Brug for et råd ang. køler

• Hejsa alle i gæve køler-folk :)

Jeg har et mindre problem (selvom det faktisk er ret stort og er ved at fjerne min hørelse...), jeg har fundet mig noget hardware og smidt det ind i et gammelt gammelt kabinet, bare for at være original. Det er så ramponeret som det kan blive, men stadig holde sammen...

Mit hardware:
    Bundkort: Epox 8k3a+ m. VIA kt333 chipset
    CPU: Athlon XP 2100+ , Socket A
    Køler: hhc-001 fra coolermaster (60mm)

Mit problem er min CPU meget nemt bliver meget varm, og da den er i et gammelt kabinet, som ikke var lavet til noget hurtigere end en Pentium II , så er der meget metal og det holder godt på varmen.

Den blæser jeg har i (Coolermaster, hhc-001) larmer så meget at når jeg har computeren tændt og tænder støvsugeren kan jeg ikke høre støvsugeren! Lidt et problem når man får tinitus af at slukke for skidtet.

Jeg tænkte om ikke i, når i nu alle sammen slår hovederne sammen på den gode måde, kunne komme med en mere holdbar løsning ?
    Jeg skal have skiftet den køler ud, men til hvilken ?
    Desuden skal jeg have sat nogle kølere i hist og her i kabinettet - for at få noget luftcirkulation ind, men ved heller ikke hvilke jeg skal vælge her.
    Nøgle ordene her er: Støjsvag og under 50grader celsius (det er hvad den ligger på nu, når jeg har siden af kabinettet).

Nogle ideer ? :)

På forhånd tak,
    Jakob Rosenlund

[EDIT]
    Iflg. producenten af køleren, Coolermaster, har den et støjniveau på 40 dBa ... Jeg er ikke enig. Det må være væsentlig højere! :)

Lidt info om køleren:
    http://www.coolermaster.com/in…ial=HHC-001&other_title=0

P.S. Jeg skal ikke købe nyt kabinet - jeg vil ikke have de gamer kabinetter der er på markedet, og hvis jeg skal have et pænt kabinet kommer det til at koste alt alt for meget for min smag.. Desuden skal jeg jo også have en ny blæser alligevel så.
    [/EDIT]

• det her er vidst nok den bedstecpu køler den er støjsvag;)

og lige en ting til.. har du tænkt dig at bore blowholes i dit kabinet, til blæsere?

EDIT:
    [URL=http://www.studiedata.dk/productlist.asp?Fane=COLD,COPA]du skal nok også have noget kølerpasta[/URL]

• Husk at montere køleren rigtigt... Havde samme problem med min, indtil jeg fandt ud af at den kunne monteres på to måder.... så monterede jeg den rigtigt så kølepastaen ramte kernen :D ;)

Har selv en GlacialTech Silent Breeze III og den virker super for mig, da jeg ikk' skal OC... Kører med en load temp. på 48° efter 24 timer 100% belastning med Seti@Home, samt en rum temp. på 25° :roller:

Jeg har ikke selv købt kølepasta da det allerede var på min køler, men AS 5 er nok at foretrække :D Bare for at højne standarden lidt :D

Til dit kabinet, så ville jeg nok finde ud af hvor der kan placeres blæsere og så bore nogle huller til dem :D Det er bare at måle enten 80, 92 eller 120mm og så købe blæserne ind efter det :D
    Personligt ville jeg vælge TheermalTake SmartCase Fan m. blå led, da de er ret fede, og så skrue dem ned på omkring 3000 rpm :D Har selv en 80mm og en 120mm, og kan ikke høre dem medmindre der er fuldstændig stille i huset :D

Men ja, en GlacialTech Silent Breeze II er ikke specielt dyr, og så 2-3 TT blæsere står vel ca. i 250-300,- så samlagt ca. 500,- :D

Så skal du bare i gang med at bore :D

• hvis zalman cnps7000A passer på dit bundkort kan jeg klart anbefale den.....den er pisse effektiv......og så har jeg nogle revoltec (ja der skal jo være lys i :) ) der blæser kold luft ind forfra, fra siden og bagfra, og en i toppen der blæser ud....

desuden hjælper det med en fancontroller til alle de 80mm :) og så min nye nvsilencer kyler jo den varme luft fra gfx ud gennem et pci slot...hvilket har fået cpu til at dale med 8 grader ved idle!

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Kølepasta har jeg rigeligt af :)

Men tak for rådene, vil seriøst overveje den ZALMAN blæser - 20 dBa lyder fantastisk!

Ang. blowholes, ja, de skal laves på et tidspunkt. Og der skal nogle langsome blæsere med LEDs i.
    Bare for at tage pis på den kultur der er ved at blomstre op omkring case modding :p

Andre gode ideer ? Kan jo ligeså godt få alle indfald med :)