Vandkøling

• Ja så tror jeg det er tid til at får gang i noget vandkøling eftersom jeg er træt af larm samt høje temperaturer.

Systemet:

ASUS P5AD2 Premium bundkort
    Pentium 4 Prescott 3.4Ghz cpu
    2 x 512MB DDR2 Kingston ram
    Seagate 200GB SATA harddisk
    ASUS Extreme AX800XT/2DT grafikkort
    NorthQ 400Watt psu

Det jeg søger er et lydløst system der er forholdsvis let at montere selv for en der er helt "grøn" og som bare kører derudaf uden nogen form for problemer. Desuden må det gerne være forholdsvis let at flytte rundt på.

Det der derimod ikke er noget problem er økonomien så kom endelig med en masse bud på ovenstående.

På forhånd mange tak :)

• Det findes både med enkelt radiator samt med dualradiator til ca. 500,- mere... Hvad skal jeg gå efter af disse 2 systemer?

Er Asetek Waterchill det bedste system man kan få?

Hvor svært er det at montere et sådant system?

• Jeg ville gå efter dual radiator men det er mig. Nej det er ikke det bedste system du kan få man kan lave nogen der er bedr men så er de for det meste også meget dyrer. Det er nemt at montere der er en brugsanvisning med der hjælper dig igennem monteringen. synes det er et rigtigt godt begynder sæt man kan jo altid skifte det ud når man er blevet mere kendt med vandkøling.

• Men det er helt lydløst?

Hvor meget køler det et system som mit? (ligger på ca. 49 grader i idle i øjeblikket og op til over 60 grader i spil)

Hvor meget fylder det? Kan det fastgøres inde i kabinettet eller ligger det for sig selv udenfor?

Ved godt jeg har et hav af spørgsmål, men vil bare være sikker i min sag inden jeg investerer :)

Oprindeligt indlæg af trin
    Men det er helt lydløst?

mit er meget stille - det eneste jeg sådan set kan høre en svag summen fra mine blæsere også når man diske arbejder meget

Hvor meget køler det et system som mit? (ligger på ca. 49 grader i idle i øjeblikket og op til over 60 grader i spil)

Mit idler ved 28 og maxer ud ved ca 42c - blæserne kører ca 6 volt

Hvor meget fylder det? Kan det fastgøres inde i kabinettet eller ligger det for sig selv udenfor?

mit fylder en del fordi jeg har valgt nogle dele ikke pga de fylder lidt men pga kvaliteten og preformance - mine slanger er 19mm tykke og har en dual radiator i bunden og pumpen i fronten af mit kabinet.
    Kan snuppe et par billeder hvis du vil se

Ved godt jeg har et hav af spørgsmål, men vil bare være sikker i min sag inden jeg investerer :)

det er jo meget normalt - som start kan jeg klart anbefale Waterchill, er dog nu hoppet over på ren hjemmebygget og slap dog omkring 3000 pga jeg valgte efter gode ting :)

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

• Jamen Waterchill kan sagtens anbefales :D

Den kommer med en Sunon-blæser på radiatoren som standard og den bør du skifte ud med en papst - så bliver det næsten lydløst

Der hvor vand (efter min mening) har sin force er helt klart på lyden og så på idle vs load.

På luft oplever man ofte temperatursvingninger på 10-15º. Med vand kan man få den helt ned på under 5º

Edit -> og ja - det er nok det letteste setup at montere ;)

Oprindeligt indlæg af Aerial
    Edit -> og ja - det er nok det letteste setup at montere ;)

hehe ja mit sidste sæt tog "kun" 7 timer at montere *G* mest fordi jeg lige skulle være smart at have nogle L fittings på, som ikke lige var så skide nemme at få på hehe

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Oprindeligt indlæg af dkwolf

hehe ja mit sidste sæt tog "kun" 7 timer at montere *G* mest fordi jeg lige skulle være smart at have nogle L fittings på, som ikke lige var så skide nemme at få på hehe

he he - min kammerat var så smart at bruge opvaskemiddel for at få dem lidt mere medgørlige. Han måtte afskumme sit system en hel aften :))

Men uden de fittings er det jo ganske simpelt :D

he he - min kammerat var så smart at bruge opvaskemiddel for at få dem lidt mere medgørlige. Han måtte afskumme sit system en hel aften :))

*host* *host* :]

Men uden de fittings er det jo ganske simpelt :D

jeps meget :)