NOKIA Software

• Bruger selv MobiMB til min 6230. Hvad bruger i ?

[Blocked Image: http://www.grillrotten.dk/Tweak/MobiMB.JPG
    http://www.logomanager.co.uk/php/products.php?id=51

... Er der andre her inde som bruger MobiMB ? ...

Hvad med software/programmer/games på selve jeres Nokia-telefoner ? ... Noget i er specielt glade for ?

Jeg har kigget lidt efter nogle programmer og games til min 6230 her for nyligt, men syntes ikke lige jeg har fundet noget "wauu" ... :crazyeyes:

• Bruger Nokia's PC-suite til synkronisering af kalenderposter, kontaktpersoner og overførsel af billeder osv.

Bruger ikke nogle særlige programmer på selve telefonen, da min telefon er en 6230. S40-platformen er meget begrænset, da det kun kan køre java-programmer.

• Jeg bruger selv Float's Mobile Agent
    Jeg syntes den virker noget bedre, og kommer med en del flere informationer, og har flere funktioner.. Dog er den kun til sony ericsson, og bruger den så sammen med min T630 og en bluetooth dongle.. Har prøvet nokia's pc suite, men syntes ikke det var det vildt gode indtryk jeg fik af det sååh...

~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

Oprindeligt indlæg af hoerning
    Jeg bruger selv Float's Mobile Agent
    Jeg syntes den virker noget bedre, og kommer med en del flere informationer, og har flere funktioner.. Dog er den kun til sony ericsson, og bruger den så sammen med min T630 og en bluetooth dongle.. Har prøvet nokia's pc suite, men syntes ikke det var det vildt gode indtryk jeg fik af det sååh...

kan det der lækre program også flytte billeder?

• ja det kan det let... Ved ikke om du bemærker ude i siden er der en menu der hedder files -> billeder...
    er vildt med de features du har i den.. når den er blevet koblet op med mobilen, så kan du remote din computer fra mobilen.. skifte nummer i winamp og styre media player, powerdvd, og endda musen.. vildt nice features
    http://fma.sourceforge.net/

EDIT: så er det tilmed open source, så hvis du har en lille programmør skjult i tankerne kan du jo hente kilde koderne.. :D

~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.

Rettet en gang, sidst af hoerning ().

• hmm.. det skulle det da helst ikke gøre.. jeg har ikke oplevet nogen problemer med FMA... kender heller ingen som har haft nogen problemer med den.. :S måske en fejl 40 :T

~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.

• nogle der kan hjælpe mig og forklarer hvorfor jeg ikke kan se min tlf i nogle af de overstående programmer:S:S:S på mit audio manager med min 3300 virker det fint men ellers ikke :S ikke engang suite???

Jeg syntes den virker noget bedre, og kommer med en del flere informationer, og har flere funktioner.. Dog er denKUN TIL SONY ERICHSSON , og bruger den så sammen med min T630 og en bluetooth dongle.. Har prøvet nokia's pc suite, men syntes ikke det var det vildt gode indtryk jeg fik af det sååh...

Ved ikk om det der er markeret giver en ide om hvorfor det ikke skulle virke??

~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.

• Jeg bruger windows til overførsel af filer - Nokia PC Suite til synkronisering, sletning af beskeder osv - PuppetMaster til fjernstyring af computeren :)

Og så skal det lige nævnes at jeg har Mujaffa Spillet på 6230'eren også :D

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

har selv samme setup som dig men kan ikke få det til at virke !
    det er ren nedtur for det er et lækkert program
    jeg kan ikke få forbindelse til min tlf.
    og jeg har ellers "hul" igennem til telefonen med det program der følger med telefonen

• det kan muligvis også være fordi du ikke har fået sat den op inde under options... det native bluetooth som står derinde plejer for det meste ikke at virke, derfor skal du sætte den over på en com port... du skal også huske at oprette en bluetooth seriel forbindelse mellem din bluetooth software og telefon inden du kan oprette forbindelse med FMA... når det er gjort bør der ikke være nogen problemer med det.. rodede også selv lidt rundt med det i starten...
    Har vedhæftet et billede hvor i kan se min konfiguration. Jeg har sat FMA til at køre over på com 4 i stedet for at bruge den native bluetooth...

EDIT: fandt lige en liste over hvilke telefoner man havde testet med fma...
    http://sourceforge.net/tracker…roup_id=71167&func=browse

~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.

Rettet en gang, sidst af hoerning ().

det kan muligvis også være fordi du ikke har fået sat den op inde under options... det native bluetooth som står derinde plejer for det meste ikke at virke, derfor skal du sætte den over på en com port... du skal også huske at oprette en bluetooth seriel forbindelse mellem din bluetooth software og telefon inden du kan oprette forbindelse med FMA... når det er gjort bør der ikke være nogen problemer med det.. rodede også selv lidt rundt med det i starten...
    Har vedhæftet et billede hvor i kan se min konfiguration. Jeg har sat FMA til at køre over på com 4 i stedet for at bruge den native bluetooth...

jeg har addet en com port men du skriver at jeg skal lave en seriel forb. mellem bt og tlf vil du uddybe det lidt for det fatter jeg for lidt af på forhånd tak :cheers:

• jo, som du kan se på billedet har jeg slået den væk fra native bluetooth og over på serial port... altså jeg laver en virtuel seriel port.. Du kan se på billedet at jeg har fortalt den at min bluetooth seriel port skal gå over på com 3... når du har sat den til com 3 der, og til com 3 i FMA, så burde det hele helst gerne virke..

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Kan i ikke oprette en tråd hvis i vil snakke om software til andre telefoner end Nokia ? ... Det var jo Nokia software som tråden jo skulle handle om ... ;)

er det virkelig nødvendigt?

~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.

det kan muligvis også være fordi du ikke har fået sat den op inde under options... det native bluetooth som står derinde plejer for det meste ikke at virke, derfor skal du sætte den over på en com port... du skal også huske at oprette en bluetooth seriel forbindelse mellem din bluetooth software og telefon inden du kan oprette forbindelse med FMA... når det er gjort bør der ikke være nogen problemer med det.. rodede også selv lidt rundt med det i starten...

kan du fortælle mig hvordan jeg sætter mit usb cable op så???
    altså Dcu-2 eller sådan noget :S

• vel bare putte det i stikket? jeg ved det virkelig ikke.. jeg har selv bare en lille bluetooth dongle som sidder bagi computeren... men usb kabel? har du data kabel til din telefon?

~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.