Hvilket vand?

• Jeg har 3 liter Destilleret vand, som min Mutti ikke skal bruge til sit strygejern og det kan jeg vel godt bruge til vandkøling?

Men til sagen..

Hvad er forskellen på Demineraliseret vand, og Destilleret vand!?

Og gør den ene eller anden noget specielt i systemet, kører rent kobber..

• er det ikke det samme?

når man destillerer vand så koger man det og dampen derfra bliver det destillerede vand, som vel også er demineraliseret da der vel ikke kan være nogle mineraler/urenheder i vand som har været damp....

• Der kan godt være mineraler i vand der har været dampet... Men du slipper for rigtig mange bekterie o.lign ved at koge de... dvs kogt vand er destilleret vand, og kan bruges til at skylle øjne med fx...

• Destilleret vand, har i regnet ud, kan jeg se. ;)

Demineraliseret vand, er vand som er kørt gennem en eller flere ionbyttere, eller mere sandsynligt, et osmose anlæg, som kort fortalt er et mikrofilter, hvor vandet bliver presset igennem med et højt tryk. ;)

Jeg har 3 osmosestave liggende her og en af dem, kan levere 600 liter demineraliseret vand i timen. 8)
    Jeg skal lige have fat i en 2,2 hk elmotor til at trække en stempelpumpe, som leverer omkring 40 Bar.

Edit: Om man bruger destilleret vand eller demineraliseret vand til vandkøling er IMO ligegyldigt.

Oprindeligt indlæg af The Hans
    Om man bruger destilleret vand eller demineraliseret vand til vandkøling er IMO ligegyldigt.

Det vil jeg da så ikke lige mener, da demineraliseret vand har den egenskab at det er meget dårligt elektrisk ledende pga de manglende mineraler i vandet.. dette må da være at foretrække i vandkøling for at undgå errosion og hvis der går hul på vandkølingen så det ikke kortslutter alt...

Oprindeligt indlæg af AlphaGobble

Det vil jeg da så ikke lige mener, da demineraliseret vand har den egenskab at det er meget dårligt elektrisk ledende pga de manglende mineraler i vandet.. dette må da være at foretrække i vandkøling for at undgå errosion og hvis der går hul på vandkølingen så det ikke kortslutter alt...

Hvis der går hul på én af slangerne, så kortslutter hele lortet, og det er lige meget hvilket slags vand du har brugt.

Oprindeligt indlæg af Maverick

Hvis der går hul på én af slangerne, så kortslutter hele lortet, og det er lige meget hvilket slags vand du har brugt.

Har nu hørt om en del mennesker der har redet deres hardware, ved at lade det tørre i en dag eller to, efter sådan et uheld..

Men Ja, vand har en meget lav ohms modstand.. :P Så det er IKKE så sundt.. :P

• det er vel ikke sikker at pumpen kan tåle olie ? kræver jo lidt mere at skubbe olie rund i systemet + pakningerne skal også kunne tåle det

Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
    2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
    Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII

• Tror sku næppe rapsolie vil forbedre kølingen i en computer, og tror heller ikke en eheim pumpe er glad for så tyk en væske.

[align=center]
    I7 6700K @4800

4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

Oprindeligt indlæg af AlphaGobble

Den egenskab kan du IMO godt glemme alt om.
    Når destilleret vand og demineraliseret vand, kommer i kontakt med kobber og andre ting i længere tid, bliver det forurenet med små partikler og skidt, så den ledeevne du påstår det ikke har, får det meget hurtigt.
    Faktisk stiger uS (MicroSiemens) i alt vand, bare med kontakt med luften.
    Du bliver desuden nødt til, at tilsætte et eller andet til dit fine vand, for at holde bakterier og svampe nede, som også forurener vandet. ;)