Hurra for opel!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    Jeg roser Hyundai for deres i-serie, men resten mener jeg stadigvæk er noget bras :)
    Det er jo stort set lige meget hvor de bliver lavet, hvis de materialer de bruger er noget bras, man kan ikke lave en god bil ud af nogle dårlige materialer.


    Der kan vi aldrig blive uenige..
    Men tror nu der er gjort mere ud af karossen på cee'd, end på i30.
    i30 bygges i Korea, og Cee'd på en nyudviklet fabrik i Europa, hvor den får hele armen.
    Hvis du synes godt om i30, så kan du da heller ikke sige noget dårligt om en bil, som oven i købet er en lille klasse bedre.


    Hvis der er noget som skal slå de nymoderne biler ihjæl, er det dårlig vedligeholdelse, eller elektronikken som brænder sammen. Tror nu de holder ganske længe i vore dage, med alt det rustbeskytter og galvanisering de får.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Tja, men jeg ville ALDRIG købe maskiner som kommer fra asien. Der sætter jeg altså grænsen. Kan godt være de "er lige gode" men ville aldrig røre de maskiner med mindre jeg ikke havde andet valg. Vil klart hellere køre i en gammel Mercedes, BMW eller Audi end jeg vil sætte mig i en ny asiat. Selv nye asiatere er jo fulde af plastik. Kan godt være de ser flotte ud i reklamerne, men byggekvalitet er altså ikke det samme.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Vi kan meget hurtigt blive enige i at byggekvaliteten ikke er den samme i en Audi, som i en Kia, eller en BMW vs. Huyndai.
    Men det ville da også være helt utrolig mærkeligt, når nu skidtet koster det halve.


    Havde jeg pengene, så stod der en Audi eller Lexus i garagen med varme, i stedet for min nuværende Kia på parkeringspladsen.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Vi kan meget hurtigt blive enige i at byggekvaliteten ikke er den samme i en Audi, som i en Kia, eller en BMW vs. Huyndai.
    Men det ville da også være helt utrolig mærkeligt, når nu skidtet koster det halve.


    Havde jeg pengene, så stod der en Audi eller Lexus i garagen med varme, i stedet for min nuværende Kia på parkeringspladsen.


    Min far er ved at udvide garage her hjemme fordi han lige ha købt en Mercedes-Benz SLK fra 2005. Der var det også en del af overvejelserne med varme i gulvet, men han droppede det eftersom han tvivler på han kommer til at bruge det.


    :razz:


    Men nå, tilbage til det jeg egentligt ville sige.. Du bestemmer jo selv om du bruger 200.000kr(x-antal kroner) på en HELT NY Kia, eller som du vil bruge 200.000kr(x-antal kroner) på en brugt Audi/Lexus.


    Jeg kunne da sikkert os have fundet en Fiat Punto som havde kørt langt mindre kilometer end min kære BMW, men nu valgte jeg engang BMW'en fordi jeg synes køreglæden er langt større og det er det vigtigste for mig.


    Det eneste der afholder folk fra at købe det de vil, er prioritering. Jeg har prioriteret min bil højere end jeg fx har med min computer. Selvom jeg ikke behøver nogle af delene.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

    Rettet en gang, sidst af gaming-king ().

  • Så opdaterer jeg tråden endnu engang :)
    Nu er kadetten død, har haft den 8 år og den har stort set aldrig haft en høj udgift udover nye bremser og udstødning i den dur som altid følger med den slags bil.
    Det lige før jeg købte kadett igen, men har valgt en citroen Xsara 1,4i til 13.000 kr


    Kadetten har stadig 2 måneder i sig og en masse godt indvendigt udstyr hvis der er nogle der står og mangler reservedele. Den kan afhentes hos mig for 2500kr. Send en PM hvis det har interesse.

  • Så opdaterer jeg tråden endnu engang :)
    Nu er kadetten død, har haft den 8 år og den har stort set aldrig haft en høj udgift udover nye bremser og udstødning i den dur som altid følger med den slags bil.
    Det lige før jeg købte kadett igen, men har valgt en citroen Xsara 1,4i til 13.000 kr


    Kadetten har stadig 2 måneder i sig og en masse godt indvendigt udstyr hvis der er nogle der står og mangler reservedele. Den kan afhentes hos mig for 2500kr. Send en PM hvis det har interesse.

    Motoren gav op, eller? :(

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB