Køling af FX 5200

  • Jeg har scoret et FX 5200 til næsten NO money til min Mutter's computer.. Men køleren derpå er skod, og lejerne larmer.. Desuden er den ikke ret effektiv.. :rolleyes:


    Men jeg har en del kølere fra nogle 9600XT kort (Tak SHG, som havde en stor kasse med ting til en 10'er) og de passer underligt nok lige over på.. så ville høre om de er effektive nok? De er fra Gigabyte 9600XT kortene.. og ville høre, da de ser ud til at være bedre.. men det er ikke så fedt at min mors nye kort brænder af, selvom det var MEGET billigt, må det gerne overleve.. :P


    Men ville bare hører, er sådan en 9600XT køler go' nok?

  • Nogle GeForce FX5200 køles ofte af passive profiler. Så den din 9600XT køler burde være god nok ;)
    Bare vær sikker på den ikke går mod nogle cordensatorere (hedder de ikke det?)

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • med et FX5200 skal der vist mere end 10% for at få et hæderligt resultat ud af det :)


    Jeg har selv haft sådan et kort og det er nok det ringeste kort jeg har haft!


    Det fik baghjul af MX kort!
    Men jeg gætter på at din mor ikke spiller specielt mange spil som er grafisk tunge, så det er et glimrende kort til surf på nettet :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Mit 5200 køre med oc og passiv kæling uden problemer så tror ikke en anden form for køling eller ingen(blæser) køling ville dræbe det kort! Passiv kæling er mere end nok IMO. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ~csspawn~
    Mit 5200 køre med oc og passiv kæling uden problemer så tror ikke en anden form for køling eller ingen(blæser) køling ville dræbe det kort! Passiv kæling er mere end nok IMO. :)


    Kæling lige frem, det var hårdt sagt (:

  • havde engang selv et FX5200 med passiv køling... men da vidste jeg ikke bedre :O


    da jeg så fik et andet, fordi det blev ved med at gå kold/varm af selv worms... moddede jeg en køler fra et R9500pro på... men det virkede lige så af l**t til... men hvis jeg ikke spillede kørte det fint!


    det jeg fandt ud af var bedst var; at jeg med elastikker satte en 80mm kabinetbæser fast på.
    og så kørte det udemærket... :D

    Asus P5W DH DLX + E6600
    Gainward Golden Sample 7800 GTX 256 + LG Flatron L1980Q
    WD Raptor 74 GB + Seagate 250GB
    Corsair XMS2 2 x 1024 MB PC-6400
    Logitech G5 Laser + Logitech internet navigator SE
    Cooler Master CM Stacker - Black + 450W OCZ Modstream PSU
    Sennheiser HD 457 + Logitech Z-5500 Digital