige ting hedder :]

Fx. Tørreakku/kondenser er det lig med radiator ?

• Nej gassen skulle gerne forlade olien næsten helt.
    Det er af lovmæssige og især miljømæssige hensyn, man må ikke bare lukke kølemidler ud da de reagerer med ozon og nedbryder oznlaget.
    Nordvang du skal ikke genbruge det i din køler hvis du vil have max ydelse er r507 vejen frem ;)
    Tørreakkumulator er den lille "cigar" der sidder efter kondenseren som ligner en radiator.
    Men man skal være opmærksom på at den skal kunne håndtere et pænt tryk, det er de færreste vandkølingsradiatorer der kan det. desuden skal rørene løbe som en S-form fra toppen og ned.
    Man vil kunne finde radiatorer som sælges til vand af denne type, som kan holde trykket, men de SKAL testes.