dårlige heatspreadere ?

• hej !

her til aften skulle jeg lige have heatspreaderne af mine ram - - det er corsair xms3500 v1.1 med bh-5 chips.. det resulterede i 2-3mhz mere i oc ved samme volt og timings..

men dette i mente kunne man jo overveje om de heatspreadere der sidder på ram'ene i virkeligheden gør mere skade end gavn..?

jeg er i hvert fald ikke i tvivl.. heatspreaderne kan få lov til at ligge i skuffen det næste lange stykke tid !!

• jeg synes i hvert fald det er mærkeligt at sætte dem på .. de må vel have testet dem.. de sad også på med noget der minder om en krydsning mellem termisk tape og termisk lim.. virkede ikke synderligt gennemtænkt..

• Mange af de heatspreadere der sidder på ram virker modsat hensigten, desværre.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• ved i hvor godt kingstons HyperX heatspeader virker???

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

Oprindeligt indlæg af joatim
    ved i hvor godt kingstons HyperX heatspeader virker???

den skulle virke bedre .. den er bygget efter samme princip som revoltecs kobber heatspreadere og skulle virke noget bedre..

jeg har søgt nogle svar i denne sag og er kommet til den konklusion at mange gange kan det godt betale sig at pille heatspreaderne af.. dog er corsairs noget dårligere end gennemsnittet..

Oprindeligt indlæg af IT Professor
    skalman bare pille de der clips af os så bare rykke heatpreaderne at eller hvad eller skal man gøre noget andet secielt...... gider ikke ødelægge dem....

først skal du pille de clips af.. det kan være en fordel at lægge dine ram i fryseren nogle timer, da det kan svække den lim/tape, profilerne er sat fast med.. så er det bare at være forsigtig med en tynd skruetrækker og se om de vil af.. hvis de ikke vil skal de måske ligge lidt længere..

jeg brugte lidt vold til at få dem af - sådan er jeg.. men ram kan faktisk holde til mere end man tror.. og hvis de bliver bøjet bøjer de selv tilbage ;)

:D :D :D

jeg vil dog ikke holdes ansvarlig for noget !! men det behøver jeg vel ikke engang at sige..?

held og lykke med det ;)

:cheers:

• kender godt hele baduljen med ansvar osv. men takker.... har nemlig 2 kobberkølere til ram.... de vajer 200gram stykket og er belagt med 24k guld... det er de færeste der tror på det.. så lad os bare sige de ikke er det...

• HVis du ik har tålmodighed til det med fryseren så find en hårtørrer og varm limen op med den til de kun få køleprofilen af.. Det tar under 1 minut..

AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

Oprindeligt indlæg af IT Professor

kender godt hele baduljen med ansvar osv. men takker.... har nemlig 2 kobberkølere til ram.... de vajer 200gram stykket og er belagt med 24k guld... det er de færeste der tror på det.. så lad os bare sige de ikke er det...

Det ville da være dumt at belægge dem med guld, da det ikke leder meget bedre end alu, og noget dårligere end kobber.

Oprindeligt indlæg af noxon

Det ville da være dumt at belægge dem med guld, da det ikke leder meget bedre end alu, og noget dårligere end kobber.

lav nogle smykker af det istedet..
    derfor:D

AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB