Hej
Jeg skal til at købe en køler til min P4 så jeg kan oc den til ca. 3,5 GHz. Er der nogen som har et godt bud på hvilken man skal invisterer i?
Hvad med de nye typer med pipes, er det sådan noget man skal have?
Hej
Jeg skal til at købe en køler til min P4 så jeg kan oc den til ca. 3,5 GHz. Er der nogen som har et godt bud på hvilken man skal invisterer i?
QuoteOprindeligt indlæg af Grumme Gris
Hej
Tror du skal være heldig for at ramme 3.5 med den CPU - vi snakker FSB 175 her..
Ellers ville en Zalman 7000CU eller en Thernmalright SP-94 være et godt valg.
Din CPU maxer ud på et eller andet tidspunkt og så er det mere eller mindre ligemeget hvilken køler der sidder på. Denne her maxer ved FSB160 (3.2GHz), selvom den kun ligger på ca. 33 grader.
QuoteOprindeligt indlæg af Maverick
Tror du skal være heldig for at ramme 3.5 med den CPU - vi snakker FSB 175 her..
Ellers ville en Zalman 7000CU eller en Thernmalright SP-94 være et godt valg.
Din CPU maxer ud på et eller andet tidspunkt og så er det mere eller mindre ligemeget hvilken køler der sidder på. Denne her maxer ved FSB160 (3.2GHz), selvom den kun ligger på ca. 33 grader.
Jeg har set en med herinde som havde samme bundkort som jeg har så havde oc den til ca 3,5 med en luftkølling.
Der er en menu i bios hvor man kan oc den ca. 30% så det må ca. give 3,3 GHz.
Men tak for forslagene, jeg vil kikke på dem
... eller hvad med en Hyper6? Den er pænt stor
QuoteOprindeligt indlæg af chhr
... eller hvad med en Hyper6? Den er pænt stor
Er hyper6 fra Thermal Take eller sådan noget?
Kan ikke lige huske hvor jeg har set den henne.
Hvad med den sidste de har testet på tweak?
Er hyper6 fra Thermal Take eller sådan noget?
Kan ikke lige huske hvor jeg har set den henne.
Hvad med den sidste de har testet på tweak?
Coolermaster, men tæt på.
Jeg har set en med herinde som havde samme bundkort som jeg har så havde oc den til ca 3,5 med en luftkølling.
Der er en menu i bios hvor man kan oc den ca. 30% så det må ca. give 3,3 GHz.
Men tak for forslagene, jeg vil kikke på dem
Det jeg mente, var at ikke to CPU´er er ens. Fordi en kan OC sin til xx er det ikke ensbetydende med at din kan det samme.
min 3,0 kan f.eks. clocke 750mhz, eller 50mhz(FSB) dvs den kører 250fsb i bios/3,75GhZ men der er mange som kun når 3,5 ved samme køling det afhænger meget af cpu'en. Det er det samme med zebraer, der er aldrig 2 ens NATURLIGE zebraer
Der er jo nogle gode muligheder efterhånden..
TR Xp 120... med 18 db papst 120 mm
http://www.studiedata.dk/produ…id=ACTR013&Fane=COLD,COHS
Zalman CNPS7700-CU 120 mm versionen
http://www.studiedata.dk/produ…sp?id=ACZM017&Fane=SILENT