OC=Lukker program

• Haaaløjsa people.
    Jeg er ik så meget inde i det der med at OC.. Og er begyndt at "lege" lidt med det når jeg keder mig.. har gjort det i lang tid, men ik noget alvorligt..

Nå, men når jeg OC'r min stakkels CPU til fx. 3,5Ghz, og sætter rammene til 5:4 (2-2-2-5), så lukker den efter 1min. test i fx. 3DMark..

Hvorfor liiiiige det?

Den gør det ik hvis jeg nøjes med at OC den til 3,3-3,4

EDIT!!: Nok meget vigtigt lige at nævne at jeg ogs OC'r GFX't, men det ik ret meget.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Rettet en gang, sidst af urbananen ().

• den bliver ikke for varm ?

Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
    2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
    Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII

Oprindeligt indlæg af Evilbone
    den bliver ikke for varm ?

Niks.. Regner jeg da ik med.. Går den da så ud af programmet?

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Oprindeligt indlæg af sHOIKAW
    ustabilitet? :D ^^ ?

Også hvad jeg ville sige?
    At du kan gå ind i windows og starte på en 3dmark test er jo ikk ensbetydende med at den er stabil.

MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

• Umidelbart lyder det som core V mangel ,det kan også være et varme prob !
    Komme jo også an på produktet ,min 2.4c kører 3.45 på 1.5 V

Pre edit : Blær :T

• Jeg vil umiddelbart mene det er rammene der ikke kan følge med!! De plejer at "smide hvad de har i hænderne" hvis de er presset for meget i timings eller kører for hurtigt! :-) Og det kan også være en kombi af alle tingene!!

Når man clocker en CPU og den ikke får Volt nok, plejer det at resultere i at pc´en fryser eller den slet ikke vil starte op. Hvor imod ram opfører sig lidt andreledes, og man kan med lidt erfaring typisk se sig frem til hvilken del der fejler!

Er du sikker på at dine ram kan køre timings 2 2 2 5 ??

Oprindeligt indlæg af OC-Dog
    Jeg vil umiddelbart mene det er rammene der ikke kan følge med!! De plejer at "smide hvad de har i hænderne" hvis de er presset for meget i timings eller kører for hurtigt! :-) Og det kan også være en kombi af alle tingene!!

Når man clocker en CPU og den ikke får Volt nok, plejer det at resultere i at pc´en fryser eller den slet ikke vil starte op. Hvor imod ram opfører sig lidt andreledes, og man kan med lidt erfaring typisk se sig frem til hvilken del der fejler!

Er du sikker på at dine ram kan køre timings 2 2 2 5 ??

Nej, er ikke sikker på at CPU'n for volt nok.. Måske jeg skulle prøve det, og ville nu mene at rammene kan køre 2-2-2-5 når vi er under 200mhz, men jeg prøver da at sætte dem op. 2-3-2-6, og så skulle der sandelig heller ikke være et problem med dem.. Har haft OC't dem til 220mhz med 2-3-3-6 mener jeg.

Oprindeligt indlæg af jurban

Nej, er ikke sikker på at CPU'n for volt nok.. Måske jeg skulle prøve det, og ville nu mene at rammene kan køre 2-2-2-5 når vi er under 200mhz, men jeg prøver da at sætte dem op. 2-3-2-6, og så skulle der sandelig heller ikke være et problem med dem.. Har haft OC't dem til 220mhz med 2-3-3-6 mener jeg.

jamen er de rated til at kunne køre 2-2-2-5 ved 200 mhz da?
    hvor meget spænding får de?
    og måske er det kun 2-3-3-6 der virker godt. hvis det er CH-5 clocker de ikke nice ved 2-2-2. der vil det lyde meget sandsynligt de vil starte og dø ved load.
    2.5-3-2-5 er vist godt med dem så vidt jeg husker.

Oprindeligt indlæg af SlackeR

jamen er de rated til at kunne køre 2-2-2-5 ved 200 mhz da?
    hvor meget spænding får de?
    og måske er det kun 2-3-3-6 der virker godt. hvis det er CH-5 clocker de ikke nice ved 2-2-2. der vil det lyde meget sandsynligt de vil starte og dø ved load.
    2.5-3-2-5 er vist godt med dem så vidt jeg husker.

De er rated til 2-3-2-5 mener jeg, men jeg har sat dem til 2-3-2-6 nu, og ja, det var bare problemet.. Men nu fik jeg OC't den skide CPU for meget, så nu genstarter den i stedet :roller: Dygtige mig.. Ved ikke helt hvor meget jeg tør gi skidtet.. Men 3,5Ghz med 1,535 Volt var åben bart for lidt.. Mener bare jeg har kørt 3,65ghz ved 1,565 volt.. eller hvor meget det nu liige var..

Grtunden til at jeg satte dem til 2-2-2-5 var at de jo kun kørte 190mhz.. Men hva'.. Det har jeg lavet om nu.

Oprindeligt indlæg af jurban

De er rated til 2-3-2-5 mener jeg, men jeg har sat dem til 2-3-2-6 nu, og ja, det var bare problemet.. Men nu fik jeg OC't den skide CPU for meget, så nu genstarter den i stedet :roller: Dygtige mig.. Ved ikke helt hvor meget jeg tør gi skidtet.. Men 3,5Ghz med 1,535 Volt var åben bart for lidt.. Mener bare jeg har kørt 3,65ghz ved 1,565 volt.. eller hvor meget det nu liige var..

Grtunden til at jeg satte dem til 2-2-2-5 var at de jo kun kørte 190mhz.. Men hva'.. Det har jeg lavet om nu.

ja det er ikke altid ram skalerer med timings i forhold til hastighed. i dit tilfælde gør de ikke, og det er kun bh5, bh6 og nyere Samsung TCCD og Micron chips der kan køre 2-2-2 omkring 200 mhz faktisk.

Oprindeligt indlæg af SlackeRja det er ikke altid ram skalerer med timings i forhold til hastighed. i dit tilfælde gør de ikke, og det er kun bh5, bh6 og nyere Samsung TCCD og Micron chips der kan køre 2-2-2 omkring 200 mhz faktisk.

Ja, men nu er det ogs BH5 eller BH6 -chips der er i.. Så.. ;) ja.. men de gidder ikke rigtigt alligevel. Men det går nok.. 2-3-2-6 er ogs fint nok til mig.. Jeg overlever lige.

Oprindeligt indlæg af Nosfer@tu
    Ja hvis den løber 3.6 ghz ved 1.55 Volt og du kan bechmarke og fyre prime95 på den så er du nok lidt af en heldig hund! Og særligt med luft :ban:

Nu var det jo altså hakket over 1,55 Volt jeg kørte 3,6ghz på.. Og ang. det der test-program, så er det ikke lige et jeg har liggende.. Men jeg kørte da 3DMark med det, og hvis den kan køre med det, så kan den jo vel ogs køre et spil.. Vil jeg da tro. Men det er ik noget jeg har tænkt mig at køre 24/7 med.. Havde det kun i tankerne når jeg skulle slå lidt personlige rekorder i Mark-programmer..
    Og ja, det er nu kun med luft.. Her er desuden kølig-kaj i hytten for tiden.. I sommers måtte jeg nøjes med 3,2Ghz, ellers blev det simpelt hen for lunt for staklen.

Oprindeligt indlæg af NordVang Måske du skulle give de ram lidt mere V også

Den får 2,8 , og det er vel rigeligt når den kører 5:4. Sætter den på 2,9 når jeg kører mere