Maskine går ned - efter invstering i 6800GT!?

• Efter jeg har skriftet fra X800PRO@XT PE til 6800GT, er min maskine begyndt at gå ned.. Dette kan ske mens computeren starter op, det kan ske når windows loader, det kan ske i windows, eller det kan bare ske, at computeren ikke vil starte overhovedet.. Når problemet opstår, køre blæsere, lys osv. som normalt... Men skærmbilledet forsvinder, og hvis jeg har musik på begynder den at hakke.. Det er vanvittig irriterende, så jeg håber at i kan hjælpe...

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Efter jeg har skriftet fra X800PRO@XT PE til 6800GT, er min maskine begyndt at gå ned.. Dette kan ske mens computeren starter op, det kan ske når windows loader, det kan ske i windows, eller det kan bare ske, at computeren ikke vil starte overhovedet.. Når problemet opstår, køre blæsere, lys osv. som normalt... Men skærmbilledet forsvinder, og hvis jeg har musik på begynder den at hakke.. Det er vanvittig irriterende, så jeg håber at i kan hjælpe...

Bruger du SP2?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• hmm jeg har ingen problemer..har aspire 500W psu, og 2 hdd 2 cd drev og en del oc på min cpu.....min gjorde det i starten, men jeg er ret sikker på det var powerstrip der har været skyld i det...skaf evt nyeste version samt nyeste gfx drivere...sry det er st. svar...men det hjalp for mig :)

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Astrocity

Bruger du SP2?

Ja.. Gør jeg faktisk.. Hehe.. Og mener ikke det skete før, jeg begyndte at bruge SP2... MEN tror IKKE på at det er pga. SP2, da kortet kan slukke FØR windows loades.. :(

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

• Hvad spytter din PSU ud på 12V?

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Oprindeligt indlæg af mdj
    Hvad spytter din PSU ud på 12V?

Små 34A.. Burde være nok.. :\

• jo det skulle man mene :)

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

jo det skulle man mene :)

Hehe.. har også prøvet at sætte CPU til non-OC.. Det hjalp intet.. :(

• mystisk.

Du har fjernet ALT hvad der lå af ATI drivere?

Kørt drivercleaner?

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Oprindeligt indlæg af noxon
    Har du mulighed for at teste kortet i en anden pc? For så kan du da hurtigt finde ud af om det er det, eller noget andet.

Har desværre ikke mulgihed for at teste det i en anden computer.. :(.. ellers havde jeg gjort det nu..

mystisk.

Du har fjernet ALT hvad der lå af ATI drivere?

Kørt drivercleaner?

Som sagt kan problemet opstå allerede INDEN windows loades, så jeg tror ikke at problemet er driverrelateret.. :\...
    Nej, jeg har ikke kørt drivercleaner - jeg har formateret maskinen.. 4 gange nu.. :(

• Det kan næsten kun være HW relateret.. Det eneste du kan prøve er kortet i en andens bundkort! :rolleyes:

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Det kan næsten kun være HW relateret.. Det eneste du kan prøve er kortet i en andens bundkort! :rolleyes:

Ja.. jeg må lige se, om jeg kan komme til der her inden alt for længe.. :\

• Min computer gjorde faktisk det samme .. Det er dog helt tilbage fra engang hvor jeg havde ASUS P3 et eller andet og skulle sætte et Ti4200 i.. Den "frøs" bare sådan uregelmessigt og gik i kramper, men det endte med at jeg fik fat i et andet bundkort og det hjallp..

Har så senere fundet ud af at jeg tror det var fordi mit bundkort kørte agp 2x og kortet skulle have 4x eller sådan noget selvom det jo burde virke aligevel..

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

• Syns at det lyder sjovt....
    Det burde jo virke fint.
    Det er altså ikke sikkert at din Aspire PSU er kraftig nok, for det kan godt være at specs er i orden. Men kvaliteten er nu altså rimelig ringe syns jeg. Så er de heller ikke super stabile. Så hvis du har mulighed for at prøve en bedre PSU. Du kan evt. købe en OCZ og se om det er det.

Oprindeligt indlæg af Freddie
    Syns at det lyder sjovt....
    Det burde jo virke fint.
    Det er altså ikke sikkert at din Aspire PSU er kraftig nok, for det kan godt være at specs er i orden. Men kvaliteten er nu altså rimelig ringe syns jeg. Så er de heller ikke super stabile. Så hvis du har mulighed for at prøve en bedre PSU. Du kan evt. købe en OCZ og se om det er det.

OCZ Powerstream er en NICE PSU, har selv den mindste 420W - den æder alt hvad man kaster efter den! :evil:

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• et dumt spørgsmål, men check da lige...sidder både molex stik ordentligt i (og ingen løse forbindelser) og kortet ordentligt i agp porten.........

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Freddie
    Syns at det lyder sjovt....
    Det burde jo virke fint.

Hvad bruger du som kølling i din barbone ?

Oprindeligt indlæg af Fragman
    et dumt spørgsmål, men check da lige...sidder både molex stik ordentligt i (og ingen løse forbindelser) og kortet ordentligt i agp porten.........

Ja... Og lige nu funker det fint.. Har kørt et par timer uden crash... Før kunne den kun køre 5 min. :crazyeyes: