Hejsa alle i gæve køler-folk
Jeg har et mindre problem (selvom det faktisk er ret stort og er ved at fjerne min hørelse...), jeg har fundet mig noget hardware og smidt det ind i et gammelt gammelt kabinet, bare for at være original. Det er så ramponeret som det kan blive, men stadig holde sammen...
Mit hardware:
Bundkort: Epox 8k3a+ m. VIA kt333 chipset
CPU: Athlon XP 2100+ , Socket A
Køler: hhc-001 fra coolermaster (60mm)
Mit problem er min CPU meget nemt bliver meget varm, og da den er i et gammelt kabinet, som ikke var lavet til noget hurtigere end en Pentium II , så er der meget metal og det holder godt på varmen.
Den blæser jeg har i (Coolermaster, hhc-001) larmer så meget at når jeg har computeren tændt og tænder støvsugeren kan jeg ikke høre støvsugeren! Lidt et problem når man får tinitus af at slukke for skidtet.
Jeg tænkte om ikke i, når i nu alle sammen slår hovederne sammen på den gode måde, kunne komme med en mere holdbar løsning ?
Jeg skal have skiftet den køler ud, men til hvilken ?
Desuden skal jeg have sat nogle kølere i hist og her i kabinettet - for at få noget luftcirkulation ind, men ved heller ikke hvilke jeg skal vælge her.
Nøgle ordene her er: Støjsvag og under 50grader celsius (det er hvad den ligger på nu, når jeg har siden af kabinettet).
Nogle ideer ?
På forhånd tak,
Jakob Rosenlund
[EDIT]
Iflg. producenten af køleren, Coolermaster, har den et støjniveau på 40 dBa ... Jeg er ikke enig. Det må være væsentlig højere!
Lidt info om køleren:
http://www.coolermaster.com/in…ial=HHC-001&other_title=0
P.S. Jeg skal ikke købe nyt kabinet - jeg vil ikke have de gamer kabinetter der er på markedet, og hvis jeg skal have et pænt kabinet kommer det til at koste alt alt for meget for min smag.. Desuden skal jeg jo også have en ny blæser alligevel så.
[/EDIT]