OprÅb!

• Igennem l?ngere tid, er der sket en kedelig udvikling her p? Tweak.dk . Folk bliver mere og mere ligeglade med de regler der nu en gang findes, og s?tter konstant dem selv h?jest. Alts? de bekymrer sig ikke om de rammer det rigtige forum, og hvis de s? endelig opdager det, kan de ikke selv tage sig sammen til at f? en moderator til at flytte den.

Derudover er der en tendens til, at der bliver spammet en del mere, end for bare et lille ?rs tid siden. Om det skyldes, at folk g?r mere op i stjernene, eller der er en anden forklaring, kan i og for sig v?re ligemeget, for det er generende for en del brugere. Naturligvis kan vi alle skrive mere eller mindre brugbare indl?g, men der er dog gr?nser, noget en del brugere tilsyneladende er ligeglade med.

Dette skal ikke ses som brok ? selvom flere sikkert vil g?re det ? men et opr?b b?de til brugere og moderators. Til brugerne fordi, det ikke kan passe, at man ikke kan t?nke sig bare lidt om, inden man bare skriver l?s, og til moderators fordi det m?ske nogen gange ville v?re passende med en h?rdere linje overfor brugerne, og hvad der bliver skrevet. Ikke at Tweak.dk skal v?re et diktatur, da jeg klart g?r ind for frihed under ansvar, men s? der bliver k?rt en lidt skrappere linje overfor dem, der ?benbart ikke selv kan finde ud af at geb?rde sig.

Jeg h?ber folk vil tage dette til sig, s? Tweak.dk kan blive hvad det var, og der ikke forsvinder flere folk fordi kvaliteten af indl?g er meget dalende.

Mvh.

FlexQ & burger

• Hejsa

ja det lyder da fornuftigt
    n?r man er s? mange brugere som vi er her inde ville det v?re synd at det skulle blive ?delagt
    syntes det er et fedt bord det er sku sjellent at der ikke er en som vil give en hj?lpende h?nd her inde

:D

PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3

• Hmm det med det forkerte forum, synes ikke det er noget jeg ser s? meget til som for 3 m?neders tid siden (men kan sef?li v?re det bare er mig)..

men ang. de mange lamer post, god damn, der er eddermame mange l*rte indl?g, synes nogle gange man bare kunne sl?jfe offtopic delen, da den i perioder egentlig bare er en stor gang l*rt :boxed:

og nogle gange g?r der sq for meget brok i det hele og det gider folk sq ikke, ja der er eksempel p? et par som har valgt at g? for at lave deres eget i stedet, hvilket jeg er 100% forst?ende overfor, efter den m?rkv?rdige og un?dvendige tur de fik herinde, men nok om det, vil jeg ikke n?vne mere om...

EDIT:

Aerial

det er liges? meget alle de lamers som g?r ind i en tr?d og "skriver"

n? :boxed:

eller

:lame:

synes det er komplet ubrugeligt, og helt un?dvendigt, og is?r hvis tr?den har et liges? latterligt emne :roller:

Oprindeligt indl?g af Aerial
    Vil da gerne k?re en strammere linie, hvis det er det brugerne selv ?nsker ?

Som du kan se, er det i hvert fald hvad FlexQ og jeg mener er en god id? .. At det s? ikke burde v?re n?dvendigt, er noget helt andet, men folk skal ?benbart hj?lpes lidt ..

Har s? ogs? nok tiltro til jer, til at vide, at i heller ikke er interesserede i at blive diktatorer ..

Oprindeligt indl?g af Aerial
    Vil da gerne k?re en strammere linie, hvis det er det brugerne selv ?nsker ?

Syns ikke der er brug for en strammere linie, det folk skal g?re er at tage sig lidt sammen og t?nke over de indl?g man selv og andre folk kommer med.
    Ingen grund til at lave tr?de om hvad man f?r til middag og s? tage et billede af det.. "Vis mig din frokost". Det er sgu et HW-Forum vi sidder p?, IKKE en b?rnehave (som man engang skulle tro at det var!).

:)

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Rettet en gang, sidst af Tarantula ().

Oprindeligt indl?g af Astrocity
    Syns ikke der er brug for en strammere linie, det folk skal g?re er at tage sig lidt sammen og t?nke over de indl?g man selv og andre folk kommer med.
    Ingen grund til at lave tr?de om hvad man f?r til middag og s? tage et billede af det.. "Hvis mig din frokost". Det er sgu et HW-Forum vi sidder p?, IKKE en b?rnehave (som man engang skulle tro at det var!).

:)

Folk viser s? bare gang p? gang, at de ikke kan tage sig sammen .. Trist, at det m?ske virkelig er n?dvendigt at hj?lpe dem p? vej ..

Oprindeligt indl?g af Burger

Som du kan se, er det i hvert fald hvad FlexQ og jeg mener er en god id? .. At det s? ikke burde v?re n?dvendigt, er noget helt andet, men folk skal ?benbart hj?lpes lidt ..

Har s? ogs? nok tiltro til jer, til at vide, at i heller ikke er interesserede i at blive diktatorer ..

det kan jeg godt g? med p? det der ;)

PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3

• Ja Tweak.DK er sku ikke hvad det har v?ret,der er alt for mange :lame: tr?de,der er vidst ogs? mange flere "mindre ?rige" end der var for et ?rs tid siden,og dem der bare skriver indl?g for at komme h?jere op i rang,skulle have en kraftig p?tale af en moderator. ;)

Mon ikke vi kunne slippe for lidt af de lame tr?de hvis Off topic blev slettet,ville ikke g?re mig noget.

Oprindeligt indl?g af Burger

Folk viser s? bare gang p? gang, at de ikke kan tage sig sammen .. Trist, at det m?ske virkelig er n?dvendigt at hj?lpe dem p? vej ..

Det er lige det..
    Ellers m? mods osv. "irettes?tte" folk der ikke kan opf?re sig som "os".. (Hehe.. Glorie mangler!)

Det virker bare som en b?rnehave og spild af mods. tid.. Utroligt at folk ikke kan opf?re sig nogenlunde anst?ndigt! 8o

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Udm?rket og tiltr?ngt opr?b, synes jeg. ;)

Hvis der er noget jeg finder irriterende og totalt ubrugeligt, s? er det posts som dette:

Sejt.

:roller:

:ban:

:lame:

For vildt.

Enig.

Det er, efter min mening, totalt ligegyldigt, ubrugeligt, fantasil?st, intetsigende skvalderk?l og jeg fatter ikke, at nogle vil v?re s?danne posts bekendt. :roller:

• Enig! :)) :P

Kunne sgu ikke lade v?r!

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• - Syntes skam ikke det vil skade at stramme lidt op n?r folk gang p? gang viser at de ?benbart ikke selv er istand til det - Bare simple ting som at rette deres sign, eller smide tr?den det rigtige sted selvom der self?lgelig kan ske fejl for alle
    - Vil nok ogs? give de fleste ret i at der er kommet mange flere "lame" post / brugere bare p? det stykke tid jeg har v?ret her hvilket efter min mening er en skam.

- S? selvom det har v?ret oppe tidligere vil det ikke skade mig der blev lavet en lidt "h?rde" linie end den der k?rer pt. p? flere omr?der.

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Oprindeligt indl?g af Astrocity
    Enig! :)) :P

Kunne sgu ikke lade v?r!

:lame: ... Lol. :))

Tag den du. Det m? v?re vanens magt, nej, sp?g til side. Det er nu alts? ikke helt ved siden af, mange posthuntere, g?r lige netop det med ultrakorte og intetsigende posts. Offentlige Skridtprygl p? n?rmeste parkeringsplads skulle det udl?se. ;)

• man kan altid komme med gode ideer som p? papiret ser nemmen nok ud, men n?r det drejer sig om at f? lavet om p? folks "vaner" s? tjaa glem det hehe.
    Man kan g?re nok s? meget som man nu vil, men tvivler p? at det vil hj?lpe synderligt meget.

Lyder som den store lyseslukker nu, men har pr?vet p? de fora hvor jeg var admin og det hjalp ikke det helt vilde.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

• Hvor er alle b?rnene henne ? ... jeg er ikke selv skide gammel, men undrer mig over hvor alle de folk som det er vi snakker om, er henne.

indtil videre er det kun supportere der skriver. Syns dem som skriver de lamme posts og lave de lamme threads skal komme frem og forsvare sig selv.

ellers m? det jo have ramt et ?mt sted?

Jeg syntes personligt ikke at vi skal slette OT, jeg har da ogs? selv lavet en masse underlige tr?de, men vi har da f?et en god diskussion ud af det.

Som da jeg tog et billede af min Dyrl?gens natmad, self har det ikke noget med OT at g?re, men det VAR sjovt, folk fik go griner (eller d?rlig mave) over det.

men det er sjovt f?rste gang, ikke anden og tredie gang, er der ingen her inde der er opdraget til det?

Sjovt f?rste gang ikke 2 og 3 gang!

Og lige en ting mere, syns at admins skal v?re MEGET strammere, hvis i ser et ubrugeligt post SLET det med det samme og skriv en lille msg til brugeren, bare et par ord om at i ikke vil se flere posts som det, tror virkelig det vil hj?lpe.

Jeg s?ger en mere konsekvent linie.

Og til jer der ude som f?ler sig tr?dt p?, kom frem af busken og forsvar jer.
    men g?r det sagligt og i en god tone.

Og n?r i har skrevet et post, s? t?nk lige inden i i trykker post, om det virkelig har relevans til tr?den, og om andre kan bruge det til noget, hvis ikke - s? lad for heavens sake v?re.

Og s? skal tonen p? forum v?re mere positiv(feje for min egen d?r f?r jeg fejer for jer andres ? g?r hva jeg kan).

Det var bare lige et Adon til mit post f?r.

/outy

Mon ikke vi kunne slippe for lidt af de lame tr?de hvis Off topic blev slettet,ville ikke g?re mig noget.

Hov hov - snitterne v?k fra off-topic. Det er sgu det eneste sted hvor man uden at f? vr?vl med nogen kan koble hjernen fra og bare hygge.

At der er for mange latterlige tr?de og posts - det er der vist ingen tvivl om - men hvis det skal til at ligne f.eks. HOL - hvor hver anden indl?g er slettet af censuren - s? er det sgu adj? lauritz fra min side (ja ja - det ville passe nogle helt fint - but who cares)

Jeg har v?ret her l?ngere end de fleste - og efter min mening s? kommer og g?r de "d?rlige" perioder. Jeg m? indr?mme at jeg ikke rigtig kan hidse mig op over at en tr?d ligger forkert - det er sgu da forfatteren selv det g?r mest ud over - han/hun f?r m?ske bare ikke den rette hj?lp. Jeg br?kker mig over alle de wanna-be-strissere som farer rundt og p?peger forkert placering - Folk kan sgu da for helvede v?re ligeglade.

DET som jeg synes er irriterende - det er det samme som andre har skrevet - nemlig ligegyldige posts - som folk ?benbart mener er "post-hunting". Hvis det er korrekt - s? fjern dog de skide stjerner - Har aldrig kunnet se hvad vi skal med det bras. Man kan s? lave det s?dan at man skal klikke p? folks brugernavn for at se hvor mange posts de har skrevet - eller bare lave det s?dan at man kan se hvorn?r folk er "kommet til".

My 10 C. - :cheers:

Jeg syntes personligt ikke at vi skal slette OT, jeg har da ogs? selv lavet en masse underlige tr?de, men vi har da f?et en god diskussion ud af det.

Som da jeg tog et billede af min Dyrl?gens natmad, self har det ikke noget med OT at g?re, men det VAR sjovt, folk fik go griner (eller d?rlig mave) over det.

Det her er da toppen af dobbelt moral..... :roller: - F?rst skriver du om ubrugelige tr?de - og s? fremh?ver du gu' hj?lpe mig en af slagsen - som du selv har skrevet...

men det er sjovt f?rste gang, ikke anden og tredie gang, er der ingen her inde der er opdraget til det?

Sjovt f?rste gang ikke 2 og 3 gang!

Hmm - Ok du vil afg?re hvad der er sjovt - ikke s? underligt at du efterlyser diktatur s?..

Og lige en ting mere, syns at admins skal v?re MEGET strammere, hvis i ser et ubrugeligt post SLET det med det samme og skriv en lille msg til brugeren, bare et par ord om at i ikke vil se flere posts som det, tror virkelig det vil hj?lpe.

Det vil sige at du skulle have haft en PM ang?ende din dyrl?gens natmad tr?d - for det var da vist det de fleste vil kalde "ubrugeligt"...

Og til jer der ude som f?ler sig tr?dt p?, kom frem af busken og forsvar jer.
    men g?r det sagligt og i en god tone.

Nope - jeg f?ler mig ikke tr?dt p? - synes bare det er lidt komisk at man laver et "opr?b" - og s? ikke selv har sin sti ren...

• Vil da ogs? gerne v?re medunderskriver p? dette opr?b. Lige mine ord. Har da ogs? snakket lidt med de 2 brave brugere om dette emne.
    Som nogen nok har bem?rket i ny og n?, s? har jeg pr?vet at komme med mine meninger til en del af dem, som det handler om. Nogle gange lige p? og h?rdt - andre gange har jeg pr?vet noget bl?dere og krydret med lidt ironi. Dog uden synlige resultater. For det virker ikke som om det fiser det ind p? lystavlen. :(
    Blandt andet s? er der flere gange hvor b?de jeg og andre - ogs? mods, som p? en p?n m?de har opfordret til at folk f?r rettet deres signaturer eller mindet dem om at skrive i det rigtige forum. Resultatet er n?sten altid, at vi bliver m?dt med arrige svar fra sm? selvoptagede kn?se. Som ikke ikke fatter /vil fatte at der er nogle f? skrevne og uskrevne regler, som er lavet for at g?re det overskueligt og nemt at f?rdes herinde.
    Ved godt at jeg ikke er mod, men jeg pr?ver bare en gang i mellem at hj?lpe til med, at f? vores fora til at forblive gode. Til gavn for os allesammen og fordi jeg betragter dette sted for et af de f? rigtige gode steder p? nettet.
    Et lille "aber dabei": Hvis vi skal komme nogle af de ting til livs, s? m? alle mods ogs? efterleve de regels?t der er. Det kniber det med for nogle. Gider ikke n?vne nogle navne her. Det kan tydeligt ses i nogle af mine posts. Har dog ikke f?et noget svar endnu, men forventer da at f? det p? et tidspunkt.
    Puha det blev lidt af en sm?re. Men s? fik jeg ogs? fortalt mine holdninger. ;)

• Jeg ved godt at jeg nogengange kommer med nogle ting som virker helt hen i vejret. ( T?nker p? et par af mine indl?g som folk ?benbart er blevet harme over). Derfor er jeg ogs? enig med Burger, Bentzin og FlexQ om at Forummet skal strammes op, da selve forum "diciplinen" er n?sten g?et helt tabt.

Bentzin, du p?peger at Mods skal stramme sig op - Dette er jeg HELT enig i. Vedkommende er helt og aldeles klar over det, men g?r det stadig.. Opf?rer sig som en eller anden forum konge. F.eks editere i folks lukkede tr?de mv.. Taler hoverene til folk. Jeg kunne blive ved.

Jeg synes det virker helt hen i vejret at skrive dette : (Arrhh, mindsk lige det billede det g?r ondt i mine ?jne.. ;) ) Der florere ?benbart en eller anden uskreven regl om at billeder ikke m? v?re for store - Well friends, jeg MENER hvis folk ikke kan klare lugten i bageriet s? m? man bare finde sig en anden bager. Forst?et p? den m?de at hvis du ikke gider og sidde og bruge din scrollknap p? musen s? lad v?r og forlad venligst emnet.

Det var lidt fra mig. Disse ting som er blevet p?peget, er mine egne meninger og ingen andres. Det er hvad jeg MENER.