Forslag til fed vandkøling

• Jeg har et IC7 Max3 hvorpå der sidder en 2.4 som skal køles. Chipsættet skal også køles. Grafikkortet (R9800XT skal også køles, men først på et senere tidspunkt.)

Jeg har selv en rimelig god ide om hvad jeg vil have, men jeg vil lige høre jeres meninger/forslag til et godt vandkølingssæt. Om der står dangerden eller Aquacomputer på er irrelevant. Bare i kan argumentere for at det er godt ;)

Jeg vil have et system der er lydløst underligt nok. :roller: Om jeg skal skære hul i toppen af kabinettet, som er et Alm. Cheiftec tower, er lige meget da der er masser af plads til en Tripple radi.

Hvad er godt og lydløst og billigt?, - har foretaget nogle invisteringer der koster knaster her på det seneste.

• Jeg har lige fået et asetek sæt...

Det kører mega godt... Holder min CPU og grafikkort ved ca 40C full load...

Så ville det også hjælpe hvis man satte et større resevoir til...

Men jeg kunne ikke få det til at passe til mit chipsæt???

Dog så kører chipsættet fint passivt??? Jeg pillede den der chipsæts blæser ud og har ikke haft problemer med varme der... i875p bliver vist heller ikke ret varm???

Men der er ikke huller til chipsættet på et max3... Der er sådan nogen lamme kroge ting...

• Jeg vil så sige noget af det vcore har, fx.:

ThermoChill HE120.3b Kan godt være den er dyr, men den er lækker... gode store gevind til store slanger...

D-TEK WHITE WATER Polytop

Så kan den ene slange fra WW løbe op til chipsettet, og den anden til grafikkortet, og derefter sammen i en Y eller T samling...

EDIT:
    Jacob, skal du da ikke igang med kompressor køling, jeg har fulgt din tråd på XS lidt...

• umiddelbart tror jeg nu nok jacob HAR faseskiftskøling i huset ;)
    jeg tror formålet med den tråd er et andet, at få et bedre system end de kommercielle.
    men det handler sikkert mere om lydløst her. Det ligner en 24/7 maskine, frem for en benchmaskine :))

Oprindeligt indlæg af kio_liex
    Jacob, skal du da ikke igang med kompressor køling, jeg har fulgt din tråd på XS lidt...

Jeg ved ikke med dig, men jeg kan godt lave mere end 1 ting ad gangen

Oprindeligt indlæg af SlackeR
    jeg tror formålet med den tråd er et andet, at få et bedre system end de kommercielle.
    men det handler sikkert mere om lydløst her. Det ligner en 24/7 maskine, frem for en benchmaskine :))

Ja et lydløst system som ikke larmer .. Det må virkelig ikke sige noget!!! HADER larm fra en maskine man skal sidde ved længere end 6 timer ad gange, bortset fra en benchplatform 8) :crazyeyes:

Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen

Ja et lydløst system som ikke larmer .. Det må virkelig ikke sige noget!!! HADER larm fra en maskine man skal sidde ved længere end 6 timer ad gange, bortset fra en benchplatform 8) :crazyeyes:

Lige nu er det mine harddiske der larmer mest :(

De larmer mere end resten af systemet...

Skal det være en setup som kan flyttes?

• Jeg havde tænkt på i starten bare at smide en radiator i bagsiden da penge er lidt små for tiden da der er nogle store indkøb på vej.

Tror kun jeg starter med at køle CPU og Chipsæt. Vil gerne have et reservoir med ved ikke hvilket?..

Det hele skal sidde i mit Cheiftec Dragon black.

Ja - Det skal være integreret vandkøling.

Ok...

Ville det nemmeste så ikke være en radiator til en 120mm blæser, en eheim pumpe med et reservoiar der kan kobles på og så kølehoveder efter hvilket mærke du bedst kan lide...

Jo men det er jo den kedelige løsning ;)

Vil da også gerne have noget fedt vandkøling :))

Hvor mange penge har du?

For hvis du har råd til det så kunne man vel godt lave noget med 2 radiatore og et reservoiar (edit: reservoiar: http://www.studiedata.dk/produ…?id=WCAL320&Fane=LAN,WCRE ) i toppen af kabi, like this (det øverste der er tegnet er kabinettet set fra toppen):

• Lyder som en fed ide.. Tror jeg at jeg gør.

Bare 2 Evo 120 også et [URL=http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=WCAC017&Fane=LAN,WCRE]Reservoir[/URL]

Kunne være fedt. Tror jeg gør det.

Lyder som en fed ide.. Tror jeg at jeg gør.

Bare 2 Evo 120 også et [URL=http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=WCAC017&Fane=LAN,WCRE]Reservoir[/URL]

Kunne være fedt. Tror jeg gør det.

Ok, god fornøjelse med det ;)

Skal nok blive godt :cheers:

Så er den jo også klar til når du vil køle gfx, så er der bare at køre:

Pumpe>radi1>cpu>nb>radi2>gfx>reservoiar>pumpe...

Thanks - Tror jeg montere de der Indbygnings kit til radiatorene.. Det kunne se rigtig fedt ud :))

Var faktisk også en evo 120 med indbygningskit jeg havde i tankerne da jeg lavede tegningen ser rimli fedt ud nemli (sådan en der sidder i min søsters comp) ;)

• Ja og lavede et lortearbejde....Nej det er sku lækkert. Installeret både en EVO240 og en Black Ice i et Lian Li miditower 8o
    Synes faktisk det er utroligt så lidt sådan en Hydor pumpe larmer.