Virus spredt via email

• Howdy folkens.

Jeg modtog forleden en mail fra Mikkel indeholdende en virus, som heldigvis blev snuppet af mit AV. Nu har BLiX så modtaget en mail fra min mailadresse indeholdende samme vira, nemlig W32.Beagle.AW@mm.

Så hvis andre skulle modtage en sådan mail fra min adresse, eller deres for den sags skyld, så er den altså ikke sendt afsted med vores accept, vil jeg lige forsikre om. Sidst sådan noget fandt sted, var der jo en der følte sig lidt stødt, og nu nævner jeg ingen navne. Bare så vi ikke ender med at få sådan en episode igen. ;)

Mere info om den specifikke virus kan findes her.

Daniel

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

• Den er rimlig ond den virus.. Altså ikke ond ond mod ens pc..
    Men mere på den måde den spreder sig på..

Jeg har heldigvis ikke fået den... Endnu..
    7-9-13-02-58-648,4-564^2/3,14... :T

Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Den er rimlig ond den virus.. Altså ikke ond ond mod ens pc..
    Men mere på den måde den spreder sig på..

Jeg har heldigvis ikke fået den... Endnu..
    7-9-13-02-58-648,4-564^2/3,14... :T

Ja.. det giver -102 027,859

Nå anyways ... har heller ikke fået den virus ... den ser heldigvis ikke ud til at være alt for ond!

• Ja, må nok indrømme at jeg kun har modtaget en virus med mail 3 gange... :D OG er kun blevet inficeret én gang .oO( én gang for meget :-(, heldigvis ikk' noget ondt, bare en der optog ram og CPU-power :-s )

Hurra for Norton/AVG kombineret med Netscape (den gamle, fra min gamle comp. :-s )

• De fleste har vel efterhånden lært at afsender adr. ikke nødvendigvis er ensbetydende med at den rent faktisk kommer fra den man tror...

Tror faktisk min svoger lige har fået en mail med den virus. Min kommentar : Så kan du sgu lære det. Har sagt til ham masser af gange at han skal bruge Mcafee - Så kan den bare komme an... :boxing:

Oprindeligt indlæg af WizzarD
    ...
    Tror faktisk min svoger lige har fået en mail med den virus. Min kommentar : Så kan du sgu lære det. Har sagt til ham masser af gange at han skal bruge Mcafee - Så kan den bare komme an... :boxing:

McAfee? Er det det bedste? bedre end Norton?

Det er der jo selvflgelig delte meninger om - MEN jeg har da hørt om flere med Norton som har fået snavs - og ikke nogen med Mcafee som har. Men det kan jo være fordi Mcafee brugere bare sørger for at være 100% opdateret. Fordelen ved Norton skulle jo iflg. hvad jeg haqr hørt være at de opdaterer oftere end Mcafee - og en af ulemperne ve Mcafee er kalrt at den henter HELE virus listen hver gang - og ikke kun sidste fundne vira.

Alt i alt vil jeg til en hver tid vælge Mcafee. Har så valgt den helt store pakke denne gang - med bla. indbygget spamkiller - og DEN del af det sparker seriøst røøøøøøv...

Det er der jo selvflgelig delte meninger om - MEN jeg har da hørt om flere med Norton som har fået snavs - og ikke nogen med Mcafee som har. Men det kan jo være fordi Mcafee brugere bare sørger for at være 100% opdateret. Fordelen ved Norton skulle jo iflg. hvad jeg har hørt være at de opdaterer oftere end Mcafee - og en af ulemperne ved Mcafee er klart at den henter HELE virus listen hver gang - og ikke kun sidste fundne vira.

Alt i alt vil jeg til en hver tid vælge Mcafee. Har så valgt den helt store pakke denne gang - med bla. indbygget spamkiller - og DEN del af det sparker seriøst røøøøøøv...

• Wizzmaster, jeg ved ikke om du lige misforstod min post, men jeg har altså IKKE fået virusen, min Norton nappede den på vej ind. Bare så vi lige har det på det rene. ;)

Wizzmaster, jeg ved ikke om du lige misforstod min post, men jeg har altså IKKE fået virusen, min Norton nappede den på vej ind. Bare så vi lige har det på det rene. ;)

Nope - forstod den som at du liiiige ville gøre opmærksom på at du IKKE var afsender - selv om det umiddelbart så sådan ud..... ;)

Oprindeligt indlæg af WizzarD

Nope - forstod den som at du liiiige ville gøre opmærksom på at du IKKE var afsender - selv om det umiddelbart så sådan ud..... ;)

Ah, ja. Det jeg prøvede at forklare, og som tilsyneladende ikke helt lykkedes mig (:P), var at jeg ikke havde afsendt den selv. Men skulle den komme fra min adresse, er det ikke til stor overraskelse, det er trods alt B-One. :roller:

Ah, ja. Det jeg prøvede at forklare, og som tilsyneladende ikke helt lykkedes mig (:P), var at jeg ikke havde afsendt den selv. Men skulle den komme fra min adresse, er det ikke til stor overraskelse, det er trods alt B-One. :roller:

Hmmm - det lykkedes da helt fint. Du står som afsender - men er ikke den virkelige afsender. Det er jo meget normalt med den slags. De fleste vira "sætter" jo bare en tilfældig afsender på. Hvis X har virus og du ligger i hans adr. kartotek - så har du balladen... :rolleyes: