Hej der !
Ville høre ,hvad jeres Mach 1 ligger på i temp`s ,idle og load ?
På display og i speedFan !
Ligger selv på -32 gr. på display og -15 i SpeedFan Idle !
Edit: Efter lidt Nfsu2 kom jeg ned på - 6.5 gr. i SpeedFan
Hej der !
Ville høre ,hvad jeres Mach 1 ligger på i temp`s ,idle og load ?
På display og i speedFan !
Ligger selv på -32 gr. på display og -15 i SpeedFan Idle !
Edit: Efter lidt Nfsu2 kom jeg ned på - 6.5 gr. i SpeedFan
LOL nordvang. Smute ind på oc.dk
Der har de Mach :p
Hvad fanden er det for en kommentar.. :lame: :ban:
Der er da et par stykker som bruger Mach I stadig.
Nice, så fik du den op og køre.
Har du lavet vmod på dit gfx også?
# Nosfer@tu - , Jeg har da en Mach 1 :]
Men NordVang , min ligger på ca de -30 og -24 ( på en AMD 64 3200+ claw )
:ban:
ja det går nok :p
bare ingen der skriver. synd for min "lille" m8 at han skal vente så meget.
"Der er da et par stykker som bruger Mach I stadig." ja men hvor blev de af :p
Hej Nosfer der
Ja men kan bedst lide denne side ,så ville da lige høre ad her
Hej Noxon der Ja så skete det endelig ,der kom frys på M0 og nej desværre ikke mod på gf endnu !
Hej Raller der Fine temp`s der : )
Hej Jacob ,tror du der vil være noget at hente ved at skifte kølemiddel ,tror det hedder 404 ?
Edit: Hvad syntes i om det Cpu oc på 66.6% ???
Mener min Mach 1 ligger på omkring -48 grader C uden belastning ved 3.0 @ ~4.0GHz. Og ved omkring -33 til - 37 grader C ved belastning. (begge dele via displayet)
Hvis jeg ikke overclocker mere end til 3.6-3.7GHz begynder den at stå og hyle da temp i displayet kommer under -52 grader C.
Har overfyldt min mach1 r404a en smule, så den taber omkring 5-6 grader ved load. Altså ryger den ned på cirka -38 til -40 grader ved fx51 2950mhz eller prescott 4400. Uden load er den omkring -45
Hej Martin
Det er jo nogle rigtige fine temp`s der !
Er det efter et gas mod ?
Min kan max -40 gr. i display ,med extra blæsekøling på radiatoren !
Du kan generelt ikke altid bruge det display til meget andet end at tøre r.. i. Lidt hårdt sagt hehe men er realiteten.
Du kan selvfølgelig selv bruge det ved justering og overclock men ikke så ofte til sammenligning med andre Mach1. Nogle oplever -50 med r134a og andre -33 trods de er ca. lige gode.
QuoteOprindeligt indlæg af Gomer Pyle
Du kan generelt ikke altid bruge det display til meget andet end at tøre r.. i. Lidt hårdt sagt hehe men er realiteten.
Du kan selvfølgelig selv bruge det ved justering og overclock men ikke så ofte til sammenligning med andre Mach1. Nogle oplever -50 med r134a og andre -33 trods de er ca. lige gode.
Det her er med R404a og ny tørreakkumulator og forlænget capilarrør samt med andre blæsere og bedre isolering.
Ja og nu får du jo vapochil Ligth Speed høre jeg
Velkommen i klubben martin.
Mangler bare at finde på nogle trix til at sænke temps endnu mere Måske lidt vand til radriatoren
QuoteOprindeligt indlæg af Nosfer@tu
Ja og nu får du jo vapochil Ligth Speed høre jeg
Velkommen i klubben martin.
Mangler bare at finde på nogle trix til at sænke temps endnu mere
Måske lidt vand til radriatoren
Ja så mangler jeg bare en LS mere, men det kommer nok.
Eller en radiator mere, det er der da plads til. Kompressoren sidder så langt fra den der er at man ikke skal til at "fuske" for at på plads til den. Det skal men med Mach 1 og 2 men det kan lade sig gøre.
Der er desværre ikke sket så meget med min cascade køler endnu, men den bliver med 2 kølehoveder som den Mach 1 jeg havde tidligere.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Martin
Ja så mangler jeg bare en LS mere, men det kommer nok.
Eller en radiator mere, det er der da plads til. Kompressoren sidder så langt fra den der er at man ikke skal til at "fuske" for at på plads til den. Det skal men med Mach 1 og 2 men det kan lade sig gøre.
Der er desværre ikke sket så meget med min cascade køler endnu, men den bliver med 2 kølehoveder som den Mach 1 jeg havde tidligere.
på samme måde eller med splittet kapillærrør?
2 caps er klart at foretrække..
jeg skulle ikke mene 2 kondensere er en vildt god plan med mindre man har den ene over den anden.
Jeg ved godt du har haft det, er det noget du kan fortælle om hvor meget giver?
at vandkøle sin kondenser giver ikke meget, da man bare skal fjerne varmen et andet sted, og man tilfører en del overgange:
kølemiddel -> metal -> luft
kølemiddel -metal -> vand -> metal -> luft
der vil være en form for isolerende effekt af vandet de to steder hvor vandet rører metallet, præcis som vi ser med vandkøling. Det vil nedsætte ydelsen noget.
På samme måder, genbruger nemlig kølehovederne.
De to kondensere med en blæser for og bag gjorde at det ikke var muligt at måle en forhøjet temperatur på retur røret efter de to.
Det gav samme resultat som med Toms første semi cascade på Mach 1, nemlig at belastet og ubelastet temperatur de første ca. 30 min var stort set uændret ved boot hvor systemet havde nået min. temperaturen før opstart.
Ellers gav det en 2-3 lavere temperatur ubelastet og en 7-8 grader med fuld belastning.
Temps er med R404a og et 1½ meter forlænget kapillærrør.
Temp målt på den Mach 2 ST jeg har til salg.
[Blocked Image: http://www.tweak.dk/11st/st1.jpg]
[Blocked Image: http://www.tweak.dk/11st/st2.jpg]
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Martin
På samme måder, genbruger nemlig kølehovederne.
De to kondensere med en blæser for og bag gjorde at det ikke var muligt at måle en forhøjet temperatur på retur røret efter de to.
Det gav samme resultat som med Toms første semi cascade på Mach 1, nemlig at belastet og ubelastet temperatur de første ca. 30 min var stort set uændret ved boot hvor systemet havde nået min. temperaturen før opstart.
Ellers gav det en 2-3 lavere temperatur ubelastet og en 7-8 grader med fuld belastning.
Temps er med R404a og et 1½ meter forlænget kapillærrør.
altså med 2 kondensere lige efter hinanden? jeg havde forventet der ville opstå en lille væskefælde der eftersom de benne løber ned, og væske som bekendt ikke så gerne løber op.. men det går jo åbenbart fint..
det er utroligt som du bare kan bryde alle reglerne, også det at du har så god effektivitet på det andet hovede i dit dualevap. jeg fatter det ikke
QuoteOprindeligt indlæg af Gomer Pyle
Hej Brian..(længe siden)
Du har ret i at displayet er som vinden blæser, man kan jo også ændre indstillingerne, som fabrikken faktisk gjorde ved justering af kølerne ab fabrik!!! Men Martins optimering er tæt på det optimale (jeg har jo selv bistået med råd og dåd ) Det ændre ikke ved, at det faktisk kan lade sig gøre (jeg har endnu een tilbage, Hipro5 og et par stykker til har een) at modde en Prommy så den banker ned på -53 grader i displayet og hyler...uanset belastning, efter ½ time som Martin siger bliver kompressoren helvedes varm, og performance falder til -46/-42 i displayet.
Disse "praletal" svare til ægte -25/35 på CPU under belastning...Ved -50 grader kan Prommy kun belastes med 35 wat.
SlackeR jeg kan godt forstå du mener der "bøjes naturlove" Det med de 2 kondensere (tørreakumulatorer) skal efter min opfattelse forståes således:
Man kan med fordel sætte en større kondenser på før kapillærrøret, for at få lidt større fyldingsgrad og væskevolumen, det øger "trægheden" belastbarheden af systemet. Den anden kondenser skal sidde på returløbet efter kølehovedet, for at kondenserer kølevæsken lidt bedre og aflaste kompressoren..Man kan også sætte et større rør på eller forlænge det lidt. Det var den extra modificering som jeg fandt på, og som jeg fortalte Hipro5. Bovmann fandt den selv senere og fortalte den til Oppainter. Det gav på det tidspunkt lige +50 hz.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Nosfer@tu
:ban:
ja det går nok :p
bare ingen der skriver. synd for min "lille" m8 at han skal vente så meget.
"Der er da et par stykker som bruger Mach I stadig." ja men hvor blev de af :p
Som du kan forstå Nosfer@tu er jeg helt enig med Jacob, jeg har en Prommy March 1 beta... der er modificeret, og som kan koble alt andet end cascadekølere af... Den banker ned til minus 53 grader i displayet, selv om jeg har modded følsomheden med en modstand og ændret indstillingerne for at undgå hyletonen (displayet er jeg egentlig ligeglad med) I en ½ time (indtil kompressoren bliver rødglødende) kan den køle det meste ned til ægte sub 25 grader. Jeg vil påstå, at de bedste nyeste kølere ligger ca 10 grader højere under belastning.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Tom Holck
Hej Brian..(længe siden)
Du har ret i at displayet er som vinden blæser, man kan jo også ændre indstillingerne, som fabrikken faktisk gjorde ved justering af kølerne ab fabrik!!! Men Martins optimering er tæt på det optimale (jeg har jo selv bistået med råd og dåd
) Det ændre ikke ved, at det faktisk kan lade sig gøre (jeg har endnu een tilbage, Hipro5 og et par stykker til har een) at modde en Prommy så den banker ned på -53 grader i displayet og hyler...uanset belastning, efter ½ time som Martin siger bliver kompressoren helvedes varm, og performance falder til -46/-42 i displayet.
Disse "praletal" svare til ægte -25/35 på CPU under belastning...Ved -50 grader kan Prommy kun belastes med 35 wat.
SlackeR jeg kan godt forstå du mener der "bøjes naturlove" Det med de 2 kondensere (tørreakumulatorer) skal efter min opfattelse forståes således:
Man kan med fordel sætte en større kondenser på før kapillærrøret, for at få lidt større fyldingsgrad og væskevolumen, det øger "trægheden" belastbarheden af systemet. Den anden kondenser skal sidde på returløbet efter kølehovedet, for at kondenserer kølevæsken lidt bedre og aflaste kompressoren..Man kan også sætte et større rør på eller forlænge det lidt. Det var den extra modificering som jeg fandt på, og som jeg fortalte Hipro5. Bovmann fandt den selv senere og fortalte den til Oppainter. Det gav på det tidspunkt lige +50 hz.
Som du kan forstå Nosfer@tu er jeg helt enig med Jacob, jeg har en Prommy March 1 beta... der er modificeret, og som kan koble alt andet end cascadekølere af... Den banker ned til minus 53 grader i displayet, selv om jeg har modded følsomheden med en modstand og ændret indstillingerne for at undgå hyletonen (displayet er jeg egentlig ligeglad med) I en ½ time (indtil kompressoren bliver rødglødende) kan den køle det meste ned til ægte sub 25 grader. Jeg vil påstå, at de bedste nyeste kølere ligger ca 10 grader højere under belastning.
du mister mig lidt her..
snakker vi om kondensere eller tørrefiltre?
jeg er godt klar over at mere af begge dele kan hjælpe, også at få tilført mere gas til systemet, men jeg er i yvivl om hvad du taler om.
Har også set hipro bruge et filter på sugesiden for at koge gas af deri. Prommier mangler jo noget der, enten et U-buk eller en slags receiver.
Er også klar over at der ikke er nok kapacitet i kondenseren, men jeg skulle bare mene at hvis de sidder lige efter hinanden vil noget kølemiddel kondensere i den første, løbe til bunden, hvorfra det så skal trækkes op til toppen af den anden kondenser for at komme videre. og man kan godt, det har jeg også set, men det ville helt sikkert yde bedre med kondenserne over hinanden.