Flere blæsere men hvad med strøm?

• Hej jeg sidder med et lille problem her.
    Jeg vil meget gerne have flere blæsere i min pc men mit bundkort har kun udtag til 2 og de er brugt nu.
    Hvordan får jeg nemmest og billigst ordnet sådan at jeg kan få strøm til flere blæsere?
    I skal endelig skrive hvis I har et forslag eller vil have mere at vide om mit system.
    Det skal siges jeg har en form for en studie pc som samtidig lige kan klare alle spil i dag men det er ikke en OC pc så forvent ikke så meget af den hehe :D

Glæder mig til at få en smule hjælp.

• Er der frie molex-stik? Det er de 4-pins hunkønstik som går fra strømforsyningen?

Hvis ja, kunne du evt. købe et stik som f.eks. giver 2 tre-pins stik som blæserne bruger ;)

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

• Ja det er der.
    Det var også noget i den stil jeg havde regnet med man kunne. Men har du/andre en ide til hvor jeg kan købe dem med et link det ville være rart. Har nemlig aldrig set sådan en converter før.

• Du kan også købe en fancontroller, jeg har en som bruger et molex stik til at føde 4 blæsere, desuden kan jeg justere hastigheden på dem.

[URL=http://studiedata.dk/productitem.asp?id=MCVA050&Fane=COLD,COBL]blæserstyring[/URL]

AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

Oprindeligt indlæg af Dalingo
    Du kan også købe en fancontroller, jeg har en som bruger et molex stik til at føde 4 blæsere, desuden kan jeg justere hastigheden på dem.

[URL=http://studiedata.dk/productitem.asp?id=MCVA050&Fane=COLD,COBL]blæserstyring[/URL]

En blæserstyring er det bedste, da man har muligheden for at reagulere de forskellige blæseres lysniveau samt ydelse. Og så går et molex stik til 4 blæsere, hvor en ledning som [URL=http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=CAES202&Fane=COLD,COAC]DENNE[/URL] kun har plads til 1 blæser.

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

Oprindeligt indlæg af k-j
    Ja det er der.
    Det var også noget i den stil jeg havde regnet med man kunne. Men har du/andre en ide til hvor jeg kan købe dem med et link det ville være rart. Har nemlig aldrig set sådan en converter før.

Du behøver ikke altid en converter.. du kan sagtens købe blæsere der får strøm fra molex stik.. Det gør de fleste jeg har i min comp. Men som de andre også siger, så er en blæserstyring klart det bedste, da du så har mulighed for at regulere hastigheden på blæserne trinløst :D
    Edit: Personligt er jeg meget vild med den her [url=http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=MCSF001&Fane=COLD,COBL]Akasa[/url]. Enten bliver den min næste, ellers bliver det en Hardcano 12

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

Rettet en gang, sidst af Grus ().

• ok ja tror også en fan comtrolller er vejen frem. Nogen der kender en meget billig løsning for sådan en.
    Jeg går ikke op i casemod men lydløshed og dertil er en fan controller jo også god.

Oprindeligt indlæg af k-j
    ok ja tror også en fan comtrolller er vejen frem. Nogen der kender en meget billig løsning for sådan en.
    Jeg går ikke op i casemod men lydløshed og dertil er en fan controller jo også god.

Hvis den skal være billig vil jeg da anbefale den Dalingo linker til, det eneste problem med den er at den summer en smule når du skruger ned for blæserne.. jeg har ingen anelse om hvorfor, tror det har noget med komponenterne i den at gøre..

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra