HL2: unable to authenticate original disc?

  • jeg har en nec1300a brænder og den tager alle dvder og cder

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Connektors
    Jeg har en LG DVD dual-layer brander og alle spil køre findt igennem


    Siger heller ikke at det definitivt er brænderen som er problemet, men alle de andre tråde jeg har fundet på, som drejer sig om sammen problem, går dvd-brænder igen og igen...


    tankabbot

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af trin
    Fedt.


    Så køber man spillet og så skal man også købe et DVD drev for at spille det selvom man allerede har en sprit ny Plextor DVD brænder...


    Hvad sker der for Valve? Er der virkelig ingen anden vej uden om end at skulle købe samt installere en DVD brænder?? Kan da ikke være rigtigt?


    Du skal absolut IKKE købe en ny brænder! Du skal vente til du er 100% sikker på hvad problemet er. Jeg synes bare, at du skal prøve at installere et almindeligt dvd-drev og se om det vil virke. Du har vel et du kan låne. Brug udelukkelsesmetoden!


    Vil på ingen måde sige, at det er dvd-brænderen som er problemet!!! Men selv om de andre i tråden har dvd-brændere, og det kører fint, så har I to, som har problemer OGSÅ dvd-drev.


    tankabbot

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Holy_Arse
    Jeg kan nu, sige at der ER dvd drevet som er problemet. Jeg lånte et andet af en ven, og der virkede det perfekt. Så må jeg bare cracke hl2, så jeg slipper for dvd check.


    I rest my case ;)


    Men sur røv anyways!


    tankabbot

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Freddie
    Fatter så ikke hvorfor det ikke virker hos mig. Jeg har en DVD brænder og en et almindeligt DVD drev. Jeg har prøvet begge dele, men det gør ingen forskel.


    Ja det skal jeg ikke kunne sige, tror dog stadigvæk, at det er drevene, som giver dig problemer! Hvilket fabrikat er din brænder?
    Der er vel ikke andet at gøre, at installere et andet dvd-drev. Ved godt, at du har et i forvejen, men det løste problemet for Holy_Arse.


    tankabbot

  • En eller anden der lige gider cracke det fu**ed up spil?


    Jeg nægter, at gå ud og købe et DVD drev for et spils skyld da jeg ikke kan låne et nogen steder og mi Plextor DVD brænder tilsyneladende nægter at læse HL2 DVD'en.


    Så hvis der lige er en derude der gider smide en ny exe fil efter mig ville det være super - Mildest talt! :)

  • Quote

    Min Plextor PX-712A (V1.05) sleit også lenge med feilmeldingen: Unable to authenticate original disc in time limit , inntil jeg fant følgende løsningen i et utenlandsk forum (husker ikke hvor).


    1. Last ned PlexTools Prof. V2.18
    2. La Half Life 2-DVD'en stå i brenneren.
    3. Gå til følgende innstilling Drive Settings > DVD Read Speed Setting og sett den til 3-8 X CAV


    Etter dette har jeg ikke hatt problemer når jeg starter HL2 :))


    Kilde: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=328869&st=60

  • Enda en løsning på problemet :clap:


    Quote

    [QUOTE=Byby]For those of you still having trouble with this problem, here's what I did in order to get my half-life 2 to work:


    First, log on into steam. Then start HL2 with no DVD in the drive. Soon steam reports to you that there is no disc in the drive. Now put your HL2 DVD in the drive and click retry. After a while comes the infamous "unable to authenticate disc etc. etc." message. Now simply click retry and it works! And my DVD drive is Plextor PX-712A, hopefully this thing works with all Plextor DVDs that are having this problem.


    Oh I forgot to mention one thing, click the the retry for the "unable to authenticate original game disc within time limit" after the DVDs autoplay window loads up. Hopefully that helps.


    Kilde: http://www.halflife2.net/forum….php?t=51582&page=4&pp=15