120mm blæser LARMER

  • Hey Jeg har et Thermaltake tsunami Kabinet med 2 x 120mm blæsere som jeg synes at der larmer helt vildt. Hvordan kan jeg få dem til at køre langsommere??? Har overvejet at flyttte om på ledningerne i stikket så den kun får 7V men jeg kan ikke huske hvilke farver man så skal bruge.... De får strøm direkte fra PSU....


    Håber at i kan hjælpe mig...

  • Du skal bruge rød og gul.
    Gul er 12V og rød er 5V.. trækker man dem fra hinanden får man 7V.
    Dvs den du før havde på 0V skal på den røde og den du havde på 12V skal på den gule.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk
    Du skal bruge rød og gul.
    Gul er 12V og rød er 5V.. trækker man dem fra hinanden får man 7V.
    Dvs den du før havde på 0V skal på den røde og den du havde på 12V skal på den gule.


    Jeg har samme kabonet og jeg har brugt denne guide til alle 3 blæsere i kabinettet.


    Har du nogle billeder af dit kabinet, kunne godt tænke mig at se hvordan andre har lavet oprydning osv i det.


    http://www.tweakup.dk/HTML/trinfortrin/5-7-12volt/1.htm

    CPU: Q6600 @ 3ghz - Bundkort: Asus P5K Premium/ WiFi-AP Black Pearl Edition
    RAM: 4 GB Corsair XMS2 (4-4-4-12) HD: 2 x 320 WD (raid 1) GFX: 8800GTS 640
    OS: Vista 64 bit - Skærm: Samsung 204B - Keyboard: Logitech Dinovo
    Mus: Logitech MX1000 Laser - Højttalere: Altec Lansing


  • Hey Nu har jeg koblet dem om efter den guide.... Så alle blæserne køre på 7V.. Og hold kæft hvor det hjalp. Det var sku rart. Nu mangler jeg bare at dæmpe lyden fra OTES på mit bundkort så er den ved at være der.


    Jeg har endnu ikke gjort så meget ved mine ledninger med det kommer. Og så skal jeg nok sende dig et billede. Hvordan har du gjort????

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af recruit


    Hey Nu har jeg koblet dem om efter den guide.... Så alle blæserne køre på 7V.. Og hold kæft hvor det hjalp. Det var sku rart. Nu mangler jeg bare at dæmpe lyden fra OTES på mit bundkort så er den ved at være der.


    Jeg har endnu ikke gjort så meget ved mine ledninger med det kommer. Og så skal jeg nok sende dig et billede. Hvordan har du gjort????


    Ikke så meget endu, jeg har:


    IDE kabler UV
    1 x 30cm UV rør
    1 x 20cm UV rør
    1 x blueled som CPU køler


    Derfor ville jeg gerne se billeder af andre der havde lavet noget overkommeligt i kabinettet....


    Dejligt du kunne bruge guiden

    CPU: Q6600 @ 3ghz - Bundkort: Asus P5K Premium/ WiFi-AP Black Pearl Edition
    RAM: 4 GB Corsair XMS2 (4-4-4-12) HD: 2 x 320 WD (raid 1) GFX: 8800GTS 640
    OS: Vista 64 bit - Skærm: Samsung 204B - Keyboard: Logitech Dinovo
    Mus: Logitech MX1000 Laser - Højttalere: Altec Lansing

  • suk her sidder jeg med 3 defekte invertere til katoderør..øv sq!


    den sidste brændte af i går...der lugtede brændt men lagde ikke lige mærke til det, og den anden jeg havde har åbenbart altid været defekt... :(


    og så var der en jeg fik med til mit kabinet, den virker heller ikke mere......dno Y...en lidt uheldig weekend...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    suk her sidder jeg med 3 defekte invertere til katoderør..øv sq!


    den sidste brændte af i går...der lugtede brændt men lagde ikke lige mærke til det, og den anden jeg havde har åbenbart altid været defekt... :(


    og så var der en jeg fik med til mit kabinet, den virker heller ikke mere......dno Y...en lidt uheldig weekend...


    Fedt, men hvad er det med dette emne at gøre :P

    CPU: Q6600 @ 3ghz - Bundkort: Asus P5K Premium/ WiFi-AP Black Pearl Edition
    RAM: 4 GB Corsair XMS2 (4-4-4-12) HD: 2 x 320 WD (raid 1) GFX: 8800GTS 640
    OS: Vista 64 bit - Skærm: Samsung 204B - Keyboard: Logitech Dinovo
    Mus: Logitech MX1000 Laser - Højttalere: Altec Lansing

  • var lidt OT men trængte til lige at komme af med lidt humør......btw er min mus sq ved at ryge pga den her weekend, den har fået en del ture i bordet nu.....ak ja det er så forskellen på logitech og ms...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Guiden som sådan er kanon, gode billeder - selv jeg kunne finde ud af det....(så må den være god)


    Nå, er der ikke nogen der har billeder af et kabinet som vores, vil gerne se hvad folk har lavet? Jeg ved der er et/to i samme post på tweakup, men det er hvis mere showoff end det er noget andet, man kan ikke helt se hvad der er lavet osv - andet end det er blåt !

    CPU: Q6600 @ 3ghz - Bundkort: Asus P5K Premium/ WiFi-AP Black Pearl Edition
    RAM: 4 GB Corsair XMS2 (4-4-4-12) HD: 2 x 320 WD (raid 1) GFX: 8800GTS 640
    OS: Vista 64 bit - Skærm: Samsung 204B - Keyboard: Logitech Dinovo
    Mus: Logitech MX1000 Laser - Højttalere: Altec Lansing