Kompressor køling guide, link set her på tweaks nyheder...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Joohh teoretisk set er løsningen med ventiler en mulighed - TXV (eller TEV), som de hedder er dog ret dyre. Til gengæld behøver man ikke et kapilærrør.
    Prøv at spørg på XS.. jeg ved faktisk ikke om flowet passer, altså hvis længden er 10:8 om der så også kommer kølemiddel i det forhold.


    Jamen så vil jeg da prøve at kontakte dem på XS...


    Men når du skriver at de er dyre, hvad er det så ca.?

  • Jeg ved ikke helt hvad en TXV koster - jeg ved bare jeg ikke ville købe en med mindre jeg lavede cascade ;)
    Raller:
    jeg ville prøve at klemme rørene sammen så der kommer så lidt kølemiddel ud af systemet før jeg klipper dem over. lad kompressoren være lukket til hvis det er muligt.

  • lad kompressoren være lukket til hvis det er muligt:
    At klemme rørene sammen når han klipper den ud af systemet, olien har ikke godt at kontakt med luft.
    ja røret skal være længere til gfx, dert skal mindre gas ud.

  • vælg hellere jpg eller gif næste gang, bmp fylder som ind i h...
    angående det du har lavet ser det fint ud.
    hvad er lyden? en raslen eller en skvulpen eller??


    Det ser godt nok ud til at det er en svag kompressor :(
    det nærmeste jeg kan finde er TLES4KK.2:
    http://dk.refrignet.danfoss.com/ra/products/ProductCatalogue.asp?HL=5&Division=HC&CodeNo=102H4435&AppID={EE561618-1AAB-4D9E-AB8B-6EA2D8D861DF}
    den yder 40w ved -25 grader med r600a.
    Ikke imponerende.
    Men din er til r134.. jeg har ikke noget videre kendskab til r600a i forhold til r134a, ud over at r600a vist koger ved højere temp, det vil sige din vil nok klare sig bedre. der er nok ikke andet at gøre end at bygge noget, den kan nok mindst køle gfx.


  • Det er en Raslen :boxed: ..


    Men mener at den godt kan komme ned på de -25 grader ;)

  • ja men spørgsmålet er hvor mange watt den kan fjerne der.. den skal gerne fjerne 100w til gfx.
    angående raslen :rolleyes:
    jeg ved sgu ikke hvad det er.. kan være det er noget den skal.. du må næsten bare prøve at starte den.. men så skal olien nok skiftes.
    hvis du vil gøre det skal du åbne rørene og bukke det pilen på etiketten ikke peger på lidt opad.
    så kan du prøve at starte den.

  • Hvormeget skal CPU og GFX sættes til at yde?
    Jeg har tænkt på 200-250Watt til CPU, er det i overkanten, jeg ved ikke med GFX'et.
    Men det er jo afgørende for længden på kapilærrøret, det vil jo helt naturligt blive længere end røret til CPU'en, da GFX'et ikke kommer op på samme Watt mængde...


    Raller: Hvad er den kompressoer fra?


    EDIT:
    Hvis nu jeg ikke lige kan finde en kølemontør, der vil fylde mit kommende system op med r404a eller ligende, hvad kan jeg så bruge der er bare lidt godt? hvad med CO2? Det er jo nemt at få fingerne i...


  • En fryser . Men får snart en god kompressor fra ISO (der hvor jeg arbejder ) hvor der er det hele med, Kondenser og blæser og jeg ved ikke hvad :D

  • Kio - tro det eller ej, men flaskegas, propan, r290 er faktisk kun et par grader ringere end r404a i ren form.
    Det man køber er så ikke helt rent, men over 95% for det meste. Det fungerer helt fint.
    Men det er brandfarligt. man skal tømme systemet HELT inden man begynder på noget brazeri og man skal arbejde udenfor. gerne med en lille vind.
    Hvis man tænker sig om er der ingen fare. har selv tænkt på at bygge noget og få en kølemontør til at fylde - man sparer et sæt manometre.
    selvfølgelig kan man så ikke gå i gang igen senere hen. jeg skal lige have taget mig sammen og spurgt om man kan krænge manometer selv på xs.
    CO2 kræver cascade - det er en højtryksgas. desuden har den et trippelpunkt - den vil hellere gå fra væske til fast end væske til luft. Det er ikke hensigtsmæssigt ;)
    Berkut bruger R22 til at skubbe tørisen gennem blokken, men som sagt, det kræver cascade.
    200w til cpu er ikke helt dumt imo. og så måske 100-150 til gfx, men det kan ikke helt regnes ud. jeg tror de begge to skal være kortere i dual evap.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kio_liex


    Hvad er det så for en, nu da du skriver at den er god?
    Og kan du skaffe en til mig?


    Det var vidst lige lidt "hip hurra" agtigt at sige den er god .. men den ser go´ ud og køler godt har jeg tjekket .
    Men jeg kan da prøve og skaffe en til dig ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Jamen jeg ved ikke hvad jeg skal svare på ;)
    og raller ved ikke hvad nummeret på kompressoren er, gætter jeg på.
    hvis du har spørgsmål kan vi lade tråden køre - eller bruge MSN, hvis du bruger det?


    Edit: slacker_hik@hotmail.com


    Jeg har jo bare overset den ene besvarelse du har skrevet...
    Det jeg manglede svar på var det med CO2 gassen og watt forbruget...