Alle mine porte er lukket eller blocked.. Hjælp!

  • Hej


    Nu tror jeg ved hvorfor jeg ikke kan komme ind på hotmail.
    Har testet med Sygate security test.
    Og alle mine porte er lukket eller blocked.
    f.eks er den til min mails blocked.
    Windows interne firewall er deaktiveret og jeg ha ingen andre installeret!
    Jeg sidder bag et Webspeed Motorola Kabel modem.


    Hvad gør jeg for at få dem åbnet?


    F.eks kommer kun halvdelen af mine beskeder i msn frem og jeg har ligeledes svært ved at sende beskeder i nyhedsgrupper. :roller:


    Venligst

    Amd Athlon64 X2 4400+, 3Gb DDR2 800, DFI Lanparty, Maxtor 500GB Sata2, GF7900GS 256mb, Pinnacle PcTv Stereo
    Chieftech Miditower Dragon Silver.
    19" Widescreen og 32" Widescreen
    20Mbit/2Mbit Cybercity.
    Styresystem Ubuntu 7.10 (linux)
    Windows XP Pro

  • Jeg fandt ud af det.
    Jeg havde først ringet til kundeservice. Det sagde først de igen problemer havde.


    Men igår aftes ringede de tilbage og fortalte at der havde alligevel været problemer hos dem. Men det var for en uge siden. Hvor der havde været problemer med udgående trafik.
    Det viste sig så at jeg skulle resette mit modem ved at trække stikket ud af det i 30sek.


    Når så lamperne i det lyste konstant skulle jeg genstarte min computer.
    Det var fordi jeg ikke har mit modem slukkket normalt. at problemet ikke havde løst sig selv.

    Men tak for hjælpen allligevel.

    Amd Athlon64 X2 4400+, 3Gb DDR2 800, DFI Lanparty, Maxtor 500GB Sata2, GF7900GS 256mb, Pinnacle PcTv Stereo
    Chieftech Miditower Dragon Silver.
    19" Widescreen og 32" Widescreen
    20Mbit/2Mbit Cybercity.
    Styresystem Ubuntu 7.10 (linux)
    Windows XP Pro

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulsedriver
    Dit kabel-modem skulle ikke have nogen form for intern firewall....


    Nej, men der er en router ;) Det er den som bestemmer hvilke porte der er åbne..


    En port er ligesom en dør.. Og forskellige programmer bruger en forskellig port - oftes - og hvis denne port er lukket (metafor: døren er låst) så kan programmet ikke komme på internettet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Nej, men der er en router ;) Det er den som bestemmer hvilke porte der er åbne..


    En port er ligesom en dør.. Og forskellige programmer bruger en forskellig port - oftes - og hvis denne port er lukket (metafor: døren er låst) så kan programmet ikke komme på internettet.


    Siger du at der er en router i hans kabel-modem? Det er da noget nyt så... :))