Ja hvad er gud?
En Mand?
En Kvinde?
DøD?
Et eller andet
Svar lige på det
-
-
ja hvad er gud??
for er det sku bare et par bokstaver der er sat sammen.
-
Ja men hvad står G.U.D så for?
-
Oprindeligt indlæg af PeterO
Ja men hvad står G.U.D så for?Gem underlige drømme
-
-
Fandt lige nogen links på google:http://home10.inet.tele.dk/unitar/u/u99/u99-1.htm
http://debat.religion.dk/showt…?Board=031103&Number=2471
http://debat.religion.dk/showt…php?Board=liv&Number=5864lol vi keder os?? hhaha
men god griner ! at vi gider at sidde og stene om hva gud er ! hahaedit: læs lige din inbox
-
Endnu en mærkelig tråd at finde på et Tweak forum...
Det er desuden omsonst at snakke om hvad Gud er. Der er ingen der ved det.
Nu er jeg ikke selv über troende...dog er jeg kristen på papiret.
-
mig
-
Seriøst... Denne her tråd kan da umuligt have et formål...?
-Læs bibelen/koranen osv...Men helt ærligt...Get a grip PeterO
-
Ja men det var bare fordi min Laere spurgte efter hvad gud er
SA ville jeg vide mere -
Og så søger du viden på et hardware forum? :lame:
-
Oprindeligt indlæg af Grus
Og så søger du viden på et hardware forum? :lame:nok derfor han skrev det i off topic skal du se
-
Ja men det var bare fordi min Laere spurgte efter hvad gud er
SA ville jeg vide mereSig til din lærer, at vedkommende bare skal studere lidt filosofi.
Gud er det begreb vi tidligere har brugt til at forklare det uforklarlige. Fx tidl. hvor menneskeheden ikke havde særlig avanceret teknologi og videnskaben stadig befandt sig på et meget lavt niveau.
Gud eller religion/tro/overbevisning er også det, vi bygger vores etiske og moralske begreber ud fra. Dette har naturligvis også undergået en væsentlig udvikling eftersom videnskaben har vundet større indgreb.
Derfor finder man også en stor konkurrence/krig mellem kirke og naturvidenskab tidligere i historien. Jvf. renæssancen, hvor videnskaben for alvor påvirkede normalmenneskets opfattelse af tilværelsen.
I moderne tid, vil jeg mene, at Gud er det vi forklarer det åndelige bånd mennesker har med hinanden. Altså det som binder alle mennesker sammen på et mere overordnet/metafysisk plan.
Vi er i vor dage så meget overtaget af de teknologiske og videnskabelige fremskridt, at Gudsbilledet og religionen har påtaget sig en HELT anden rolle, end hvad den havde i tidl. tider.
Spørger du mig, om jeg tror, at Gud er en mand med langt hvidt skæg, der sidder på en sky oppe i himmelen, og skriver mennesket fortid, nutid og fremtid ned i en stor moppedreng af en bog, så må jeg svare nej.
Jeg tror, at Gud er åndelige bånd vi nærer hinanden, og som vi alle kan føle inde i os selv et eller andet sted.
Edit: Stavefejl hid og did.
-
Fandt det her på en side!
lad være med at spørge hva jeg søgte på
Julius Cæsar » Jesus Christ. The Romans were the true authors of the
New Testament. Christianity was created by the Romans as a tool,
originally intended to be used by Roman aristocrats and priests to
keep the slaves of Rome humble, fearful, hopeful, and submissive.
Slavery was paramount to Roman aristocracy and to the Roman economy.
Christianity emphasizes poverty, humility, submission, and servitude,
with the promise of a glorious afterlife in heaven, but only following
a lifetime of suffering obedient servility on earth. -
En 2000 år gammel skrøne og før den, var der andre ligeså gamle og endda ældre skrøner.
-
Ved ikke hvem gud er, og er egentlig også ligeglad, for han hjælper mig aldrig!
-
Historien om Jesus og Gud er en opdigtet historie... sådan er det bare.. ! Alle mennesker har engang imellem brug for at tro på noget, og derfor kalder de på "Gud". I mange tilfælde deres egen overbevisning om at noget skal lykkes..
-
Oprindeligt indlæg af vipvop
Historien om Jesus og Gud er en opdigtet historie... sådan er det bare.. ! Alle mennesker har engang imellem brug for at tro på noget, og derfor kalder de på "Gud". I mange tilfælde deres egen overbevisning om at noget skal lykkes..[Blocked Image: http://www.oppifjelde.dk/Smiley/thumbsup.gif%20]
-
tror sQ at gud er en mand... en kæmpe
-
Oprindeligt indlæg af vipvop
Historien om Jesus og Gud er en opdigtet historie... sådan er det bare.. ! Alle mennesker har engang imellem brug for at tro på noget, og derfor kalder de på "Gud". I mange tilfælde deres egen overbevisning om at noget skal lykkes..det kunne ikke forklares meget bedre !!