Vandkøling: Hvor og hvordan...

• Tja...

Jeg får mit vandkøling imorgen eller overmorgen...

Ville høre hvor man kunne få demiraliseret vand???

Og hvordan jeg skal gøre...

Har læst om nogen med leaks på deres... Skal jeg lade det stå og teste???

Og ALT luften skal være ude af systemet ikke???

Hvordan tømmer jeg den 100% for luft nemmest???

• Ville personlig samle systemet og lade det test køre i et døgn for at se om det skulle være utæt, inden jeg monterede det i mit system -

Har da set systemer hvor der har være en luft bobbel eller 3 så systemet kan godt køre med det i. Ved ikke om du bruge Reservoir ellers kan man vel bare bruge et T-Stykke til "udlufning".

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

• Du kan købe demineraliseret vand overalt nærmest, tanken, supermarkedet, døgneren.

Ja det er god ide at lade det stå og teste for leaks evt. skub lidt til slangerne af og ti.

Ja, det er bedst hvis du får så meget luft ud som muligt. Luft søger jo mod det højeste punkt, så det ville være smart hvis du havde et evt. resovoir eller udluftnings hul øverst i den loop, og så køre med systemt uden låg på reso. et stykke tid f.eks. Og skubbe lidt til slangerne, banke lidt på hoveder osv.

• Ok...

Men når jeg monterer det i mit system kunne jeg vel skubbe noget løst og så skabe leaks på den måde???

Skulle jeg så montere det i mit system og lade det køre i 1 døgn med al strøm slukket for PC'en???

Jeg har købt det største waterchill sæt man kan få fra asetek... Der følger vist en eller anden udluftnings agtig ting med???

Fik det brugt så det var ikke så dyrt...

Men jeg kan købe det i supermarked og på tanken??? Synes ikke jeg har set andet vand til salg end kildevand :D

Må lige spørge...

Oprindeligt indlæg af købkøb
    Men jeg kan købe det i supermarked og på tanken??? Synes ikke jeg har set andet vand til salg end kildevand :D

Må lige spørge...

ellers hop en tur i den nærmeste Matas :) der købte jeg mit hehe eller gå på apoteket der har de det normalt også -> gav vist nok 25kr for 2½L vand

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

• Du skal selfølgelig ikke skamvride slanger under drift, men bare lige være sikker på at der ikke sker noget hvis man står og skubber lidt til dem.

Jeg monterede mit i mit kabi, dog uden at montere CPU hovedet på CPU,en, men bare lod det hænge løst, og så leak testede det der uden at tænde for pc,en.

Demineralseret vand står som regel sammen med enten rengørings artikler eller biludstyr. Det er også det man bruger til at hælde på batteriet på sin bil.

• Men ville man ikke opdage en leak ved at have det kørende i 4-5 timer og skubbe lidt til slangerne??? Måske lige hive lidt???

Oprindeligt indlæg af købkøb

Men ville man ikke opdage en leak ved at have det kørende i 4-5 timer og skubbe lidt til slangerne??? Måske lige hive lidt???

Det er tilsyneladende lidt forskelligt hvor længe folk leak tester, jeg havde selv mit til at køre 6 timer, mest pga, jeg havde lidt skumproblemer med noget kølevæske jeg havde hældt på :boxed: .
    4 - 5 timer mener jeg er rigeligt til at finde evt. lekager.