NOKIA Software

Oprindeligt indlæg af hoerning
    er det virkelig nødvendigt?

Det vil jo nok være en god idé for at trådens indhold passer til navnet ... ;)

Hvis jeg personligt ville læse eller snakke om ERICSON eller ligende, så ville jeg jo ikke kigge under NOKIA ... ;)

... Så ja ... ;)

Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    ja til 3300 som jeg også skal bruge :D

jeg kan se den på computeren men kan ikke se den i nogle af de programmer jeg har brugt :S

Du kan ikke se telefonen i "denne computer" når du bruger USB datakablet vel ? ... DKU-2 hedder det ...

Bruger det selv, men har ikke kunne få det til at "poppe" op i "denne computer" som nogle påstår den kan ... :boxed: ... Kun via Nokia Suite har jeg DELVIS fået skidtet til at virke ... og hader Nokia Suite, så det nægter jeg at bruge ...

Har overvejet at købe en licens til MobiMB som jeg godt kan li, men ved ikke om det virker optimalt med det kabel ... Men burde det gøre da man kan "tilføje" en forbindelse med bl.a. netop et DKU-2 datakabel.

Men vil nu stadig meget gerne have min mobil under "denne computer" via datakablet ...

• Jeg begriber virkelig ikke hvorfor det ikke funker hos dig :boxed: Men den her telefon->computer verden er sku lidt omsonst ind i mellem.

Har du indbygget BT på laptoppen? Hvis ja, så prøv evt det istedet. Hos mig kommer der en mappe til telefonen frem i 'denne computer', ved brug af suiten og bluetooth.

Billede

Oprindeligt indlæg af Torque
    Jeg begriber virkelig ikke hvorfor det ikke funker hos dig :boxed: Men den her telefon->computer verden er sku lidt omsonst ind i mellem.

Har du indbygget BT på laptoppen? Hvis ja, så prøv evt det istedet. Hos mig kommer der en mappe til telefonen frem i 'denne computer', ved brug af suiten og bluetooth.

Billede

Det er DYBT unfair at du får "min" mappe når jeg ikke gør ... :))

Hvilken driver mv bruger du ? ...

Det eneste jeg bruger er "Nokia_Conn_Cable_Driver_141_eng" som er en DKU-2 driver jeg fandt på Nokia´s side.

Hvis jeg bruger Bluetooth, så popper der heller ikke en mappe frem, men jeg kan komme ind på telefonen via "mine bluetooth-steder" eller hvad den nu hedder.

Grunden til at jeg godt vil bruge datakablet frem for bluetooth er fordi det jo dårligt kan være langsommere ... :boxed:

nej jeg har ikke indbygget BT i denne klap, men bruger en bluetooth-dongel jeg havde i forvejen.

• Jeg bruger ingen særlig driver, udover den standard bluetooth-driver fra IBM og så ellers PC Suite.

Forstår ikke helt det med kablet, men kan muligvis godt forstå hvorfor du har samme problem med BT, da du bruger en dongle. BT-dongles er lidt af en jungle, da de næsten alle sammen har problemer med at samarbejde med pc-suite. Det har noget at gøre med, at PC-suite helst arbejder sammen med windows' generic drivere, eller bestemt almene drivere. Mange dongles bruger deres egen, specielle software og drivere, og det fatter pc-suite simpelthen ikke. Vi kan hurtigt blive enige om at pc-suites er noget bras - men det er lige så meget de forp.... dongles skyld. Havde også en dongle før i tiden, og den var kun fuld ud kompatibel med en håndfuld af de telefoner jeg havde. Siden jeg fik laptop, har det fungeret perfekt. Det er lidt skummelt, synes jeg - at der er så stor forskel på 'ens' produkter, da BT jo netop skulle være en universel standard. Bluetooth er svine langsomt, det har du helt ret. Måske skulle du overveje at sælge dit kabel og købe en kortlæser til MMC? De koster nærmest ingenting, og det går meget hurtigere :)

Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    ja til 3300 som jeg også skal bruge :D

jeg kan se den på computeren men kan ikke se den i nogle af de programmer jeg har brugt :S

klart du ikke kan få det til at virke hvis det er en nokia telefon jo.. men har dog læst om en mand med en 6230 som fik FMA til at virke...

~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

Oprindeligt indlæg af Torque
    Jeg bruger ingen særlig driver, udover den standard bluetooth-driver fra IBM og så ellers PC Suite.

Forstår ikke helt det med kablet, men kan muligvis godt forstå hvorfor du har samme problem med BT, da du bruger en dongle. BT-dongles er lidt af en jungle, da de næsten alle sammen har problemer med at samarbejde med pc-suite. Det har noget at gøre med, at PC-suite helst arbejder sammen med windows' generic drivere, eller bestemt almene drivere. Mange dongles bruger deres egen, specielle software og drivere, og det fatter pc-suite simpelthen ikke. Vi kan hurtigt blive enige om at pc-suites er noget bras - men det er lige så meget de forp.... dongles skyld. Havde også en dongle før i tiden, og den var kun fuld ud kompatibel med en håndfuld af de telefoner jeg havde. Siden jeg fik laptop, har det fungeret perfekt. Det er lidt skummelt, synes jeg - at der er så stor forskel på 'ens' produkter, da BT jo netop skulle være en universel standard. Bluetooth er svine langsomt, det har du helt ret. Måske skulle du overveje at sælge dit kabel og købe en kortlæser til MMC? De koster nærmest ingenting, og det går meget hurtigere :)

Den dongel virker fint med windows egne drivere ... Så vidt jeg husker, så virker den også fint med Nokia´s suite ... Men kan bare ikke li den. Syntes der er for mange "bugs" (for at bruge et velkendt ord) med den ... Den virker ikke lige som jeg vil have den skal. Derfor jeg bruger MobiMB ... Problemet er bare jeg skal købe en licens hvis jeg vil forsætte med at bruge den ... Ved ikke helt om jeg vil det for hvis jeg ikke kan få det datakabel til at virke, så er jeg lige vidt stillet .... Altså at jeg skal bruge BT ... :crazyeyes:

Har prøvet MobiMB med datakablet, men syntes at det går røvlangsomt ... Der står desværre ikke hastighed når man overfører, men føles sgu lige så langsomt som med BT ... :crazyeyes:

Men hensyn til kortlæser, så vil jeg ikke have sådan en da jeg så skal til at pille kortet ud ... gider jeg ikke ...

• De er ellers pænt billige ;) Link

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Ud over at du gentager Torque, så ja ved godt de ikke koster så meget. Men vil som sagt ikke have en ... Som jeg skrev ... ;)

Okay undskyld så :rolleyes: Btw. kan man bruge sådan noget phone manager over IR? Vi har en bærbar med sådan en IR sender og modtager, så kan det bruges til noget? Jeg har prøvet med en SE T300 at overføre billeder og MIDI-filer og det duede fint...

Oprindeligt indlæg af Eboy

Okay undskyld så :rolleyes: Btw. kan man bruge sådan noget phone manager over IR? Vi har en bærbar med sådan en IR sender og modtager, så kan det bruges til noget? Jeg har prøvet med en SE T300 at overføre billeder og MIDI-filer og det duede fint...

det burde der ikke være noget problem i... FMA kan også godt bruge ir, det tager bare noget længere tid!!

~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.

det burde der ikke være noget problem i... FMA kan også godt bruge ir, det tager bare noget længere tid!!

ja så virker det tak for hjælpen det holdte hårdt :clap:

klart du ikke kan få det til at virke hvis det er en nokia telefon jo.. men har dog læst om en mand med en 6230 som fik FMA til at virke...

Det virker skam også fint med min 6230 - at alle funktioner så ikke ka bruges er en anden sag, det er åbentbart kun SE der ka udnytte det fuldt ud :/

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

Rettet en gang, sidst af Grus ().

Oprindeligt indlæg af Grus

Det virker skam også fint med min 6230 - at alle funktioner så ikke ka bruges er en anden sag, det er åbentbart kun SE der ka udnytte det fuldt ud :/

Jeg har altså også kun læst at det var 6230 som virkede med FMA. Men selvfølgelig, softwaren er jo skrevet direkte til SE, derfor er det også kun SE telefoner som udnytter det fuldt ud. Gad egentlig godt vide hvordan den virker hos dig, og hvilke funktioner du kan bruge, og hvilke du ikke kan?

~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.

Jeg har altså også kun læst at det var 6230 som virkede med FMA. Men selvfølgelig, softwaren er jo skrevet direkte til SE, derfor er det også kun SE telefoner som udnytter det fuldt ud. Gad egentlig godt vide hvordan den virker hos dig, og hvilke funktioner du kan bruge, og hvilke du ikke kan?

Jeg ka ikke synkronisere telefonnumre - FMA ka ikke hente dem fra min telefon og omvendt. Når jeg modtager en besked, så er det ofte en gammel fra indbakken der popper op på skærmen i stedet for den nye, ellers virker det fint. Jeg har dog ikke prøvet at synkronisere med Outlook da jeg ikke bruger det..

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    PSU EVGA GQ 750

Jeg ka ikke synkronisere telefonnumre - FMA ka ikke hente dem fra min telefon og omvendt. Når jeg modtager en besked, så er det ofte en gammel fra indbakken der popper op på skærmen i stedet for den nye, ellers virker det fint. Jeg har dog ikke prøvet at synkronisere med Outlook da jeg ikke bruger det..

Okay, og det var en 6230 du havde?
    Den kan vel heller ikke fortælle dig alle de oplysninger som den fortælller mig, med serie nummer, og temperatur på batteriet og på telefonen osv. ?

~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.

Okay, og det var en 6230 du havde?
    Den kan vel heller ikke fortælle dig alle de oplysninger som den fortælller mig, med serie nummer, og temperatur på batteriet og på telefonen osv. ?

Jep, det er en 6230 - Den ka fortælle mig batteristatus, og signalstatus, mener ikke den ka fortælle varmen.. resten har jeg ikk tjekket.. Har mest brugt FMA til at ordne beskeder med ;)

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    PSU EVGA GQ 750

Jep, det er en 6230 - Den ka fortælle mig batteristatus, og signalstatus, mener ikke den ka fortælle varmen.. resten har jeg ikk tjekket.. Har mest brugt FMA til at ordne beskeder med ;)

okay, nice nok... det jo også lige det vigtigste.. ;)

~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.