hej med jer er der nogle der kender et godt men billigt vandkøling jeg har kigget på waterchill men syntes det er for dyrt så jeg vil gerne have lidt råd fra jer skal lige siges at jeg er newbee med alt det der vand og overcloking
på forhånd tak
hej med jer er der nogle der kender et godt men billigt vandkøling jeg har kigget på waterchill men syntes det er for dyrt så jeg vil gerne have lidt råd fra jer skal lige siges at jeg er newbee med alt det der vand og overcloking
på forhånd tak
Kommer an på hvor meget du vil køle - CPU, Chipset, GFX Og hvor mange penge du har til det
For kun til CPU er Asetek nu ikke så dyr igen -
http://www.shg.dk/produkter/in…p?varenr=320675&lokation=
ok men det er kun cpu til og starte med regner med at en zalman luft køling kan køle mit gfx kort ned men har cirka en tusse ville da gerne have vand til det hele men det kan nok ikke lade sig gøre
Hvad med TT bigwater
ville nok også vælge Asetek da det er et kanon begynder sæt.. ikke så svært at samle
Køb dig 2 stk zalman reserator 1. en til cpu og en til gpu det virker og koster ca 3000.-
ja Thermaltake bigwater er bestemt også en udemærket løsning.....har kun hørt positivt om det og så er det billigt....
En af mine kammerater købte noget der hedder Proff FANV02 vandkøling til 699kr hos ITbutikken.. Det er til CPU, Chipset og grafikkort..
MEGET billigt for et komplet sæt, med vandkøler, blæser og 3 kølehoveder.. der var endda noget billigt kølepasta med, og nok af det..
I udlandet bliver det solgt som et kit der hedder TopSpeed 3.X
Evt. se test her:
http://www.systemcooling.com/topspeed_3x-01.html
Det eneste problem ved det her køling sæt, er at det skal monteres bagpå PSU'en.. og at vandkøleren ikke er specielt stor.. Men det løste jeg ved at lave sådan at vandkøleren blev pillet ud af den plastik box, og blev lagt på toppen af computeren, med godt udluftning og en medium/high RPM blæser på.. så fik vi graderne ned til noget mere tolerant.. Tror det blev en 44 grader ved Medium load, og 48 ved Full i et nogenlunde lunt netparty lokale..
Det skal siges at kølehovederne i som bliver solgt i Danmark ikke er lavet af gråt plastik, men gennemsigtig blå plastik, så man kan se om der er luft i hovederne.. hvilket også var lidt svært at udlufte i det her system..
Stemnings billeder:
[Blocked Image: http://www.systemcooling.com/i…g/TopSpeed/mounted_sm.jpg]
[Blocked Image: http://www.systemcooling.com/i…pSpeed/cpu_mounted_sm.jpg]
[Blocked Image: http://www.systemcooling.com/i…pSpeed/gpu_mounted_sm.jpg]
Billeder lånt fra Systemcooling.com, og som kan ses på det øverste billede, så sidder vandkøler tingen med blæser og det hele i, bagpå PSUen, og suger varmt luft.. NADA godt.. Så den blev lige kastet en tur op på toppen af computeren, og uden den store grå kasse på, så den "kunne få luft" hvis i ved hvad jeg mener.. det var bedre..
Syntes det er EKSTREMT vildt at man kan få det her kit for 699 plus porto!! helt nyt!
Link til produktet hos It-butikken:
http://www.itbutikken.dk/noframes_info/45/S1737852.htm
lyder total i orden muffe tror jeg at jeg lige skal kigge nærmere på det bliver jo nok det jeg skal have monteret
Man ka da ik ha vandkøling der er lavet af plast. Brug en 15-1600.- og du får noget ordentligt i feks alu.
Har en lidt ældre vapochill model, som du må købe for 800,-
QuoteOprindeligt indlæg af milas
Man ka da ik ha vandkøling der er lavet af plast. Brug en 15-1600.- og du får noget ordentligt i feks alu.
Måske skulle du vende tilbage til at snakke om noget du har forstand på.. knåb!
For det første, så er alu dåligere varmede-ledende end kobber, og disse hoveder er lavet af kobber, som bund, og almindeligt plexi som top, ligesom andre top mærker ligesom fx. WhiteWater og Alphacooll NexXxos!
Hvis du absolut ville have nævnt noget negativt imod dette vandkølings kit, som jeg linkede til, kunne du komme med noget konstruktivt kritik eller måske håne den lille vandkøler.. Det er absolut ikke altid en god ting at købe de dyreste mærker, men heller ikke altid det billigste der er godt..
Nu snakker jeg jeg jo nok ikke om selve hovedet kloge Åge men selve finishen. men du har måske os den fra toys&us men det er jo smag og behag om man vil ha noget der ligner noget fra en måne landing. der ska jo helst ik være kabler og plastik muffer og plastik kasser bagpå. hva sker der?
Og er de 44 grader det ligger på ik li i overkanten. Og er det ik en blå have slange der sidder på. Men det ka da godt være det ellers er ok det nok mer til en rigtig nybegynder
milas find tonen herinde tak....
og det sæt ser da vældig fint ud.......jeg ville personligt nok lave en plexi case til den og sætte ovenpå kabinettet istedet ja.....plastic er sqda meget nemmere at slæbe rundt end aluminium, så kan ikek se ulempen i det......44 grader ved load virker voldsomt nok, men en bedre kølet radiator vil nok ændre på det.....må dog sige at bigwater ikke tilbyder køling til gfx osv i standard, men det ser så nemt ud at samle, og folk der har det er glade for det, så som et ok ydelse og begynder sæt er det perfekt....ellers er der asetek......men at give flere hundrede kr bare for at det skal være i en alu case er da nok ikke den smarteste bemærkning.....
Undskylder så.....................
Evil er det hele sættet så der er kølehoveder til chip og gfx også og hvilket sæt er det har du et billede af det for det lyder jo spændende
Quoter lige mig selv..
QuoteTror det blev en 44 grader ved Medium load, og 48 ved Full i et nogenlunde lunt netparty lokale ..
Har i været til Netparty med 25 mennesker i ét rum? Det har jeg.. Flere gange.. og der er rimelig høj rum temperatur, men ja, jeg skrev også at radiatoren ikke er den bedste i verden, men det er stadig godt klaret i et varmt lokale!
QuoteOprindeligt indlæg af -=TDB=-@ligator
Evil er det hele sættet så der er kølehoveder til chip og gfx også og hvilket sæt er det har du et billede af det for det lyder jo spændende
Det er en stand alone udgave, og vapochill er kun til cpu.
QuoteOprindeligt indlæg af |ToXiC|-EViL
Det er en stand alone udgave, og vapochill er kun til cpu.
Hvilken model er det, og hvilke socket kits medfølger?