Afkalking af kølehoved

• Tog lige returslangen op af spanden for at se hvordan cirkulationen var ,Gyseren !! Bare en ganske tynd stråle ,nærmest kun en række dråber !
    Har nu givet den en antikalk fra brugsen og bare efter 2 min ,var der 10 x bedre gennemstrømning ,så er spørgsmålet , kan jeg ødelægge kølehovederne med afkalking ?

Oprindeligt indlæg af Puggen
    Husket at bruge demineraliseret vand?? Der er vidst ikk' kalk i...!!

He he nej ! Brurger det fra det lokale vandværk :]

Tænkte på om det kunne skade samlingen i kølehovederne ! Altså afkalkning`s væsken ?

Ved da godt at skal bruge kogt/demineraliseret vand ,hvis man vil slippe for kalk ,men blev da stadig vildt overrasket ,da jeg så returløbet ,men det er allerede blevet meget bedre :)

Har et åbent system ,hvori jeg bare hælder mere vand i ,når det er ved at gå tør ;)

Det er Aquairus II kølehoveder ,tror ikke det er over 6mm i studsen og efter de billeder jeg har set mindre indeni

• Nå !
    Det hjalp meget på temp´n mellem idle og load at af kalke kølehovederne ,efter en lille pause ,startede jeg op på 37,7 idle og efter en times Nfsu sagde den max 42.5 gr. Det hele målt i Speedfan 8)

Det er et køl i serie Nb ,Cpu ,Gf ;spand/pumpe ;)

• he he hej NV

Ja dte kan godt betale sige at rense dem en gang imellem og nej du skal ike være bange for at afkalke dem engang i mellem da de hoveder du har der er blevet støbt rundt om efter fræsningen af kanalerne

foresten er du frisk på noget NFSU engang her kl 20.00 ;) NA. Central ?

Oprindeligt indlæg af -:[CC]:-
    he he hej NV

Ja dte kan godt betale sige at rense dem en gang imellem og nej du skal ike være bange for at afkalke dem engang i mellem da de hoveder du har der er blevet støbt rundt om efter fræsningen af kanalerne

foresten er du frisk på noget NFSU engang her kl 20.00 ;) NA. Central ?

Jamen det er dejigt at høre :)

Med en tanke på hvor lille en dia der er på de hoveder,syntes jeg at det er totalt godt ,at der er max 5 gr. diff :T
    Ergo : Det rykker at afkalke sit vandkøl sys !!!

Har fået Dvd og skal lige se alle de film jeg har hørt om ,så der kigges film idag ,men gider godt imorgen og dagen efter og efter og efter , Damm en fed billede kval ,når man er vant til sne på skærmen