Spil til lillebror!!!

  • wow der er sku mange posts, havde jeg slet ikke regnet med. Men sagen er den at han ikke er så vild med Magnus og Myggen, Pixeline osv. han spiller flittigt Supermario 3 på vores gode gamle NES og gamer lidt Dead og Alive 3 på min Xbox, men jeg synes bare ikke jeg kan finde noget der matcher det til en PC? men takl for de gode replys gutter. :D

    Conroe Q6600 @ 3.2ghz
    Asus P5W64 PRO
    XFX Geforce 8800GTX XXX / 24" Dell Ultrasharp 2407WFP
    4Gb Corsair PC8500
    Lian Li PC-7 Black / Seasonic 600watt S12 SLI

  • Til dem der siger CS, HL og i den dur til 5-årige. Lyder som om i ikke har spillet andet siden i selv var 5 år. Kors i hytten sikke dog noget at fyre af. Der findes rimelig gode spil til den alderklasse. Som både er sjove, actionprægede og lærerige.
    Rollercoaster hvis de har en til at hjælpe sig i starten.
    En hel del af LEGO's spil er også rimelig populære og kan give dem lidt. Creator - Skak - Legoland -Island Extreme Stunts - Harry Potter
    Monsters, Inc.(DK) er da også en mulighed.
    Harry Potter og Hemmelighedernes Kammer m/dansk tale
    The SIMS 2 (dk)
    Ja og sikkert mange flere - ka' ik' finde på flere lige nu - det er vist også blevet sengetid. ;)


  • Jeg siger lige igen at min lillebror kun har gamet hl, 2 gange, 2 gange.... men forresten...
    The sims 2 er heller ikke rigtig noget for en 5 årig, han har det og har kun spillet det 1 gang...
    og det der Harry Potter quditch får han i julegave...



    Men han holder sig nu nok også mest til:
    Magnus og Myggen talbutikken og ordleg og honey monster...


    EDIT:
    jeg skal jo ikke til at få han til at ligne en krimminel ! ;)

  • Tja, hvad med Heroes of Might and Magic 3? det er da et genialt spil til folk på den alder, der er heller ikke for meget vold osv. Meget spændende! Damn hvor er børn godt stillet idag >8) kan huske da jeg var 5 sad jeg og spillede Amiga og Commendore 64 - det var hårde sager dengang! Kan også huske at jeg spillede spil ligesom Hugo (på PC), men ikke ham skærmtrolden der. Nej nej, det var hvor du selv skulle taste kommandoer ind: "open the door" "go upstairs" osv.. Prøv at finde et lignende spil bare på dansk - så kan han jo udforske/afprøve sit sprog

  • jeg vil da mene at Bentzin er henne i noget af det rigtige.. sådan nogle spil jeg nok sætte min dreng til at spille når han bliver de 5 år..
    og i øvrigt lige til teffer
    det med at sims2 ikke er til 5 årige?? hvorfor ikke?? det er lærerigt.. du lærer at man skal gøre sine pligter osv. og passe arbejde. ellers ender det på gaden. det viser en rimelig god måde på hvordan livet er i virkeligheden.. jeg siger ikke den er 100% right. men det er et meget godt spil til at lære børnene lidt om ansvar osv :P

  • Hvorfor "berøve" barnets barndom ved at lære ham/hende om ansvarhed og job allerede som 5årig?!?! :rolleyes: Sims2 er for meget at overskue ville jeg mene, det samme med might and magic 3 .....men ellers så har du ret Bentzin, Lego laver gode pc spil til de yngre gamere...


    Men hvorfor er det absolut vigtigt at barnet allerede spiller computer som 5 årig?!?! "vi lever i et samfund som kræver det!" er det et krav som vi stiller? eller er det egentligt et krav? personligt synes jeg at de skulle lege ligesom vi gjorde da vi var børn, de fleste af os da :P der laves jo stadig fedt legetøj! LEGO eksisterer jo stadig, og synes da det er nogle fede ting de har lavet! :D Jack Stone han er da cool! :D totalt action mand hehe, det jeg vil frem til er at man ikke skal se computeren som det eneste legetøj der findes over hele jorden!

  • Haha, jeg kan huske at jeg havde en 7-årig på besøg engang... Hna insisterede på at spille Sims 2 - fair nok! han kunne bygge sit eget hus, lave en familie osv, men hvad det angik indkøb e.l... tja, det var bare MEGET skuffende.


    Jeg tror ikke at Sims 2 er et spil for 5-årige, der er simpelthen for mange ting at holde øje med og det er alt for stort til selv 7-8-årige.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    jeg vil da mene at Bentzin er henne i noget af det rigtige.. sådan nogle spil jeg nok sætte min dreng til at spille når han bliver de 5 år..
    og i øvrigt lige til teffer
    det med at sims2 ikke er til 5 årige?? hvorfor ikke?? det er lærerigt.. du lærer at man skal gøre sine pligter osv. og passe arbejde. ellers ender det på gaden. det viser en rimelig god måde på hvordan livet er i virkeligheden.. jeg siger ikke den er 100% right. men det er et meget godt spil til at lære børnene lidt om ansvar osv :P


    Jeg har ikk sagt at sims2 var dårligt... det faldte ikke i min smag så gav jeg det til min lillebror... der faldte det heller ikk i god jord... INTET DÅRLIGT OM SIMS 2...
    jeg syntes bare ik om spil hvor man skal styre en andens hverdag... det hører lidt til familien:D...!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af D-Zs
    Det jeg vil frem til er at man ikke skal se computeren som det eneste legetøj der findes over hele jorden!


    Det der går imod min trosretning >8)

  • hmm...


    jeg har aldrig selv haft den slags børnespil, da de ikke blev lavet da jeg var 5 år for snart 13 år siden :) ...


    men hvis du virkelig vil give ham noget, så få fat i en god amigaemulator, og en masse amiga spil, de spil er enkle, en rimelig acceptabel grafik, og en rimelig god lyd, plus at de ikke er for avancerede, og alligevel skal man tænke til dem. et spil som superfrog.. ingen vold, og virkelig sejt gameplay. :)


    men ellers de spil som de andre nævner, du kan jo gå på spilpriser.dk og kigge under børnespil, der kommer jo et hav af spil, og man kan sagtens få en masse spilpakker, med nok 50 spil i, for noget der ligner 200 kr.


    ellers hvis du kender den der har den, cd'n hedder 100 af verdens bedste spil, den er mega gammel, men der er virkelig en MASSE klassikere fra alle spil genrer, som ihvertfald udfordrede mig meget den gang. :).


    Og det til at man bare skal fyre noget hl og cs i drengen.


    Tydelig kommentar fra en 12 årig n00b der tror de har opfundet de vise sten.


  • nu da du lige hiver frem i emulator.. min lillebror spiller en del playstation1 så tænkte om han kunne spille det inde på min mors computer...(playstationen er 7år gammel og har det ik så godt mere..)... hvor meget kræver et playstation spil på computeren, for den har kun et gf2 kort (Porche Challenge)... 8)



    EDIT:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af p3t3r
    Prøv http://www.gratis-ting.dk


    Der er sikkert nogle sjove spil


    syntes ikke at man allerede skal lukke et barn under 7 ud på internettet !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Teffer


    nu da du lige hiver frem i emulator.. min lillebror spiller en del playstation1 så tænkte om han kunne spille det inde på min mors computer...(playstationen er 7år gammel og har det ik så godt mere..)... hvor meget kræver et playstation spil på computeren, for den har kun et gf2 kort (Porche Challenge)... 8)


    det gfx er rigeligt, og du kan sagtens spille de spil på den comp hvis den er over 700 mhz.. :) + dvddrev.


    Prøv på google.com og søg efter playstation emulator download, der var en tråd for et stykke tid siden hvor jeg fandme emulator og bios og hele lortet. :)


    men du får bedst fortåelse hvis du selv finder programmerne, og læser guiderne. :)

  • Lad dem da spille et par skydespil eller slåse spil, mange af de små børn kan da vel også godt lide at spille FIFA efter hva jeg ved 8o

  • Husk nu at barnet er 5 år... man ge af de spil i nævner
    vil da uden tvivl være uoverskuelige for en 5årig dreng.. jeg mener det er lige de år han skal spille Magnus og myggen, pixeline o.s.v.
    og så begynde på rollercoaster, og Måske Heroes
    Fifa, diverse Racerspil
    som 7årig.... er det ikke passende

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com