BH-5 + MSI ved sub0 problemer

• Jeg kan ikke køre med cas 2225 med mine 2x256MB BH-5 ram i et MSI Neo2 s.939 ved minusgrader.

Har prøvet 4 forskellige BIOS, alle DIMM slots kombinationer. vio=vdimm mod samt booster.

Det virker fint med luftkøling men ikke med minusgrader 8o

Nogle gode ideer inden jeg flår lortet i tusind stykker ;( ??

• Hehe, det problem kender jeg godt med mine BH-5'ere. De kan IKKE li' kulde, har ofte oplevet at hvis jeg prøver at afkøle hele systemet med åben altandør osv, ja så vil de ikke lege med. Og det er ligeså snart de ryger under ~15°C at de kan finde på at fryse. mine Ballistix gør det ikke, heller ikke mine CH-5 stænger.

Har du ikke et andet system hvor du kan tæske dem igennem først i en gang memtest så de er gennemvarme inden du starter dit sub0 system op?

E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL

Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty

3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572

3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

• Ja det er sådan set lidt af en problemstilling hvis det er tilfældet Lars.
    Vil jo gerne have mine ram er kolde....ja så gerne istapper på dem, men hvis det er tilfældet er det lidt skidt.
    Lyder dumt at skulle give varme til ens ram for at overclocke hehe :D

Tror jeg i dag forsøger med andre ram samt et andet MSI bundkort.

Har forsøgt med mine Ballistix og de fungerer fint.

Kompabilitet er en ting. Men at nogle ram vil ved luftkøling men ikke ekstrem køling er mærkeligt synes jeg.

• Jamen det er lettere irriterende, men jeg regner faktisk med at kunne presse min maskine yderligere med mine Ballistix her til vinter, netop fordi de kan klare kulden, og skal jeg benche min EE ved de 4.5 Ghz skal jeg bruge noget kulde, og det kan mine bh-5'ere ikke li'. Jeg er sikker på at det var dem der frøs da jeg skulle køre Pifast @ 4.5 Ghz sidste gang.

Heldigvis taber jeg ikke så meget ydelse med min Ballistix @ cas 2.5 i stedet for BH-5 @ cas 2. Men jeg kan godt se at det er et problem når du er langt over 250 Mhz på rammene, for snakker vi 3.6+V er BH-5 jo det eneste der duer. Mine BH-5'ere vil bare konsekvent ikke køre når de bliver for kolde. De fryser simpelthen, bogstaveligt talt altså, så systemet fryser, også ved ellers helt stabile settings, selv memtest fryser bare.

Rettet en gang, sidst af LarsK ().

• Mine fryser ikke, men giver fejl i win eller den genstarter. Smadre nemt en 4 installationer.

Det er mega irreterende at bruge så lang tid på noget så latterligt.

Ja Ballistix er uden tvivl lækre ram. 2,5-2-2-5 er ok ved 250 1:1, men vil gerne lige have det sidste med op til de ca. 270 1:1 cas 2-2-2-5.

I Gigabyte bundkortet til socket 939 kørte de fint selvom de blev kolde. Det er en af de ting der undrer mig. Kan selvfølgelig være det "bare" er bundkortet der ikke kan tåle ekstrem køling.

Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
    Mine fryser ikke, men giver fejl i win eller den genstarter. Smadre nemt en 4 installationer.

Det er mega irreterende at bruge så lang tid på noget så latterligt.

Helt klart irriterende ja, men jeg synes ofte at jeg slås med sådanne "udfordringer"...

Ja Ballistix er uden tvivl lækre ram. 2,5-2-2-5 er ok ved 250 1:1, men vil gerne lige have det sidste med op til de ca. 270 1:1 cas 2-2-2-5.

Ja jeg kunne ikke få mine Ballistix 100% stabile ret meget over 250 Mhz i dual channel med ultra stramme timings uanset Vddr, her er BH-5 meget bedre. Man smider bare mere spænding efter dem, og så kører de endnu hurtigere...

I Gigabyte bundkortet til socket 939 kørte de fint selvom de blev kolde. Det er en af de ting der undrer mig. Kan selvfølgelig være det "bare" er bundkortet der ikke kan tåle ekstrem køling.

Hmm, det var en mulighed, men mine BH-5 har ikke kunnet lide kulde i ét eneste af de bundkort jeg har prøvet dem i.... Og mine er 2 år gamle, så de har været testet i lidt af hvert after hånden.. ;)

• Er en FX. Problemet er at det er for nemt at give cpu'en skylden efter min mening.
    Har lige prøvet med andet bundkort og ram....samme resultat.
    Må være noget som folk gør jeg ikke aner en brik om eller lignende, da jeg ikke ellers kan forstå det.

Cpu kan sagtens køre stramme timings - bare ikke med bh-5.
    Cpu kan sagtens køre med bh-5 men kun godt med luftkøling.
    God køling skulle få en cpu til at fravælge en slags ram for mig som den eneste i verden.....mere det jeg ikke fatter en rygende fis af :crazyeyes:

• Hvis den er kold, meget kold, måske bare tøris eller bedre, kan det være det.. eller er det på en prommie feks?
    Det er tydeligt at kulden er problemet jo, da den funker under luft.
    Hvis et andet bundkort gør det samme kan man ikke engang skyde skylden på MSI.
    Det lyder dog mærkeligt, som du selv er inde på er din FX den første jeg har ørt om der tilsyneladende ikke kan lide kulde.. det er et problem for AMD hvis det skal til at være et generelt problem!