Uhyggelig CPC historie!

• Jeg har jo mit dejlige AN7 kort, og legede lidt med nye bios'er.. S? jeg hentede den nyeste TicTac.. Trykkede lige hurtigt p? linket, sm?kkede den ned fra nettet og direkte ned p? FlashMenu s? den kunne blive loaded ind..

Det gik fint fint, jeg k?re ikke std. hastighed, jeg overclocker lige fra f?rste genstart, og jeg genstarter et par gange for at opn? stabilt oc, derefter k?re jeg diverse test, slukker computeren og tager p? arbejde..

Da jeg kommer hjem s?tter den lidt ned i hastighed, da jeg ikke syntes den beh?ves at k?re "Top Notch" hele tiden, men hva? Den crasher, fryser og er uhyggelig ustabil.. Ved std. settings!? w00t?

For at opn? en stabil tilstand m?tte jeg simpelthen overclocke min computer op til 2530Mhz igen og 2,9v p? rammene..

Det viser sig at den bios jeg "bare lige hentede" er en CPC Enabled bios, som k?re bedst p? 1024mb ram.. Jeg skal k?re CPC Disablet, fordi jeg har 512mb.. DOOOOH :D S? spildte jeg 2 timer p? at sidde og bide negle, og rode i bios.. DAAAMN! :D

Hvor dum er jeg s?? :D

PS. men n?ede da at lave en lille slags rekord.. :P
    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=32535

• Fordi at den ene historie lidt skiller sig ud fra den anden.. Den her handler jo om Command Per Clock og den anden handler om OC resultat, gad ikke blande det sammen, s? kom der nok bare en masse offtopic..

• well du har ret. har pr?vet lidt af det samme...bare med gfx

s? lige en fed bios til 9800xt :) we t?nkte lille mig , og downloadede den med det samme , og installerede den.
    genstartede..men der kom kun sort sk?rm, damn t?nkte jeg. tog mors comp, og til min store ulykke fandt jeg ud af det var til 256 mb :ban: du aner ikke hvor meget mine venner grinede af mig(flashede s? tilbage, og nu banker jeg dem i alle spil :evil: )

• det lyder godt nok dumt, m? indr?mme at jeg plejer at l?se igennem hvad det er jeg henter, s?dan at jeg ikke skal omflashe :P

Hvor henter du tictacs nyeste bios' fra ?

syns ikke rigtig jeg kan finde dem mere.. :S

• Bare kald mig noob. Men hvad er en tictac bios, og kan det ogs? f?es til min?

Hvad er fordelen ved det? Ulemper? :roller:

ASRock.ConRoeXFire-eSATA2 \\ Intel.Conroe.Core.2.Duo.2.4

Corsair.XMS2.2x1.GB.PC.6400 \\ Sapphire.X1900XT.

Maxtor.MaxLine.3.200Gb.SATA-2 \\ Antec.Smartpower.2.0.SP-500PEC

Logitech.MX1000 \\ Func.Surface.1030

Logitech.Keyboard.Cordless.Black

20,1".Samsung.Syncmaster.204B.1600x1200@75hz

Win.Xp.Pro.DK.SP2

3Dmark 2006 Score: 5848

Oprindeligt indl?g af archon-
    Bare kald mig noob. Men hvad er en tictac bios, og kan det ogs? f?es til min?

Hvad er fordelen ved det? Ulemper? :roller:

TicTac er en person (lige som fx Merlin), som modificerer bios til forskellige mb.

Smut ind p? hjemmesiden og se om der er lavet en til dit mb.

Merlin Bios til NF7-S v2 kan hentes her:
    http://members.lycos.co.uk/swi…20upload%20by%20wspinacz/

Min erfaring er dog at TicTac er klart dygtigst.

Pr?v fx at l?se her:
    http://www.zulutech.net/bandwith

• jeg var MEGET træt...var til lan, og havde ikke sovet 2 dage og det var vel og mærke uden min dyrebare cola/kaffe...og det var et stener lan! enten gammede alle cs (gamle) eller w3 hero maps..STENER! så jeg begyndte at overclocke lidt hist og her :)) og skulle så finde min 5 elle 6 bios og PAM :boxed: det skete,, ØV