6800GT@8600Ultra - Bios flash?

Oprindeligt indlæg af arnbak

Muligheden er der da man med ultra bios gir 3d lidt mere voltage.
    Men mange GT kort clocker jo fint i forvejen så grunden til man skulle gøre det er minimal.. IMO

Der tager du voldsomt fejl. :]

Nu har jeg kun 5900 kort men bios flashing har jeg fuldt det seneste 6-8 måneder.

Og ikke bare giver det mere volt til Gpu (Dette kan dog opnås ved at gemme original bios, redigere i den med OmniExtremeEditFX v1.5 og derved øge Volt) Desuden er det jo forskellige bioser, Bare fordi det er reference design betyder det ikke de har samme bioser!
    Nogle er bedre til at lave bioser end andre, DVS Det er IKKE kun ram timmings og vcore volt/Memmory Volt det handler om! :clap:

Eksempelvis er det forskelligt hvornår et Nv35 begynder at Throttle (Slår mhz ned mid i du laver 3D/ altså et spil osv) Alt afhænigt af hvor varmt det må blive, volt, Driver, og Mhz samt tids horisont! :crazyeyes:

Derfor er der ALT at vinde og kun garrantien at tabe.

HUSK at går det galt kan man blind flashe DVS flashe tilbage til ens gamle GEMTE bios uden at kunne se noget på skærmen, ELLER bruge et PCI grafikkort (DOG helst ikke et Nvidia kort da det kan blive forviret og overskrive dit PCI grafikkorts bios)

Men kom dog med nogle resultater! :drink:

PS virker dit Tv-Out ikke ANDBEFALER jeg at du finder en anden bios, Da det i værste fald kan Dræbe/brænde din tv-out chip af!

Mvh Nosfer@tu

• Det virker helt fint, dog synes jeg ikke det kan OC bedre... Den starter på 400@1100 nu. Coolbits godkender mine OC op til 445MHz på coren, men det hjælper ikke meget når den alligevel ikke er stabil ved mere end de 420MHz... Fedt nok at det hedder Ultra nu, men ikke så fedt at det ikke kan OC mere af den grund...

Det skal lige siges at jeg slet ikke er færdig med at OC og jeg skal da også prøve med et par andre Ultra Bioser...

Hvilke Ultra bioser skulle være de bedste?

Grillrotten: Jaja, måske lod jeg mig rive lidt med, men det er nu hyggeligt når windows kommer og sige "Nyt skærmkort fundet - Nvidia 6800Ultra" :))
    NB: Er ændret...

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

Der tager du voldsomt fejl. Pleased

Nej det var min egen mening. Jeg synes stadig ikke det værd at tage chancen.

Jeg har selv rodet meget med det, og har prøvet med alle de bedste bios'er i følge forskellige forums. Men det har ikke hjulpet på mulighederne for at clocke mit GT kort særlig meget.

Oprindeligt indlæg af søndergård
    Det virker helt fint, dog synes jeg ikke det kan OC bedre... Den starter på 400@1100 nu. Coolbits godkender mine OC op til 445MHz på coren, men det hjælper ikke meget når den alligevel ikke er stabil ved mere end de 420MHz... Fedt nok at det hedder Ultra nu, men ikke så fedt at det ikke kan OC mere af den grund...

Hm ja, det er jo kedeligt ... Men som du selv skriver, så prøv nogle forskellige BIOS´er ... og meld lige tilbage ... :clap: :))

• Damn! Jeg læste noget godt om BFG´s bioser. De kører på 425MHz fra std. Den har jeg lige smidt på, og kørte 68266 i Aquamark. Her fik jeg 59000 ved std. De 68266 var højere end de andre scores jeg har lavet ved OC - og dette var kun ved std. Det begynder at ligne noget :T

NB: De 68266 var kun ved 3.35GHz

• aopen har de forskellig bios fra den du guidede til?

har hørt om folk der ødelægger det ved den flash, så lader være indtild er pludselig dukker en vild oc bios op...kan jo ikke reelt bruge det til en skid, og 3400 er altså en pæn slat :)

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    aopen har de forskellig bios fra den du guidede til?

har hørt om folk der ødelægger det ved den flash, så lader være indtild er pludselig dukker en vild oc bios op...kan jo ikke reelt bruge det til en skid, og 3400 er altså en pæn slat :)

Hvad ødlægger de og hvorfor kan de ikke fixe det igen?

Hvad mener du med Aopen?

• Et Fx 5950 Ultra laver mere varme end et 6800 Ultra, Det trækker ca 5 Watt mere varme.

Mit Fx 5900 klare 600 Mhz på 1.77 Volt.

F13 Killroy testese hans Fx 5900 XT med standard køling + 2 x 80 mm blæsere og opnåede 600 Mhz, Med vandkøling fik han 610 Mhz.

Så at konkludere at 6800 Gt ikke kan klare 0.1 volt mere er forkert. Du kan lave pencil mod og aflæse i rivatuner hvor meget Vcore kortet får. Dette BURDE være muligt, Men bios flash er til en hvertid at fortække for at være sikker på hvad Vcore specifikt er!

I skal allesammen være velkommende til at PM mig angående problemer med bios flashing osv ;)

Mvh Nosfer@tu

• læste om et par stykker, hvor deres gfx simpelthen begyndte at hakke i spil og lign........og at de ikke kunne flashe tilbage....men ved ikke om de nu har fået løst problemet.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Jeg har prøvet med følgende bioser:

Nvidia Ultra Bios 256MB
    Leadtek Ultra 256MB
    BFG Ultra 256 MB rev.03

BFG er klart at foretrække på mit kort, dog fik jeg ikke meget ud af de 1.4v istedet for de 1.3, derfor lavede jeg min egen BIOS (med BFG som skabalon) hvor jeg gav det: 3D= 1.3v trottle= 1.3v og 2D 1,1v

BFG´s Ultra kører std. ved 425@1100Mhz, hvilket også er det jeg bruger nu... Med andre ord er mit GT flashet til et af "De hurtigt Ultra versioner" som kører 425 istedet for de 400 std. Her lader jeg det køre og har ikke planer om at OC det yderligere - det skulle da lige være hvis jeg skal benche lidt i 3Dmark engang... Lige nu har jeg ikke brug for mere ydelse... Kører Doom3 i Ultra high med 2xAA og max opløsning. I Farcry kører jeg alt på Very High og Ultra high på vendet :P Det kører bare perfekt! Synes også kortet yder endnu bedre med denne BFG BIOS end det gjorde som GT ved samme clocks.

Det er MEGET nemt og hurtigt at flashe til det! Man skal bare lave en boot abel diskette og smide Nvflash og en bios på...

Jeg lavede en mappe på disketten som hed "setup" og lagde nvflash og biosen (Som jeg omdøbte til BFG.rom (Husk .rom). Derefter bootede jeg på disketten og skrev: "cd setup" så jeg kom ind i dirét. Derefter:
    "nvflash -f BFG.rom -2 -u -p"

Så flasher det og man skal derefter genstarte - inde i windows siger den "Nyt gfx fundet" Så har du et ultra...

Her er link til Biosen og nvflash (100% dem som jeg brugte)

BFG Ultra BIOS

NVflash

NB: Det er MEGET nemt - jeg har flashet til flere forskellige BIOSér - husk alligevel at tege en backup af den originale BIOS!

Skriv bare hvis der er noget... Jakob40004000@hotmail.com (Messenger)

Rettet en gang, sidst af Søndergård ().

• Hvis der er andre som finder gode BIOSér må de jo meget gerne skrive det...

• Det lyder meget godt alt sammen og det kribler ligefrem i mine fingre, overvejer selv at installere en ny bios.
    Men jeg er lidt led ved det, blandt andet fordi udsigten til at 'brænde' et 3500,- kort af er ikke helt rar.

Det store spørgsmål er hvor varmt jeres GT@Ultra kort bliver?
    Hvad gør i hvis biosen ikke virker? hvordan får man den gamle igen, når skærmen er sort?

• Grunden til du ikke kan "udnytte" de ekstram volt til gpu, er nok mangel på bedre køling.
    Hvilken køling har du på nu?
    Og har du målt efter om gpu ret faktisk får de ekstra volt, eller om det bare er snyd??

Oprindeligt indlæg af Zepheid
    Det lyder meget godt alt sammen og det kribler ligefrem i mine fingre, overvejer selv at installere en ny bios.
    Men jeg er lidt led ved det, blandt andet fordi udsigten til at 'brænde' et 3500,- kort af er ikke helt rar.

Det store spørgsmål er hvor varmt jeres GT@Ultra kort bliver?
    Hvad gør i hvis biosen ikke virker? hvordan får man den gamle igen, når skærmen er sort?

Den nemmeste måde at flashe tilbage (I tilfælde at af noget skulle gå galt) er nok at bruge et PCI grafikkort til at boote med, og derefter lægge en ny BIOS ind på AGP.

• Grunden til du ikke kan "udnytte" de ekstram volt til gpu, er nok mangel på bedre køling.
    Hvilken køling har du på nu?
    Og har du målt efter om gpu ret faktisk får de ekstra volt, eller om det bare er snyd??[/quote]

Jeg har lavet et køler MOD (Se link) Køler MOD

Oven på profilen ligger nu en 92mm men blæser virkelig langsomt! Lyden I en PC er noget af det vigtigste og derfor er dette nemme MOD lavet... kortet er nu så lydløst at man ikke kan høre det uden for kabinettet. Det er sikkert grunden til at jeg ikke kan OC mere pga den yderligere volt, men det betyder ikke så meget for mig... Hvis jeg vil OC længere op en dag, laver jeg bare noget bedre køling. For nu, er jeg tilfreds med de 425@1100. Spillene kan ikke rigtig køre bedre end de gør nu...

• Kortet er 53 idle, og ca. 63-65 under load.

• Så har jeg også fået mig et Ultra kort :)

Men jeg har et spørgsmål, før med standard bios kom der før POST noget tekst frem der fortalte at jeg har et GT kort og hvilken BIOS, men nu hopper den direkte til POST, gør din det samme?

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr