Info, guide og hjælp til H2O-køling

• Jeg vil gerne have noget guidance og info om vandkøling.
    Overvejer at gøre mit system vandkølet, men kan ikk finde ud af hvad jeg skal vælge af kits, eller om jeg bare skal finde noget dele og bygge mit eget kølesystem. Dernest er det slet ikk sikkert at jeg overhovedet kan bygge moderne h20-systemer ind i mit kabinet.

- Det er et gammelt Aopen cab, uden muligheder for indbygning af blæsere andet end helt foran i kabinettet i et hus som er beregnet til at holde på ISA-kort... Har selv moddet mit cab således der sidder en blæser over cpu'en...

Zalman's "Reserator 1" har imponeret mig, men prisen har afholdt mig. Dér slipper jeg for indbygning, men det er godtnok mange penge... Har hørt om et andet sæt: "Kingwin avc-1 arctic" men synes ikk jeg kan finde det inden for landets grænser...

Vil gerne høre om jeres erfaringer og gerne have nogen tips til opbygning, vedligeholdelse og indkøb af hjælpemidler osv...

Jer har en topic på h20koeling.dk men hører gerne meninger hér også...

På forhånd tak for hjælpen
    Mvh Mikael

• Cab:
    Aopen HX45 ATX
    Der er ikk blæser eller plads til blæser i toppen, heller ikk bagtil. Som man vidst nok kan se på det ene billede hvis jeg har gjort det rigtig...

Men foran i kabinettet er der plads til en blæser, det er desværre kun 1x "80x80", så det bliver ikk til meget køling dér... Det kan man vidst se på dét her billede...

Cab'et har jeg haft i 4 år, og det var ikk en ny slags da jeg købte det, og hele designet og muligheden for at installere forskellige ting bærer tydeligt præg af at det hører til en forgangen æra af pc'er

Måske er det tid at skifte det ud med et nyt...

• El_Nino, da jeg ikke kan kontakte dig over PM, bliver jeg nød til at skrive i din tråd, desværre.

Du bedes skifte din Avatar, da jeg havde min først.
    Nok er farverne lidt anderledes, men selve figuren er den samme.

;)

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

Oprindeligt indlæg af Slammand
    El_Nino, da jeg ikke kan kontakte dig over PM, bliver jeg nød til at skrive i din tråd, desværre.

Du bedes skifte din Avatar, da jeg havde min først.
    Nok er farverne lidt anderledes, men selve figuren er den samme.

;)

Lol, det er jo også dig der har fundet på den figur, ikke? :roller: Vil du også blive sur på berleburg fordi han også har steen/stoffer i hans signatur, ligesom dig?... *sigh*

Oprindeligt indlæg af chhr

Lol, det er jo også dig der har fundet på den figur, ikke? :roller: Vil du også blive sur på berleburg fordi han også har steen/stoffer i hans signatur, ligesom dig?... *sigh*

El_Nino's avatar er helt identisk med min udover hans er blå.

Jeg har ikke modtaget nogen PM fra Berleburg om af jeg skal fjerne Steen, så jeg ser ikke det som et problem. Samt hans er lavet som en tegneserie hvor Steen siger hvad Berleburg har. Jeg har kun et billede af Steen, hvor det ene af Steen er speglvendt, og det er meget svært at finde en sammenhæng mellem min signatur og Berleburgs ud over at vi begge har Steen.

EDIT: Det var Berleburg der havde en Steen og Stoffer sig. først.

Men jeg skifter da, hvis Berleburg ser min signatur som et problem ;)
    [Blocked Image: http://home.no/zlinky/berleburg2.jpg]

Min avatar:
    [Blocked Image: http://tweak.dk/forum/images/avatars/avatar-2666.jpg
    El_Nino's avatar:
    [Blocked Image: http://tweak.dk/forum/images/avatars/avatar-3024.jpg]

Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

Rettet 3 gange, sidst af Slammand ().

• Hvis ikke systemet skal bygges ind så kan man jo gøre som jeg også gjorde da jeg startede på vandkøling, nemli købe et akvarie (mindst 80 liter), en pumpe og så et kølehoved til CPU. Det er en billig måde at starte på som er nem at udvide til mere med en radiator hen ad vejen, flere kølehoveder og hvis man er til det lidt sjovere så en waterchiller som den der ses via linket i min signatur ;)

• Eller købe en køler fra en bil, har jeg pt... Fylder bare en del, men er fuldstændig passivt, det eneste der larmer nu er min PSU...

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

• First of all skal nok ændre min avatar...
    Hmm, kan i ikk prøve at poste nogen af jeres løsninger. Jeg er ikk så meget inde i h2o køling endnu. Er 100p newbie... :O

Men tak for jeres interesse i denne tråd :dance:

:drink: "Cola og kaffe er godt for dig..." :drink:

Oprindeligt indlæg af El_Nino
    First of all skal nok ændre min avatar...
    Hmm, kan i ikk prøve at poste nogen af jeres løsninger. Jeg er ikk så meget inde i h2o køling endnu. Er 100p newbie... :O

Men tak for jeres interesse i denne tråd :dance:

:drink: "Cola og kaffe er godt for dig..." :drink:

Har nogle af min fars:

billed 1

Billed 2

• Sådan så mit vandkøling ud, men har det ikke mere, da det blev for bøvlet at skulle flytte computeren.

Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

• Vi
    har samme kabinet.. jeg har bare en anden front.. du kan tage din front af og så skære et 120mm hul i ståelt. så er der plads til en 120mm radiator.

CPU: AMD Newcastle 3000+ 2000@2400 MHz
    Epox 8KDA nForce 250Gb @ VCORE+VDIMM mod
    Grafikkort: Albatron FX5700 256 mb,
    Ram: Mushkin 2*512 PC3200 / 400 MHz
    HD: Samsung SP 160 Gb
    PSU: Chill Innovation CP-400A

• Hmmm, har kigget en del på forskellige sider og sådan.
    Er indtil videre nået frem til noget allá følgende:

Hydor L30 pumpe + 1/4" fittings til Messing
    Htf single 120mm + 1/4" studser til Messing
    (kabinettet får et hul til foran som du nævnte Dj_Alcedo)

Har fundet det på: http://www.vcore.dk

Ved bare ikk hvad hoved der skal til min cpu. Det er noget af en jungle... Ved heller ikk om halvdelen passer på mit bundkort... Kører P4 Prescott s. 478 på et AsRock p4vt8+
    Det er et Via-kort så jeg er ikk sikker på om der er de dér 4 huller som der nævnes ved største delen af hovederne...
    Er det nødvendigt med et reservoir når jeg kun skal køle cpu'en i denne omgang ?

Tak for hjælpen indtil videre.