jeg vil overclocke!

  • well først læser du de forskellige guides og SÅ spørger du hvis der er noget du ikke forstår.......og 50 grader virker godtnok lidt varmt.....sikker på du har sat kølepasta rigtigt på cpuen samt at den sidder lige?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Det skal du sq ikke være sikker på! Jeg har efterhånden set mange freaky ting - og samler derfor altid selv...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Ser at din køler har 3 indstillinger ,kører den max omdrejninger ?
    Selvom at Abit`s Mb måler ca. 10 gr. for meget ,syntes jeg din cpu`s temp er for høj idle !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af feeZ
    der staar at den har 2860 RPM


    Det kan sagtens passe 50 grader?... det er en pentium 4... han har ik sagt om de ter northwood eller (som jeg tror det er) PRESCOTT

  • Er det en Prescott.... hvis det er så er den da ikke særlig varm skulle jeg mene?


    Og Når du overclocker CPU overclocker du også ram med mindre du ændrer i BIOS... bare så du ved det ;)

  • Heh, har lige presset min 2,8 Celeron op på 3,14 uden besvær :), Sjovt nok er det er program til Motherboardet der kan det :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lfs-Christian
    Heh, har lige presset min 2,8 Celeron op på 3,14 uden besvær :), Sjovt nok er det er program til Motherboardet der kan det :D


    min gamle 2.0 ghz celeron kunne jeg sagtens komme op på 3.0 ghz med... :D

  • Kan gå meget højere op men kan ikke siden grænsen på motherboardet er 3,2. Jeg gav den en tur på 3,8+ men der genstarter den og sætter den tilbage til 2,8..


    Men altså, se billedet :)


    (Billedet er for stort, desværre :()

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lfs-Christian
    Kan gå meget højere op men kan ikke siden grænsen på motherboardet er 3,2. Jeg gav den en tur på 3,8+ men der genstarter den og sætter den tilbage til 2,8..


    Men altså, se billedet :)


    (Billedet er for stort, desværre :()


    den skal jo også være stabil... hjælper jo ik noget hvis du kun lige når og tænde den.. og at den så baer lukker ned...