Har leget lidt med mit 6800GT, og med rivatuner kan jeg få det til at køre stabilt 400/1100... Det er Ultra hastigheden, og jeg kunne derfor godt tænke mig at flashe til en Ultra BIOS, for at se om det vil give mere på coren, da jeg tror at ultrabiosen ville øge core-volt... Er det nogle der ved hvordan dette gøres, eller noget der evt. har en guide til dette? :P..
Kunne være nice!!

6800GT@8600Ultra - Bios flash?
-
-
Er det ikke 0,1v mere til GPU´en det giver ? ... Gælder det ALLE 6800GT-kort ?... Altså at de kan flashes ...
.... Er de 400/1100 max stabil clock ??...
-
Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Er det ikke 0,1v mere til GPU´en det giver ? ... Gælder det ALLE 6800GT-kort ?... Altså at de kan flashes ....... Er de 400/1100 max stabil clock ??...
Nope.. har bare lige testet ved 400/1100.. Er det enste OC jeg har prøvet - skulle lige se om det kunne køre Ultra hastighed ;)... Men jeg OCer ikke ret meget mere, før jeg har fået monteret en ny køler.. ;).. Skal lige se, om min gode gamle Zalman kan sidde derpå, eller jeg skal til at have fat i en ny.. :P.. Ved ikke hvor meget GPU-v det giver.. :\
-
Hehe, med standard køling er max stabil OC 425/1100 hos mig, og jeg har ikke hørt om mere end én der ikke kunne nå ultra hastighed.
-
Oprindeligt indlæg af mdj
Hehe, med standard køling er max stabil OC 425/1100 hos mig, og jeg har ikke hørt om mere end én der ikke kunne nå ultra hastighed.
nej det ser ud til at 6800GT clocker godt !
jeg har lave min aquamark scorer med 429/1,2 ved standart køler... -
Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Er det ikke 0,1v mere til GPU´en det giver ? ... Gælder det ALLE 6800GT-kort ?... Altså at de kan flashes ....... Er de 400/1100 max stabil clock ??...
Så har jeg fundet max stabilt OC ; 420/1165... Og med CPU OCet til 3,38 gav det 5337 i 3Dmark05..
-
G'daw
1. Find en tom diskette.
2. Lav bootdisk.
3. Hent http://kortlink.dk/bx6 (nvflash 4.42).
4. Hent http://kortlink.dk/bx7 (6800U bios).
5. Lav ny mappe "setup" på disketten og smid nVflash+bios der ind.
6. Genstart.
7. Den begynder at loade bootdisken, og vupti du er i dos.
8. Gå ind i den mappe du lavede "Cd setup".
9. Skriv nvflash -p -u -2 nvidia~1.rom så går der lige 5-15 sek. så skal du trykke YES efterfulgt af tryk på enter og så begynder den at flashe, og så skal du bare ganstarte når den er færdig med at flashe. Du kommer ind i windows og den har selv fattet der er kommet "nyt" gfxkort i, i den tid den har været "slukket" du bliver bedt om at installere drivere og når det er gjort så må du jo selv gætte hvad den viser af gfxkort inde i device managerHåber du kan bruge det..
-
Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
Så har jeg fundet max stabilt OC ; 420/1165... Og med CPU OCet til 3,38 gav det 5337 i 3Dmark05..
Det er fuldstændig samme clocks jeg har som max.
Dette er en meget interssant tråd da jeg også kraftigt overvejer at flashe til ultra. Jeg smider lige nogle links til det når jeg kommer hjem til mine andre computere - om ca. 1 time.
Det eneste problem jeg har er at jeg ikke helt ved om jeg har nerver til det... Jeg mangler info om man kan flashe tilbage, og hvad der kan gå galt.Jeg har undersøgt det meget, og har ikke hørt om nogen hvor det er gået galt endnu, og jeg har kun hørt positive OC resultater ved dette mod. Det skal sq prøves!
-
Oprindeligt indlæg af Mc.PoT
G'daw1. Find en tom diskette.
2. Lav bootdisk.
6. Genstart.
9. Skriv nvflash -p -u -2 nvidia~1.rom så går der lige 5-15 sek. så skal du trykke YES efterfulgt af tryk på enter og så begynder den at flashe, og så skal du bare ganstarte når den er færdig med at flashe. Du kommer ind i windows og den har selv fattet der er kommet "nyt" gfxkort i, i den tid den har været "slukket" du bliver bedt om at installere drivere og når det er gjort så må du jo selv gætte hvad den viser af gfxkort inde i device managerHåber du kan bruge det..
God guide, men af en eller anden grund så bruger Leadtek 6800GT en anden bios og biosflasher... Derfor er det vist ikke det samme for mig
Eller kan man bruge det samme?
-
Oprindeligt indlæg af Mc.PoT
G'daw1. Find en tom diskette.
2. Lav bootdisk.
6. Genstart.
9. Skriv nvflash -p -u -2 nvidia~1 .rom så går der lige 5-15 sek. så skal du trykke YES efterfulgt af tryk på enter og så begynder den at flashe, og så skal du bare ganstarte når den er færdig med at flashe. Du kommer ind i windows og den har selv fattet der er kommet "nyt" gfxkort i, i den tid den har været "slukket" du bliver bedt om at installere drivere og når det er gjort så må du jo selv gætte hvad den viser af gfxkort inde i device managerHåber du kan bruge det..
Hvordan laver men det "slangetegn" Jeg har markeret det med fed. I windows kan jeg lave det, men ikke i dos. Hvilken knap skal man bruge?
-
Oprindeligt indlæg af søndergård
Hvordan laver men det "slangetegn" Jeg har markeret det med fed. I windows kan jeg lave det, men ikke i dos. Hvilken knap skal man bruge?
Tror ikke at det kan sket noget ved at prøve - bare husk at tage backup af fin 6800GT bios.. ;)... BW - THX for guiden!!
-
Nu virker det med din guide, dog har jeg et lille problem, der står nemlig:
"Nvidia flash ROM utility version 04.42"
Chip name=NV40 (045h). Vendor ID=10DE, Device ID=0045
Opened nvidia~1.rom successfully.
Checking for support EEPROM...
EEPROM man. ID,devcode (9D,7B) : PMC Pm25LV512 2.7-3.6V 64Kx8S, page
WARNING: ROM image file PCI Vendor, Device ID (10DE.0040), dosent match
chip PCI Subsystem ID (107D.2996)
WARNING: ROM file Board ID (4008), dosent match chip Board ID (4007)
CONFIRM: You are about to write a new ROM image to the display adapter
Are you sure you want to do this?
Type "YES" to confirm (all Caps):Det passer godt med det du skriver i guiden, men hvad med alle de "warnings" den skriver? Jeg venter med at flashe til du eller én der ved noget om det svarer...
-
PLZ! Jeg vil lige have lov at kommentere stavebommerten i overskriften
-
Nu virker det med din guide, dog har jeg et lille problem, der står nemlig:"Nvidia flash ROM utility version 04.42"
Chip name=NV40 (045h). Vendor ID=10DE, Device ID=0045
Opened nvidia~1.rom successfully.
Checking for support EEPROM...
EEPROM man. ID,devcode (9D,7B) : PMC Pm25LV512 2.7-3.6V 64Kx8S, page
WARNING: ROM image file PCI Vendor, Device ID (10DE.0040), dosent match
chip PCI Subsystem ID (107D.2996)
WARNING: ROM file Board ID (4008), dosent match chip Board ID (4007)
CONFIRM: You are about to write a new ROM image to the display adapter
Are you sure you want to do this?
Type "YES" to confirm (all Caps):Det passer godt med det du skriver i guiden, men hvad med alle de "warnings" den skriver? Jeg venter med at flashe til du eller én der ved noget om det svarer...
Der sker ikke noget ved det. 6800GT/U kort er identiske (undtaget det ekstra molex på U) Det er nogen ting der skal "overrides" for at kunne gennemføre flashet..
http://www.nvnews.net/vbulleti…thread.php?t=33437&page=1 <---- Der er en lang tråd der forklarer meget om flashing af nvidia.. Blandt andet dine bekymringer om de warnings. Var selv bekymret da jeg så dem.. Begyndte at lede og fandt svar, prøvede og det lykkedes -
Oprindeligt indlæg af Mazie
PLZ! Jeg vil lige have lov at kommentere stavebommerten i overskriftenDen er blevet rette for længe siden
-
Så virkede det - ét stk Ultra til mig
-
Kan det overclockes højere end med GT-bios? -
Så virkede det - ét stk Ultra til mig"Leadtek 6800 Ultra" .... Høm Høm ... "Leadtek 6800 GT@Ultra" tak ... Er jo forskel ...
Men nice ... Hiver nok lige fat i dig når mit lander her på djævleøen på et tidspunkt i løbet af ugen ...
-
Kan det overclockes højere end med GT-bios?
Muligheden er der da man med ultra bios gir 3d lidt mere voltage.
Men mange GT kort clocker jo fint i forvejen så grunden til man skulle gøre det er minimal.. IMO -
har du så kunne OC mere nu ? .... overvejer da også lidt at flashe mit