er der ikek nogen der kan fortælle mig/ give mig et link til hvor man kan downloade den nyeste Asus p4c800e deluxe biosdriver henne....... har prøvet med forskellige, men den kommer bare og siger bare at der er fejl i CMOS..... help please....!!
p4c800e deluxe bios
-
-
*HOST* PRODUCENTENS SIDE *HOST*
.... Hvis det er for svært at gætte sig til hvad producentens side er, så kan jeg da fortælle at det er http://www.Asus.com ....
PS :
... Ellers kan du jo gøre det som du råder andre til ... Søg på Google...
....
http://www.tweak.dk/forum/thre…&postid=341275#post341275
" aner det ikke me nprøv at gå ind på google og søg efter det.... så finder du det nok.... " -
det ved jeg godt...... :lame:
men de funker nul og niks.... de er lige til at smide skraldespanden.....
OG JEG HAR GJORT DET RIGTIGT.... HAR GJORT DET 100% EFTER MANUALEN TIL MOBO....!!!
-
lige efter flash og du lige har skullet pcén og starter den op igen siger de altid fejl i CMOS
forde det jo er lavet om du går derefter ind i bios og sætter det hele op.brug 1016 det er den bedste bios lige nu
metode til flash i dos.
1. bootop på en dos boot disk
2. når den fine menu kommer frem tryk shift og F5 "for ren dos load"
3. tag boot disketten ud
4. sæt disketten med afudos og bios du vil flashe med i.
5. skriv dir så kan du se hvad bios hedder hvis du skulle have glemt det.
"vi siger bios hedder p4ced16.rom"
6. så skriver du AFUDOS /ip4ced16.rom /pc
så begynder den at flashe. nården er færdig skriver den restart pc.
7. så skuller du pcen på knappen bag på pcén.
8. så tænder du den igen og starter pcen op og går i bios og sætter alt op igen
9. så er du klar til at bruge din pc igen.tager ca 5-10 min
-
asus har da oxo deres windåse proggy der selv finder bios og kan erstatte den inden fra win..self skal man lige reboote....
men det er måske kun amd folk der får det med til mobo???
-
Carsten_DK
tror lige du skal læse den en gang mere
jo jeg bruger to disketter
en boot diskette
og den med afudos og bios fil
-
Oprindeligt indlæg af Fragman
asus har da oxo deres windåse proggy der selv finder bios og kan erstatte den inden fra win..self skal man lige reboote....men det er måske kun amd folk der får det med til mobo???
Nej, Asus har skam været så flinke at levere den slags til P4 oxo. -
http://www.asus.com.tw/support…00-E%20Deluxe&Type=Latest
Her er den nyeste 1017, men jeg har efter skiftet til 1017 haft en del spontane reboots, nu vil jeg flashe tilbage til 1016 og se om det er bios der var skyld i det.
-
Har ASUS ikke et program så man kan flashe fra Windows? Det mener jeg da... Det er en del nemmere end at skulle til at bruge disketter osv.
-
jo det har de, men det kan kun bruges til at flashe til en nyere BIOS, hvis man som jeg skal flashe fra 1017 tilbage til 1016 så skal man bruge AFUDOS, og om det er nemmere?
Det syntes jeg ikke, det tager måske den tid en boot til dos tager mere, men det er IMO en del sikrere at flashe i DOS end i windows.
Jeg overlader sgu ikke noget så vigtigt til Windows, det ville jo ikke være første gang hvis XP gik kold,og hvis det sker imens man flasher er det ikke så smart.